حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

پایگاه انتقال خون در بیجار دائمی خواهد شد

  • کد خبر : 7654
  • 23 اسفند 1401 - 7:17
پایگاه انتقال خون در بیجار دائمی خواهد شد
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار گفت: با پیگیری‌های مجموعه بهداشت و درمان و مطالبات مردمی در خصوص اهدای خون، اقدامات اولیه برای ثابت ماندن و دائمی شدن پایگاه انتقال خون در بیجار در حال اجرا است.

سارا آهوان در گفتگو با خبرنگار کردتودی در بیجار، اظهار داشت: آماده‌سازی مکان و تهیه تجهیزات مورد نیاز انتقال خون، از جمله احتیاجات ضروری برای ثابت شدن پایگاه انتقال خون در دستور کار قرار گرفته است که در مدت یک ماه گذشته، ساختمان فعلی مرکز فوریت های پزشکی انتخاب و اقدامات آماده سازی، بهسازی و تعمیر در مرحله اجرایی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: با اقدامات اولیه، تهیه و نصب تجهیزات مورد نیاز پایگاه انتقال خون، با قول مساعد ریاست دانشگاه علوم پزشکی کردستان، نیروهای مورد نیاز استخدام خواهند شد و پایگاه انتقال خون بصورت ثابت و دائم در بیجار فعالیت خواهد شد.

آهوان یادآور شد: به زودی و با تلاش های شبانه روزی همکاران شبکه بهداشت و درمان و مرکز فوریت های پزشکی شهرستان، امیدواریم اولین خون گیری از مردم بیجار را در اولین شب قدر ماه مبارک رمضان در ساختمان جدید بصورت رسمی آغاز کرد.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا زمانی که پایگاه انتقال خون بصورت ثابت و دائمی در شهرستان فعالیت کند، بصورت هر ۱۰ یا ۱۵ روز یکبار، مجموعه انتقال خون کردستان در بیجار مستقر خواهند شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار با اشاره به اینکه ساختمان فعلی مرکز فوریت های پزشکی برای استقرار پایگاه انتقال خون، بصورت کامل بازسازی، تعویض کلیه تجهیزات فلزی قدیمی با تجهیزات بهداشتی و مناسب، بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است که برآورد می شود حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دیگر نیاز است.

وی افزود: ساختمان جدید پایگاه انتقال خون در بیجار شامل ۲ اتاق خون گیری مردان با ۶ تخت و بانوان با ۳ تخت بصورت جداگانه و در یک محیط کاملا مستقل از هم، سالن انتظار و یک پزشک و یک منشی در خدمت مراجعات مردمی خواهد بود.

آهوان تاکید کرد: از جمله مشکلات نبود پایگاه انتقال خون در شهرستان، افزایش حجم تردد جاده ایی، خطرات تصادفات به شهرهای اطراف است که در شب های قدر امسال بیش از ۲۵۰ نفر مراجعه کننده داشتیم که نیاز جدی در ثابت ماندن پایگاه در بیجار به شمار می رود.

وی با اشاره به اينكه اهداء به موقع خون و فرآورده هاي خوني در سلامت جامعه نقش تاثير گذاري دارد افزود: برای فرهنگ سازی و نهادينه كردن فرهنگ اهدای خون اطلاع رسانی گسترده موثر است.

انتقال خون کردستان دارای دو مرکز ثابت در شهرستان های سنندج و سقز است و خون مورد نیاز ۱۷ مرکز درمانی استان را تامین می کند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=7654
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.