حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

وقتی زباله‌های رها شده زندگی شهروندان را غیر قابل تحمل می‌کند

  • کد خبر : 15467
  • 28 مرداد 1402 - 9:31
وقتی زباله‌های رها شده زندگی شهروندان را غیر قابل تحمل می‌کند
برخی از معابر عمومی و محلات سطح شهر دهگلان به دلیل انباشت زباله به محیطی غیر بهداشتی تبدیل شده اند‌، اتفاق ناخوشایندی که به اعتراف مردم به دلیل فقدان سطل زباله رخ داده و این در حالی است که با وجود آن همه خدمات عمرانی که در سطح شهر انجام گرفته، شهرداری از قرار دادن وسیله جمع آوری زباله ها امتناع می ورزد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، سطل زباله‌ها اصلی‌ترین نقش را درحفظ بهداشت محیطی دارند و نیاز به این وسیله در کلیه مکان‌ها احساس می شود، اگر گشتی در خیابان‌ها و محلات شهر دهگلان زده باشید باید بی‌خیال شده و توقع‌تان را حسابی پایین بیاورید و بدانید که از تفکیک و جداسازی حتی ازنوع خیلی قدیمی مشاهده نخواهد شد، وجود مواد دور ریختنی رها شده کف پیاده‌رو یا کنار جوب، نه از سر عناد و بیشتر کردن کار پاکبانان، بلکه از سر ناچاری و نبود سطل زباله است.

اگر کل شهر دهگلان را گوشه‌ به ‌گوشه و وجب ‌به ‌وجب بگردید، می‌فهمید که بعضی از محلات این شهر فاقد سطل مواد دور ریختنی هستند.

سطل‌های زباله جدای از کمک به بهداشت محیط می‌توانند در زیباسازی شهری نیز مورد استفاده قرار بگیرند و طراحی آن به عنوان یکی از عناصر شهری به هرچه زیباتر شدن چهره شهر کمک شایانی می‌کند.

گرچه شهرداری توانسته در چند سال اخیر سطل‌های زباله را در بعضی نقاط شهر نصب کند، اما مکان‌هایی در سطح شهر وجود داشته که خبر‌ی از سطل مواد دور ریختنی نیست، برخی از معابر عمومی دهگلان، به دلیل نبود سطل و انباشت زباله به محیطی غیر بهداشتی تبدیل شده‌ است.

مجموعه خدمات شهری و فضای سبز حساس‌ترین بخش شهرداری بوده و ارتباط مستقیمی با مردم دارد، این بخش و همچنین سایت دفع زباله هزینه‌های فراوانی برای شهرداری داشته و مشکلات و معضلاتی را نیز ایجاد می‌کند و گاهی نیز آتش‌سوزی‌های این بخش که طبیعی هم هست با اعتراض و شکایت شهروندان و اداره محیط زیست همراه می‌شود.

هنوز نیاز است در برخی محلات چند سطل زباله قرار گیرد، برای این کار هم نیاز است شهردار‌ی قدم‌های بیشتری بردارد و شهروندان نیز با شهرداری همراه شوند اما آنچه در این بین مشهود است عدم همکاری شهرداری شهرستان دهگلان با مردم در این حوزه است.

جمع آوری مکانیزه زباله‌های سطح شهر یکی از راهکار‌های مناسب جهت جلوگیری از پراکندگی زباله در سطح شهر و همچنین ارتقاء بهداشت عمومی سطح شهر خواهد شد.

به گفته یکی ازساکنان شهرک شافعیه دهگلان که اظهار داشت، به همراه چند نفراز همسایه‌ها چندین بار به شهرداری رفته و تقاضای سطل زباله برای جمع آوری زباله های خود کرده اند، اما پاسخی از اداره مذکور دریافت نکرده و به ناچار زباله های خود را وسط کوچه و خیابان رها می کنند که به نوعی با انباشت زباله ها زمینه بسیاری از بیماری ها را فراهم می شود.

رهاسازی زباله‌ها در کوچه و معابر سطح شهر دهگلان، که زمینه به وجود آمدن بسیاری از بیماری‌ها را فراهم کرده، چهره زشتی را در سطح معابر و‌ خیابان‌های شهر به تصویر می‌کشد، امید است شهرداری با ایجاد فضای مناسب و یا جای گذاری سطل‌های زباله در کلیه فضاهای سطح شهر، به چهره‌ی آلوده شهر جان تازه ای ببخشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15467
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.