حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان خبر داد:

۵ هزار واحد مسکن کردستان در دولت سیزدهم مقاوم سازی شد

  • کد خبر : 20593
  • 10 آبان 1402 - 7:44
۵ هزار واحد مسکن کردستان در دولت سیزدهم مقاوم سازی شد
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: در کنار احداث واحدهای مسکن ملی، پنج هزار واحد مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان مقاوم سازی شد.

سعید رسولی در گفگتو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، اظهار کرد: برای این منظور ۶ هزار و ۸۲۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره بانکی پرداخت شد.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه، سالانه باید ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور مقاوم سازی شود که سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان چهار هزار واحد است.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان افزود: عملیات ساخت سه هزار و ۷۸۵ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم در استان آغاز شد که تا کنون ۲۶۸ واحد آن تکمیل و به متقاضیان واگذار شده است.

رسولی ادامه داد: در دولت سیزدهم توجه و نگاه ویژه‌ای به کردستان شد که در بخش‌های مختلف توسعه و عمران شهری و روستایی تحول ایجاد کرد.

وی به حوزه عمران روستایی نیز اشاره کرد و گفت: اجرای طرح هادی در ۳۶۱ روستای استان با ۲۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در حوزه عمرانی روستایی در ۲ سال اخیر در کردستان بود.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان با اشاره به اجرای آسفالت معابر در ۱۶۵ روستای استان با ۲۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اضافه کرد: طرح هادی ۲۰۱ روستا بازنگری و ۶۹ روستای دیگر هم نقشه برداری شد.

رسولی با اشاره به اینکه مطالعات بافت با ارزش و گردشگری پنج روستای استان انجام شده است، اضافه کرد: در این دولت پنج هزار و ۸۳۱ جلد سند مالکیت روستایی و شهری به صاحبان املاک تحویل شد.

واگذاری ۴۶۹ قطعه زمین شهری و روستایی برای احداث مسکن آخرین مطلبی بود که مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان به آن اشاره کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دور نخست سفر خود ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۱ به استان کردستان سفر کرد، رییس جمهور قرار است در دور دوم سفرهای استانی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته یعنی ۱۱ و ۱۲ آبان مهمان مردم کردستان باشد.

رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در سفر دیگری برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرده بود و سفر روز پنجشنبه سومین سفر وی در کمتر از ۱۸ ماه محسوب می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=20593
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.