حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

چهره‌های شاخصی که در کردستان رد یا تایید شدند!

  • کد خبر : 26382
  • 17 دی 1402 - 10:19
چهره‌های شاخصی که در کردستان رد یا تایید شدند!
براساس اطلاعاتی که روز گذشته در رسانه‌های مختلف منتشر شده است، 26 نماینده فعلی مجلس برای انتخابات آینده رد صلاحیت شده‌اند که نام دو نماینده فعلی حوزه سنندج، دیواندره و کامیاران هم در میان آنهاست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، در این دوره از انتخابات کسانی برای حوزه‌های انتخابیه کردستان تائید صلاحیت شده اند که در دوره‌های قبل رد صلاحیت شده بودند و یا اینکه افرادی رد صلاحیت شده‌اند که در گذشته یا جزو مسئولان این استان و یا جزو نمایندگان مردم بوده‌اند که قابل تامل است.

در مجموع از ۳۲۶ داوطلب ثبت نام شده در ثبت‌نام اولیه، ۱۶۳ نفر معادل ۵۰ درصد داوطلبان از سوی هیئت نظارت عدم تایید و عدم احراز شدند و ۳۰ نفر معادل ۹.۲ درصد نیز شرایط داوطلب شدن در انتخابات را نداشتند و در نهایت ۱۳۳ نفر معادل ۴۰.۸ درصد ثبت‌نام شدگان تائید صلاحیت شدند.

حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران دارای ٢ کرسی، حوزه انتخابیه قروه و دهگلان یک کرسی، حوزه انتخابی سقز و بانه یک کرسی، حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد یک کرسی و حوزه انتخابیه بیجار دارای یک کرسی است.

بر اساس اطلاعات غیررسمی، از ۶ نماینده فعلی استان در مجلس شورای اسلامی، سید مهدی فرشادان و مهدی فتحی، هر ۲ نماینده فعلی سنندج، دیواندره و کامیاران رد صلاحیت شده اند و بقیه نمایندگان شامل بهزاد رحیمی (سقز و بانه)، علیرضا زندیان (بیجار)، شیوا قاسمی پور (مریوان و سروآباد) و پرویز اوسطی (قروه و دهگلان) تایید صلاحیت شده‌اند.

به نظر می‌رسد از میان ۱۶۳ نفری که تا کنون تایید نشده‌اند، افرادی که قبلاً تجربه حضور در مجلس یا مسئولیت‌های کلیدی دیگری در استان داشته‌اند، دیده می‌شود که شاخص ترین آنها بهمن مرادنیا استاندار کردستان در دولت دوازدهم و نماینده مردم بیجار در دوره هشتم، امین شعبانی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس نهم، اقبال محمدی نماینده مردم مریوان و سروآباد در دوره هشتم، سیدمحمد بیاتیان نماینده مردم بیجار در مجلس نهم و عبدالجبار کرمی نماینده اسبق سنندج، دیواندره و کامیاران هستند.

همچنین چند نماینده سابق در حوزه‌های انتخابی کردستان که در دوره‌های قبلی رد صلاحیت شده بودند، در این دوره صلاحیت آنها برای سنندج تائید شده که شاخص‌ترین آنها سالار مرادی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس نهم، محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس نهم و دهم، سیداحسن علوی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس نهم و دهم، اردوان نوسودی معاون عمرانی سابق استاندار کردستان و فرماندار سابق سردشت و سیدعماد حسینی نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس هفتم هستند.

پرویز اوسطی نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس یازدهم، سید عماد حسینی نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس هشتم، حامد قادرمرزی نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس نهم، حبیب الله محمدی تلوار کارمند آموزش و پرورش قروه و محمدقربان کیانی رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج از جمله چهره هایی هستند که در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان تائید صلاحیت شده اند.

بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و بانه در مجلس یازدهم و عثمان رحیمی از مدیران سابق استانداری کردستان و شهردار سابق سقز و مریوان در حوزه انتخابی سقز و بانه، شیوا قاسمی پور نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس یازدهم و امید کریمیان نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس نهم از حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد و همچنین علیرضا زندیان نماینده مردم بیجار در مجلس یازدهم شورای اسلامی، حمدالله کریمی نماینده مردم بیجار در مجلس دهم شورای اسلامی و احمدرضا قاسمی، فرماندار سابق بیجار از حوه انتخابیه بیجار جزو داوطلبان تائید صلاحیت شده هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=26382
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.