حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
در حال بروزرسانی...

وقتی در کردستان حماسه‌ای خلق نشدنی در راه است…

  • کد خبر : 29548
  • 11 اسفند 1402 - 9:06
وقتی در کردستان حماسه‌ای خلق نشدنی در راه است…
مردم استان کردستان از همان لحظه شروع رأی‌گیری با حضور به شعبات اخذ رأی حضور یافته‌اند تا رأی خود را برای انتخاب نمایندگان منتخب به صندوق بیندازند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش و ایثارگری‌های بزرگ است و مردمان این دیار در تاریخ پر افتخار اسلامی خویش همواره مرزداران رشیدی در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده‌اند و همواره ثابت کرده‌اند که در ایام‌های مختلف پای این انقلاب خواهند ایستاد.

مسجد دارالاحسان یا همان مسجد جامع سنندج یکی از اصلی‌ترین و بزرگترین شعب اخذ رای در مرکز استان کردستان است، شعبه ای که حماسه های بسیار مردم این دیار را به خود دیده و امروز نیز قبل از ساعت هشت صبح، شاهد حضور مردمی فهیم، بصیر و مسئولیت‌پذیر بوده است.

صف مردم در بسیاری از شعب اخذ رای طولانی است و مردم منتظر انداختن رای خود به صندوق هستند و حتی سرمای هوا هم امروز نتوانسته مردم سنندج را خانه‌نشین کند.

امروز یک هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رای شامل ۵۸۹ شعبه شهری و ۷۹۷ شعبه روستایی در سطح استان ایجاد شده است از این تعداد ۶۸۴ شعبه ثابت و ۶۱۳ شعبه سیار است.

میانگین رقابت در مجلس شورای اسلامی در سطح استان ۲۲ نفر برای یک کرسی است.

ساعت ۸ صبح: 

قطار انتخابات به ایستگاه مشارکت مردمی رسید و مردم استان کردستان خصوصاٌ شهرستان سنندج از آغازین ساعات رای‌گیری در پای صندوق‌های رای حاضر شدند چرا که می‌دانند امروز روزی برای تعیین سرنوشت ملت ایران است.

۱۳۲ نفر کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان هستند که از این تعداد ۱۱۷ نفر را آقایان و ۱۵ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

ساعت ۸ و ۱۰ دقیقه: 

بانوی ۶۴ ساله بیجاری همراه با خانواده خود به عنوان اولین افراد در این شهرستان حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت، بعد از اعلام مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه افراد رای خود را در آغازین ساعات به صندوق اندازند، لحظه به لحظه بر جمعیت شعبات افزوده می‌شود.

ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه: 

در حالی که هنوز یک ساعت از آغاز رای‌گیری نگذشته است مردم سنندج حضور پرشوری در پای صندوق های رای دارند.

ساعت ۹ صبح: 

انگشتان آبی رنگ مردمان کُرد، عامل یاس دشمنان

هنوز ساعاتی از آغاز رأی‌گیری نگذشته است که صف‌های حضور مردم کردستان در پای صندوق‌های اخذ رأی شکل گرفته و انگشت تک تک آنها به رنگ انتخاب مزین می‌شود.

مردم ما بازهم با حضور سبزشان آمده‌اند که بگویند همیشه برای اعتلا و سربلندی کشور و سرزمینمان آماده‌ایم و می‌ایستیم و به صحنه می‌آییم تا استواری‌مان را به رخ آنهایی بکشیم که دست کم گرفته‌اند این وحدت و همدلی را.

ساعت ۹ و ۱۰ دقیقه: 

۶ هزار نفر برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه سنندج را برعهده دارند

فرماندار سنندج گفت: حدود ۶ هزار نفر کار برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران را بر عهده دارند.

حسن عسکری روز جمعه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: تعداد شعب اخذ رای در شهرستان سنندج ۲۶۵ مورد است که ۱۵۶ شعبه آن شهری و ۱۰۹ شعبه روستایی است.

ساعت ۹ و ۱۵ دقیقه: 

اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز با لباس محلی در صف رای گیری حضور پیدا کرد و پس از انداختن رای خود به صندوق، در جمع خبرنگاران در شعبه اخذ رای مسجد جامع سندج اظهار کرد: کار اخذ رای در شعب استان سر ساعت شروع شده و در تمام شعبات و شهرستان‌ها جمعیت خوبی پای کار آمده و در شعب حضور پیدا کرده‌اند انشاءالله امروز یک حماسه بزرگ حضور رقم می‌خورد.

