حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
پروژه ای که پس از هفت سال کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛

انتقاد نماینده مجلس از برگشت اعتبار پروژه بیمارستان سینا کامیاران

  • کد خبر : 10651
  • 25 اردیبهشت 1402 - 7:44
انتقاد نماینده مجلس از برگشت اعتبار پروژه بیمارستان سینا کامیاران
نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس گفت: مدیران دانشگاه علوم پزشکی کردستان سال گذشته در جذب اعتبار 15 میلیارد تومانی ردیف بودجه ملی بیمارستان در دست احداث کامیاران کم کاری کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، آخرین اقدامات در خصوص پروژه بیمارستان در دست احداث شهر کامیاران و وضعیت بهداشت و درمان این شهرستان با حضور سیدمهدی فرشادان، نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، کیوان شافعی فرماندار، شوراهای اسلامی بخش و شهرستان و جمعی از مسئولان مورد بررسی قرار گرفت.

فرشادان نماینده در این جلسه گفت: سال گذشته اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی در ردیف بودجه ملی برای بیمارستان در دست احداث کامیاران قرار گرفت اما به دلیل کم‌کاری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بخش زیادی از این اعتبار برگشت خورد.

وی افزود: متاسفانه با بررسی انجام شده شاهد کم‌کاری برخی از مدیران ذیربط در این راستا بوده‌ایم و تلاش خواهیم کرد با خاطیان در دانشگاه علوم پزشکی برخورد نماییم.

فرشادان خاطرنشان کرد: اگرچه در سفر وزیر بهداشت به کامیاران وضعیت اسفناک بیمارستان سینا تایید و دستور لازم مبنی بر پیگیری و حل مسائل و مشکلات آن صادر شد اما مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای رفع مشکلات آن هیچ اقدامی نکردند.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای سال جاری با رایزنی‌های به عمل آمده در کمیسیون تلفیق مبلغ ۳۵ میلیارد تومان اعتبار در ردیف بودجه برای بیمارستان در دست احداث کامیاران در نظر گرفته شده است که انتظار هست مدیران دانشگاه علوم پزشکی کردستان به عنوان متولی اصلی این طرح نسبت به پیگیری، دریافت و جذب این اعتبار و اجرایی شدن مصوبات اقدام نمایند.

شوراهای اسلامی بخش مرکزی و موچش نیز در نشست با نماینده مردم سنندج ، کامیاران و دیواندره به بیان برخی از مسائل ومشکلات در حوزه‌های مختلف پرداختند و عنوان کردند: در حال حاضر مراکز بهداشتی و درمانی روستایی خدمات قابل قبولی به مراجعین ارائه نمی‌دهند.

رئیس شورای بخش موچش در این باره گفت: متاسفانه در بخش موچش درمانگاهی که قبلا شبانه روزی بود عملا به یک مرکز درمانی نیمه‌فعال تبدیل شده و سطح بهداشت و درمان نسبت به گذشته افت شدیدی داشته است.

زارع رمشتی خاطرنشان کرد: در حاضر یکی دیگر از درمانگاه‌های این بخش در اسلام آباد دول‌کرو فاقد پزشک و امکانات لازم هست.

رئیس شورای بخش موچش به معضلات دیگر در این حوزه از قبیل کمبود امکانات پزشکی و درمانی، نبود آزمایشگاه مناسب و بی‌توجهی به تامین داروهای مورد نیاز اشاره و بیان کرد: پیگیری‌های به عمل آمده از طریق مسئولان بهداشت ودرمان به منظور رفع مشکل به نتیجه نرسیده است و متاسفانه مردم این بخش برای دریافت خدمات درمانی مجبور به عزیمت به شهرستان‌های همجوار هستند.

فرماندار کامیاران در این نشست از نبود عزم و اراده جدی مدیریت دانشگاه علوم پزشکی کردستان در احداث بیمارستان جدیدالاحداث که از نیازها و مطالبات مردمی کامیاران است و پس از هفت سال شروع این پروژه کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، انتقاد کرد.

کیوان شافعی با اشاره به اینکه بیمارستان سینا امکانات کافی برای پذیرش و درمان بیماران ندارد، گفت: متاسفانه پروژه‌ای که با پیگیری‌های متعدد و تلاش مجموعه شهرستان شروع و با تلاش نماینده مجلس دارای ردیف بودجه شده است به دلیل عدم پیگیری و جذب و هزینه‌کرد اعتبارات آن به معضلی برای شهرستان تبدیل شده است.

افزود: علیرغم اینکه انتظار هست مدیران دانشگاه علوم پزشکی در انجام امورات مربوط به شهرستان با نماینده عالی دولت هماهنگ باشند و در این راستا هم پیگیری‌هایی به عمل آمده اما با بی.توجهی به این موضوع و داشتن رفتار فراقانونی، حوزه بهداشت و درمان شهرستان کامیاران را به حال خود رها کرده و سلامت شهروندان را با خطر مواجهه کرده‌اند.

 فرماندار شهرستان ضمن تایید مشکلات مطرح شده توسط شوراهای اسلامی بخش در حوزه بهداشت ودرمان اظهار کرد : عدم توجه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان مشهود است.

شافعی به حضور وزیر بهداشت در شهرستان در تیر ماه سال گذشته و عدم استفاده مسئولان دانشگاه از این ظرفیت اشاره کرد و گفت: علیرغم اخذ دستور مستقیم وزیر بهداشت مبنی بر تامین اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه بخش اورژانس بیمارستان و اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی جهت تکمیل پروژه ساختمانی و تامین تجهیزات پزشکی برای بخش‌های LDR و اتاق عمل بیمارستان سینا اقدام خاصی در این خصوص از سوی مسئولان مربوطه صورت نگرفته است.

فرماندار شهرستان کامیاران در پایان خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی بیمارستان در دست احداث علیرغم مشکلات و اعتراضات مکرر مردمی در خصوص کیفیت و کمیت ارائه خدمات به دلیل پیگیر نبودن مسئولان دانشگاه علو پزشکی بسیار پایین است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10651
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.