حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
0

پشت پردە قطعی مقطعی سامانه انتقال آب از سد آزاد به سنندج چه خبر است؟!

  • کد خبر : 10262
  • 18 اردیبهشت 1402 - 9:42
پشت پردە قطعی مقطعی سامانه انتقال آب از سد آزاد به سنندج چه خبر است؟!
چندسالی می‌شد کە موضوع کیفیت و عدم طعم و بوی مناسب آب شرب سنندج به یک ابر چالش در زندگی مردم شهر سنندج تبدیل شدە بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، این سناریوی تلخ اما ادامەدار طعم و بوی بد آب سنندج کە سال‌ها مردم را رنج می‌داد و بە یکی از مطالبات جدی مردم شهر سنندج تبدیل شدە بود، سرانجام در خرداد ماە سال گذشتە بە پایان رسید.

خرداد ماە سال ۱٤۰۱ بود کە روزگار تلخ سنندجی‌ها کە از کیفیت و طعم بد آب شرب بە تنگ  آمدە بودند، با انتقال مستقیم آب از سد آزاد بە تصفیەخانە شهر سنندج بە پایان رسید و نوعی رضایت کامل را برای شهروندان سنندجی بە ارمغان آورد.

حال پس از گذشت پنج ماە کە زائقە مردم سنندج طعم آبی گوارا و با کیفیت و فاقد رنگ و بو را چشیدە است، در راستای یک سری اقدامات اصلاحی و تکمیلی خطوط انتقال آب شرکت توسعە مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد کە شهروندان سنندجی باید بە مدت دو هفتە الی ۱٦ روز مجددا از آب سد قشلاق استفادە کنند.

این تصمیم نگرانی‌ مسئولین را بابت نارضایتی دوبارە مردم سنندج از کیفیت و طعم و بوی آب شرب برانگیختە است.

مدیرعامل آبفای کردستان گفت: در حال حاضر سد قشلاق ۷٦ درصد پرشدگی دارد و بە دلیل فاصلە ۱۳ متری رولایە تا تاج تونل، از میزان طعم و بوی بد آب سد قشلاق کاستە شدە و اکنون بهترین زمان برای انجام اقدامات اصلاحی و تکمیلی است.

محمد فرهاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سد قشلاق بە دلیل تغذیەگرا بودن از کیفیت پایینی برخوردار بود و علی‌رغم تمامی اقدامات انجام شدە بیشتر از ۷۰ درصد از طعم و بوی بد سد قشلاق رفع نمی‌شد و یکی از اهداف انتقال آب سد آزاد بە تصفیە‌خانە شهر سنندج هم برای حذف طعم و بوی ۳۰ درصد باقی‌ماندە آب شهر سنندج بود.

وی عنوان کرد: باتوجە بە اینکە حدود ٥ ماە است کە مردم شهر سنندج از آبی پاک و گوارا بهرەمند هستند کە فاقد رنگ و بو است، کاملا منطقی است کە زائقه مردم بە این آب عادت و سطح توقعات آن‌ها را افزایش دادە و مصرف دوبارە مردم از آب سد قشلاق کە دارای کیفیت بسیار پایینی است، موجی از نارضایتی مردم را بە دنبال داشتە باشد.

فرهاد در ادامە سخنان خود بە دلایل شروع اقدامات توسعەای خطوط انتقال آب سد آزاد در این فصل از سال پرداخت و افزود: گرچە این امر نارضایتی‌هایی را در پی خواهد داشت، اما واقعیت امر این است کە در حال حاضر سد قشلاق ۷٦ درصد پرشدگی دارد و بە دلیل فاصلە ۱۳ متری رولایە تا تاج تونل، از میزان طعم و بوی بد آب سد قشلاق کاستە شدە و اکنون بهترین زمان برای انجام اقدامات اصلاحی و تکمیلی است.

بە گفتە وی، گرچە آب سد قشلاق همچنان از کیفیت پایینی برخوردار است، لذا فاصلە ۱۳ متری رولایە با تاج سد، وضعیت مناسب‌تری را نسبت بە طول دوران سال نشان می‌دهد، در واقع آن لایەای کە دارای بار جلبکی است تا تونل فاصلە مناسب‌تری دارد و در حال حاضر طعم و بوی آب سد قشلاق در حداقل میزان خود قرار دارد.

مدیرعامل آبفای کردستان خاطرنشان کرد: این پروژە در راستای تاب‌آوری و افزایش ظرفیت ایستگاە پمپاژ در راستای تامین آب شهر سنندج کە جزو لاینفک این پروژە است، انجام می‌شود تا در طول سال بە ویژە فصل تابستان کە پیک مصرف آب در شهر سنندج است، مشکلی ایجاد نکند.

محمد فرهاد در ادامە عنوان کرد: این ایستگاە پمپاژ بە مدت یک سال بدون وقفە کار کردە و نیازمند استراحت و ریکاوری است تا بتواند با تمام ظرفیت کار و قوام و دوام داشتە باشد.

وی در پایان از شهروندان سنندجی درخواست کرد کە همچون گذشتە مسئولین را همراهی کنند و در طول دو هفتە الی ۱٦ روز این پروژە انجام و مشکل قطعی آب شرب سد آزاد برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10262
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.