استاندار کردستان تصریح کرد: پیشنهاد من به مردم استان این است که در همین ساعت اول برای سهولت کار در شعبات حضور یابند و رای خود را به صندوق بیاندازند چرا که تجربه نشان داده در ساعت عصر شلوغ‌تر می‌شود.

وی افزود: امیدواریم برآیند و نتیجه این حضور و مشارکت سعادتمندی بیشتر برای مردم و سربلندی و عزتمندی برای کشور باشد.

وی اضافه کرد: آنچه از دقایق اولیه می‌بینم پیش‌بینی ما این است که مشارکت در این دوره بسیار پرشور و حماسی‌تر حتی از دوره‌های قبل خواهد بود.

شهرستان بانه: 

هنوز ساعاتی از آغاز رأی‌گیری نگذشته است که صف‌های حضور مردم شهرستان بانه در پای صندوق‌های اخذ رأی شکل گرفته و انگشت تک تک آنها به رنگ انتخاب مزین می‌شود.

مردم ما بازهم با حضور سبزشان آمده‌اند که بگویند همیشه برای اعتلا و سربلندی کشور و سرزمینمان آماده‌ایم و می‌ایستیم و به صحنه می‌آییم تا استواری‌مان را به رخ آنهایی بکشیم که دست کم گرفته‌اند این وحدت و همدلی را.

شهرستان سروآباد: 

شکوه حضور مردم قهرمان #سروآباد در «صبح جمعه»

انتخاب برای تعیین سرنوشت مملکت پیر و جوان و زن و مرد نمی‌شناسد همه آمده‌اند و حاضرند تا این‌بار صدای استقلال و آزادی را نه با فریاد بلکه با رنگ انتخاب به جهانیان نشان دهند.

شهرستان بیجار: 

حضور پرشور مردم در انتخابات حتی پیش از آغاز روند رسمی رای‌گیری سبب شد که مردم شهرستان بیجار در دقایق ابتدایی حماسه ای جاودانه خلق کنند.

شهرستان کامیاران: 

امروز جمعه ۱۱ اسفند ماه گام‌های نخست مردم دیواندره برای تعیین سرنوشت این استان برداشته شده است تا با مشارکت پرشور آنها دندان طمع دشمن کشیده خواهد شد.

ساعت ۱۰ صبح: 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی پس از انداختن رای خود به صندوق، در جمع خبرنگاران در شعبه اخذ رای مسجد جامع سنندج اظهار کرد: آمار دارم که مردم در این انتخابات حضور خوبی خواهند داشت و از دوره‌های قبل هم بهتر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: هر کسی احساس تکلیف می‌کند زودتر بیاید و با رای‌دادن به تکلیفش عمل کند.

وی ادامه داد: هر چه خیر است برای مردم ایران خصوصا مردم شریف کردستان مقدر شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی به اهمیت مشارکت بیشتر مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند، هر اندازه مردم بیشتر پای صندوق باشند یکی از پرثمرات‌ترین که می‌شود دریافت کرد امنیت بیشتر است.

به گفته وی، مردم با حضور در انتخابات نماینده‌های خود را انتخاب می‌کنند و چهار سال آینده را به افرادی می‌سپارند که مقدرات و قوانین کشور را پویاتر تصویب کنند و از آن بهره ببرند.

ساعت ۱۰ و ۱۰ دقیقه صبح: 

حضور فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در صف رای‌دهندگان

سردار امان‌الله گشتاسبی فرمانده سپاه بیت‌المقدس و نماینده ولی فقیه در سپاه کردستان همانند مردم در صف رای دهندگان در مسجد جامع سنندج حضور یافتند و منتظر شدند تا رای خود را به صندوق بیاندازند.

ساعت ۱۲ و ۵۰ دقیقه

مشارکت ۱۲ درصدی کردستانی ها تا ساعت ۱۲ ظهر

رئیس ستاد انتخابات کردستان گفت: براساس آخرین آمار دریافتی از حوزه های انتخابیه، میزان مشارکت مردم استان در انتخابات تا ساعت ۱۲ امروز ۱۲ درصد است و این رقم در حال افزایش است.

