حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
در گفتگو با مخترع کردستانی مطرح شد:

پیروزی شیرین همان روزنه امید در هر شکست است

  • کد خبر : 15368
  • 25 مرداد 1402 - 8:10
پیروزی شیرین همان روزنه امید در هر شکست است
شناسایی و کشف استعدادها در حوزه‌های مختلف، یکی از اولویت‌های اساسی است که می‌تواند آورده زیادی برای جامعه داشته باشد کافی است به اطراف خود خوب نگاه کنیم جوانانی را خواهیم دید که در هر شکست روزنه‌ای برای پیروزی یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، شناسایی و کشف استعدادها در حوزه‌های مختلف، یکی از اولویت‌های اساسی است که می‌تواند آورده زیادی برای جامعه داشته باشد کافی است به اطراف خود خوب نگاه کنیم جوانانی را خواهیم دید که هم توانمند هستند هم عرق و تعصب ویژه‌ای نسبت به کشور و استان خود دارند توجه به ایده‌ها، افکار و نیاز‌های این افراد، می‌تواند ما را در عرصه‌های علمی و فناوری بی‌نیاز کند. محمد رون یکی از جوانان مخترع و مستعد مریوانی است که با پشتکار و تلاش این روز‌ها آرزوهای خود را برای داشتن آینده‌ای روشن برای کشور و استان خود دنبال می‌کند.

در این گزارش با نخبه کردستانی آشنا خواهیم شد که وقتی با او هم‌صحبت می‌شویم سخت‌کوشی، خود‌باوری، هدف گذاری، خلاقیت، نوآوری که از شاخصه‌های اساسی یک فرد مخترع است را در او می‌توان به وضوح دید، جوانی که با مشکلات ریز و درشت زندگی جنگیده، حال به عنوان یکی از مختر‌عین مریوانی به دنبال پیشرفت و آینده روشنی راه موفقیت را در حال طی کردن است.

محمد رون یکی از مخترعین مریوانی است که در رشته الکترونیک و با کسب رتبه ۶۵۰ کشوری در دانشگاه دولتی تهران مشغول به تحصیل می‌شود.

وی درخصوص اولین جرقه اختراعات خود در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، اظهار داشت: انسان همواره جویای پیشرفت است و هر کسی طالب آن باشد می‌تواند با تلاش و کوشش و مقاوم بودن در برابر سختی‌ها آنچه را که طالب و جویای آن است به دست آورد.

این نخبه مریوانی در ادامه بیان داشت: جرقه فعالیت‌های من دراین حوزه به واسطه شغل پدرم به ذهن من خطور کرد چرا که پدرم به عنوان یک کشاورز برای انجام یک سری از کارهایش همواره با مشکل روبه‌رو بود و همین نیازهای شغل کشاورزی بود که مرا برای پیداکردن راه‌حلی واداشت و باعث شد که به فکر ساخت دستگاه میوه‌چین برای کار کشاوری باشم.

این نخبه مریوانی درباره اولین اختراع‌های خود افزود: دستگاه میوه چین به عنوان اولین اختراعم به ثبت رسید، استفاده از این دستگاه باعث می‌شود میوه‌های نرم مانند هلو و آلو به راحتی چیده شود،به آسانی قابل حمل و نقل بودن، کاهش آسیب دیدگی بر اثر چیدن انواع میوه‌ها، راحت‌تر کردن و افزایش سرعت کار کشاورزان در امر برداشت از دیگر مزایای این دستگاه این است.

وی درادامه از دستکش الکتریکی به عنوان اختراع دوم خود یاد کرد و بیان داشت: نحوه استفاده ازاین دستکش که ازآن، از دستکش محافظ یاد می‌کنند این است که فرد برای دفاع خود در برابر خطر از آن استفاده می‌کند.

این مخترع جوان مریوانی خاطر نشان کرد: از مزیت این طرح می‌توان به وزن سبک، کارایی بالا، هزینه‌ی کم اشاره نمود.

کوادکوپتر مین یاب (بومی) اختراع سوم این مخترع مریوانی است که توانسته با تلاش آن را به سرانجام برساند.

وی می‌گوید: جستجو نمودن در مناطق مرزی و پر خطر جنگ زده به دنبال مین و شناسایی آن به عهدی این دستگاه است و از اثرات مثبت کوادکوپتر این است می‌تواند مناطق مین خیز را با سرعت بیشتر و خطرات کمتر پاکسازی نماید.

چهارمین اختراع این جوان مخترع عصای من است  که در حال حاضر در دست ساخت می باشد، این عصا مختص به  افراد معلول طراحی شده که با استفاده ازآن افراد دارای آلزایمر ردیابی، افراد نابینا راهنمایی و افراد ناشنوا را آگاه می سازد.

وی در ادامه گزارش از مشکلاتی که می‌تواند سد راه یک مخترع باشد صحبت به میان آورد و افزود: یک مخترع از همان آغاز و تا پایان کار وهدف خود با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و یک مخترع خود را در همان اول را متقاعد می‌نماید که برای رسیدن به هدف باید در مقابل تمامی این مشکلات صبوری به خرج دهد و برای هر سنگی که سد راه او قرار می‌گیرد باید راه‌حلی داشته باشد تا بتواند موفق شود.

این مخترع جوان عمده ترین مشکل را کمبود حمایت مالی نام برد و افزود: برای یک مخترع حمایت مالی حرف اول را می‌زند و باید دراین حوزه از طرف مسوولین مورد حمایت قرار گیرد.

وی از مشوقات اصلی خود برایمان گفت و افزود: خانواده و معلمانم مشوقان اصلی من در این حوزه بودند چرا که هر کجا بنا به دلایلی نسبت به پیشرفت دلسرد شدم آنان با افکار مثبت خود بهترین راه را به سمت موفقیت به من نشان دادند.

این نخبه جوان می‌گوید توصیه من به تمامی جوانان این است که از شکست هرگز نهرآسند و همواره از آن پلی برای پیروزی بسازند چرا که من موافق این امرم که نور از همان جایی وارد می‌شود که شکست وارد می‌شود.

وی درباره هدف خود درآینده کار‌ی افزود: هدف من به عنوان یک مخترع درآینده ارتقاء نسل بشر و فراتر از آن است و می‌خواهم با اختراعاتم به جامعه و مردم خدمت شایسته‌ای داشته باشم.

وی با اشاره به درخواست از مسئولین مربوطه در جهت حمایت از مخترعین گفت: امیدوارم مسئولین در حمایت از جامعه نخبگانی جدیّت و اهتمام ویژه‌ای داشته باشند چرا که متاسفانه شاهد این هستیم که طرح‌های بسیارارزشمند که می توانند به پیشرفت کشورمان کمک کنند،از طرف نخبگان ارایه می‌شود اما از طرف مسوولین نادیده گرفته می‌شود.

این جوان مخترع و نخبه مریوانی در پایان خطاب به جوانان این مرز و بوم اظهار داشت: جوانان ما باید درهمه امور زندگی با اعتماد کامل به خداوند متعال پیش بروند و هرگز از شکست ترسی به دل راه ندهند و از آن پلی بسازند برای آینده بهتر و روشن تر.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15368
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.