حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
مشکلات ترافیکی در ورودی مسیر آساوله؛

وعده‌های سربالایی در جاده مرگ+ فیلم

  • کد خبر : 27643
  • 14 بهمن 1402 - 10:01
وعده‌های سربالایی در جاده مرگ+ فیلم
ترافیک در مسیر ورودی همدان به سنندج یکی از معضلات اصلی است که مردم زیر بار این معضل کلافه شده‌اند، هر چند متولیان امر و مدیران شهری بارها برای حل این مشکلات مواردی را همچون تقاطع‌های غیر هم‌سطح مطرح کردند اما همچنان این مشکل و معضل حل نشده باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، ترافیک یکی از معضلات اصلی در شهر سنندج است که مردم زیر بار این معضل کلافه شده‌اند، هر چند متولیان امر و مدیران شهری بارها برای حل این مشکلات مواردی را همچون تقاطع‌های غیر هم‌سطح مطرح کردند اما همچنان این مشکل و معضل حل نشده باقی مانده است که یکی از این تقاطع‌ها، تقاطع سمت شهرک صنعتی سنندج به طرف پارک محمدی و آساوله است که متاسفانه بارها شاهد حوادث خطرناکی در این خیابان بوده‌ایم.

تقاطع های همسطح از جمله مکان‌هایی است که بیشترین تصادفات در آنها رخ داده، سبب مصرف سوخت بیشتر در خودروها شده و بیشترین آلودگی‌های زیست محیطی در آنها ایجاد می‌گردد. امروزه با توجه به گسترش شهرها و افزایش وسایل نقلیه و به منظور کاهش گره‌های ترافیکی، تبدیل تقاطع‌های همسطح به تبادل‌ها امری ضروری می‌باشد.

سابقه احداث تقاطع غیرهمسطح در سنندج شاید به اوایل دهه هشتاد مربوط می‌شود و از آن زمان تاکنون هر جا نقطه کور ترافیکی ایجاد می‌شد، در راستای روان‌سازی تردد و تسهیل عبور و مرور شهروندان، مدیریت شهری وقت، اقدام به احداث روگذر و یا زیرگذر می‌خواهد می‌کند.

 طرح مطالعات احداث ساماندهی ورودی و خروجی سنندج

برای بازدید میدانی و تهیه گزارش به میدان محمدی سنندج سری زدیم تا از نزدیک در جریان مشکلات مردم در این بحث قرار گیریم.

یکی از رانندگان تاکسی در این مسیر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهار داشت: به دلیل حجم ماشینها از سمت بهشت محمدی و نایسر و آساوله، ترافیک زیادی بوجود می‌آید لذا بعضاً تصادف زیادی در این مسیر بوجود می‌آید.

وی گفت: از مسئولین خواهش میکنیم که در این مسیر کاری انجام دهند چون غیر از این ترافیک شاهد وجود وانتهای میوه‌فروش نیز می‌باشیم که باعث گلایه شهروندان شده است.

عبور پر خطر ترافیک ترانزیتی از محورهای درون شهری و ایجاد خطرهای بالقوه که هر چند مدت یکبار موجب بروز حوادث ناگوار می‌شود از یک سو و محور ورودی و خروجی به یکی از پر جمعیت‌ترین نواحی منفصل شهری شهر سنندج با جمعیت بالغ بر ۷۰هزار نفر از سوی دیگر لزوم تامین ایمنی و ساماندهی این ورود و خروجی را دو چندان کرده است.

میوه‌فروشانی که سد معبر این مسیر هستند 

هر چند طرح تعریض پل قشلاق حدود یک ماه پیش با حضور مسئولان استان با هزینه ۳۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد، طرحی که با هدف ساماندهی ترافیک و تسهیل عبور و مرور در این مسیر پرتردد اجرا شد.
اما هنوز یک ماه از افتتاح این طرح نگذشته شاهد ایجاد دوباره ترافیک در روی پل قشلاق شدیم، ترافیکی که بازبه پهن کردن بساط در مبادی ورودی و خروجی، میادین و خیابان‌های پرتردد منجر شد و آن وجود وانت‌های میوه‌فروش در این مسیر است که علاوه بر نازیبا کردن چهره شهر به ترافیک سنگین سنندج هم دامن زده است.

البته این موضوعی تکراری نیست و اکثر میادین و مسیر‌های ورودی و خروجی شهر سنندج به تسخیر وانت بار‌های عرضه میوه درآمده است.