مهدی رمضانی روز جمعه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شعبات اخد رای در شهرستان های سقز، بانه، قروه و دهگلان بسیار شلوغ است.

رئیس ستاد انتخابات کردستان یادآور شد: در برخی روستاها مشتارکت ۱۰۰ درصد داریم و در زمینه امنیتی نیز کمترین مشکلی ایجاد نشده است.

 

شرکت در انتخابات موجب تقویت عزت و استقلال کشور می شود

ساعت ۱۳ و ۵۰ دقیقه

شرکت در انتخابات موجب تقویت عزت و استقلال کشور می شود

امام جمعه موقت سنندج گفت: شرکت گسترده مردم در انتخابات منجر به تقویت عزت و استقلال کشور می شود.

 ماموستا سید محسن حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات توجه به عزت سرزمین و انقلاب سرافراز ایران است بنابراین می طلبد همه مردم احساس وظیفه کنند و پای صندوق های رای حاضر شوند.

وی افزود: برگزاری باشکوه انتخابات هم در سطح بین المللی و هم داخلی تاثیرات فراوانی به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه موقت سنندج در ادامه با اشاره به وضعیت مردم بی دفاع غزه، بیان کرد: سران کشورهای اسلامی باید از مشاهده شرایط نامطلوب مردم مسلمان غزه شرم کنند

ماموستا حسینی یادآور شد: چند روز مانده به آغاز ماه مبارک رمضان و همه ما باید سعی کنیم در این ماه پرخیر و برکت عبادات و حرکت و احسان هایمان در راه خداوند متعال باشد.

در مسجد جامع سنندج هم عروس و داماد سنندجی در پای صندوق اخذ رای حاضر شدند و رایشان را به صندوق انداختند، آغاز زندگی مشترکشان هیچ وقت یادشان نخواهد رفت چون قرار است مصادف با حماسه ای به یاد ماندنی باشد مثل همه حماسه هایی که کردستانی ها در طول ۴۵ سال از عمر انقلاب رقم زدند.

ساعت ۱۷ بعدازظهر

آمار مشارکت مردم کردستان در انتخابات به ۲۵ درصد رسید

رئیس دفتر شورای نگهبان در کردستان گفت: آمار مشارکت مردم استان در انتخابات امروز به ۲۵ درصد رسیده و میزان حضور در حال افزایش است.

بهروز مهتابی عصر جمعه در جریان بازدید استاندار کردستان از دفتر شورای نگهبان در سنندج اظهار کرد: طبق گزارش ها و آمارهای بدست امده، حضور مردم پای صندوق های رای بسیار خوب بوده است.

ساعت ۱۹ بعدازظهر

مهدی رمضانی شامگاه جمعه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: ساعت قانونی اخذ رای از ۸ صبح تا ۱۸ بود که ۴ ساعت تمدید و تا ۲۲ افزایش یافت.

وی با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم کردستان از انتخابات ۱۴۰۲، اضافه کرد: نسبت به ادوار گذشته شور و شوق جدی‌تری در این دوره به ویژه از سوی رای‌اولیها مشهود است.

رئیس ستاد انتخابات کردستان افزود: تا این ساعت به تخلف سازمان یافته‌ و گزاره قطعی تخلف انتخاباتی نرسیده‌ایم.

وی تاکید کرد: مشارکت در برخی روستاهای کردستان تا ۱۰۰ درصد هم به ثبت رسید.

ساعت ۲۰و ۱۱ دقیقه 

با موافقت استاندار کردستان، فردا، شنبه مورخ ۱۲ اسفند، مدارس استان در تمامی مقاطع تحصیلی تعطیل است.

با توجه به فعالیت تعداد زیادی از فرهنگیان در شعب اخذ رأی استان، با تصمیم‌ و موافقت استاندار کردستان، فعالیت کلیه مدارس  در تمام مقاطع در دو نوبت صبح و بعدازظهر در روز شنبه ۱۲ اسفندماه تعطیل است.

حساسیت های این دوره از انتخابات را هم دوستان انقلاب اسلامی درک کرده بودند و هم دشمنان و برای همین مردم که همان دوستان و پشتوانه های عظیم این انقلاب الهی هستند، از اول به این دعوت لبیک گفتند و دشمنان از مدتها قبل برای عدم مشارکت برنامه داشتند.

در حال بروزرسانی…

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=29548
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.