حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
شهردار سنندج عنوان کرد:

پیشرفت ۸۵ درصدی پارک ۲۰ هکتاری روجیار سنندج

  • کد خبر : 17317
  • 01 مهر 1402 - 20:56
پیشرفت ۸۵ درصدی پارک ۲۰ هکتاری روجیار سنندج
شهردار سنندج گفت: پارک 20 هکتاری روجیار سنندج بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، سیدانور رشیدی در جریان بازدید استاندار کردستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از ۲ پروژه پارک ۲۰ هکتاری روجیار و پارک ۳۶ هکتاری پیرچنار اظهار کرد: پروژه احداث پارک روجیار در مساحت ۲۰ هکتار شامل مسیر دوچرخه سواری بزرگسال و کودک، باغ ارغوان، محل ورزش‌های همگانی، محدوده مخصوص برای فضای ورزشی کم توان‌ها، سایت عکاسی، فضای سبز، آبشار به طول ۵۰۰ متر، فضای بازی کودکان، کمپ خانواده، پارکینگ، نگهبانی، گل کاری و مبلمان شهری است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه در سه فاز در مجموع ۱۰۰ هکتار است و در فاز دوم به پارک کودک و در فاز سوم به گویزه کویر وصل می‌شود.

شهردار سنندج گفت: احداث فضاهای ورزشی متنوع، فضای فرهنگ و هنری، سن تئاتر و فضای بازی در این پروژه تاثیرات مثبتی در ایجاد شور و نشاط در بین شهروندان خواهد داشت.

به گفته رشیدی، در احداث پارک روجیار توجه ویژه‌ای به جامعه معلولین و ایجاد فضای ورزشی برای این عزیزان شده است.

وی با بیان اینکه یکی از نکات بسیار قابل توجه در پارک روجیار احداث فضای آمفی‌تئاتر با ظرفیت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفری است، گفت: فضای اطراف این امفی تئاتر هم به گونه‌ای طراحی شده که در صورت نیاز و بالا بودن جمعیت بتوان از آن بهره گرفت.

وی از همراهی و کمک‌های معاون عمرانی استاندار، مدیرکل منابع طبیعی، مدیرکل میراث فرهنگی و مجموعه شورای شهر در همکاری با شهرداری برای اجرای این پروژه تشکر کرد.

شهردار سنندج اضافه کرد: دیدگاه مدیریت شهری در اجرای این پروژه توسعه فضای سبز، اقتصادی، گردشگری و اشتغالزایی است و امیدواریم بتوانیم به اهداف و چشم‌اندازهای مد نظر دست یابیم.

رشیدی در مورد پارک پیرچنار هم گفت: این پارک در ابتدای محدوده مشترک ناحیه منفصل شهری و حسن‌آباد اجرا می‌شود و از طرف ویلا شهر و ۲.۱۹ و کمربندی آبیدر ورودی و خروجی دارد.

وی توجه به پدافند غیرعامل در اجرای پروژه پیرچنار را یادآور شد و گفت: شهر سنندج به چنین فضایی برای اسکان همشهریان در صورت نیاز در حوادث غیرمترقبه داشت.

به گفته وی، توجه به سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی در این پروژه هم دیده شده و با تلاش مجموعه شهرداری منطقه سه و سازمان سیما و منظر در اجرای پارک پیرچنار دیده شده است.

شهردار سنندج اضافه کرد: پارک پیرچنار ۳۶۰ درجه کامل دید داخل شهر را پوشش می‌دهد، این پارک دارای منظرگاه، پارکینگ و سایت عکاسی است و منظر آن در شب از شاخص های ویژه این پروژه رفاهی، تفریحی و سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: جاده سلامت، پیاده‌روی به طول ۶ کیلومتر، سکوی خانواده، محل تجمع گروه‌های اجتماعی، محل ورزش همگانی، فضای سبز، درختکاری بدنه، مبلمان و نورپردازی از دیگر آیتم‌های دیده شده در این پارک ۳۶ هکتاری در سنندج است.

وی عنوان کرد: مقیاس پارک ۳۶ هکتاری پیرچنار شهر سنندج بصورت منطقه‌ای، شهری و تبعیت از طرح ویژه ساماندهی تپه‌های این شهر است.

شهردار سنندج با اشاره به پیش‌بینی و طراحی سورتمه برای سرمایه‌گذاری در این بوستان ۳۶ هکتاری، گفت: این پروژه در ۲ فاز اجرا می‌شود که فاز اول آن آماده کردن زیرساخت و فاز دوم سرمایه‌گذاری است که زیرساخت‌های آن کاملا آماده و در حال حاضر پیشرفت ۵۰ تا ۵۵ درصدی دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=17317
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.