سوال اینجاست مسئولان ذیربط نمی‌توانند یا نمی‌خواهند برای ساماندهی این معضل اقدام موثری انجام دهند؟!

با یکی از میوه‌فروشان در این مسیر که هم کلام شدیم، ضمن گلایه از نداشتن مکان مشخص برای ساماندهی این وانتی‌ها، اضافه کرد: مسیر پارک محمدی به دلیل مجاورت با کمربندی بهشت محمدی و همچنین شهرک صنعتی، آساوله و ناحیه منفصل شهری نایسر یکی از معابر شلوغ و دارای بار ترافیکی بسیار بالایی است و گره ترافیکی این مسیر مشکلات زیادی را برای شهروندان به وجود آورده است اما ما مجبور هستیم در این مسیر برای روزی خانواده‌هایمان میوه‌فروشی کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه بیکاری در این شهر بسیار زیاد شده است و به دلیل نبود کارخانجات برای شغل جوانان، هر یک از این افراد برای روزی خانواده‌های خود مجبور هستند به دور از مسائل و معضلات دیگر به میوه‌فروشی روی آورند.

اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان محمدی 

سید انور رشیدی شهردار سنندج خرداد ماه امسال بود که در بازدید از این طرح اظهار داشت: رفع مشکلات ترافیکی به عنوان یک مطالبه جدی از سوی مدیریت شهری در سنندج دنبال می‌شود و در این راستا برنامه‌های کوتاه و بلندمدتی تعریف شده است.

وی اضافه کرد: تمام توان و تلاش خود را برای خدمت به شهروندان و رفع مشکلات ترافیکی شهر بکار می‌گیریم و در همین راستا در کنار انجام کارهای کوتاه مدت کار مطالعاتی چند طرح کلان شهری با هدف رفع مشکلات ترافیکی انجام و امروز کلنگ‌ ۲ پروژه بر زمین زده شد.

شهرداری سنندج اضافه کرد: ورودی شهر سنندج از سمت همدان در حال حاضر به صورت مشخص دچار کمبود امکانات و دارای اغتشاش بصری است که این عوامل موجب شده که این ورودی هویت و کاربرد اصلی خود را از دست بدهد و نتوانند توقعاتی که از آن می رود به عنوان ورودی اصلی مرکز یک استان را پاسخگو باشند.

رشیدی خاطرنشان کرد: مسیر پارک محمدی به دلیل مجاورت با کمربندی بهشت محمدی و همچنین شهرک صنعتی، آساوله و ناحیه منفصل شهری نایسر یکی از معابر شلوغ و دارای بار ترافیکی بسیار بالایی است و گره ترافیکی این مسیر مشکلات زیادی را برای شهروندان به وجود آورده است.

وی به جزئیات و اهداف اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان محمدی هم گریز زد و گفت: ترافیک روان، ارتقای ایمنی حرکت، سواره و پیاده، زیبا سازی سیمای ورودی با ارایه تعریف مشخص، ارتقای کمی و کیفی فضای سبز محدوده، ارتقای سطح سرویس به استفاده کنندگان از مسیر اعم از عبوری و توقف و تعریف ظرفیت‌های اقتصادی و اجتماعی در محدوده طرح از مهم‌ترین اهداف در اجرای این پروژه است.

شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: طرح مصوب تقاطع غیرهمسطح میدان محمدی به صورت سه سطحه است  که در فاز اول به صورت پل روگذر احداث می شود.

رشیدی به مشخصات فنی پل روگذر تقاطع محمدی اشاره کرد و افزود: طول کلی تقاطع۵۴۰ متر، طول عرشه ۲۴۰ متر طول(۸ دهنه ۳۰ متری)، عرض عرشه۹٫۲ متر، ۵۴ عدد شمع (۱۸ عدد از شمع ها در عمق ۳۰ متری و ۳۶ عدد در عمق ۲۱ متری، ۹ عدد پایه به ارتفاع ۷ متر و طول خاکریزی مسلح این پروژه ۳۰۰ متر طول است.

امیدواریم مسئولین مربوطه در این حوزه همتی جهادی را بردارند چرا که رفع حوادث و معضلات این مسیر تلاش بیش از پیش مسئولان برای پایان دادن به این وضعیت نابسامان را می‌طلبد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=27643
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.