حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

وعده‌ای که پس از گذشت دو ماه و نیم هنوز هم محقق نشد!

  • کد خبر : 27927
  • 15 بهمن 1402 - 7:57
وعده‌ای که پس از گذشت دو ماه و نیم هنوز هم محقق نشد!
بیش از ۱۰ هفته از وعده‌ معاون فنی صداوسیما مبنی بر اجرایی و عملی شدن تغییر کانال‌ای تلویزیونی از SD به HD می‌گذرد، اما در این راستا هیچ اقدامی صورت نگرفته و پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، با حضور و سفر رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به استان کردستان بصورت همزمان شبکه‌های HD در سراسر استان به بهره‌برداری رسید، این پروژه نیز بصورت تماس و ارتباط صوتی و با حضور فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولین شهرستان دهگلان و با پخش رسمی در رسانه ملی و زنده از شبکه استان کردستان از شبکه های HD در این شهرستان بهره‌برداری به عمل آمد.

این خبر در حالی انتشار یافت که چند روز پس از بهره‌برداری از آن دستگاه ۵ کیلو وات از فرستنده رادیویی شهید ورمقانی شهرستان دهگلان نصب و پایه‌گذاری شد، پس از انتشار این خبر توسط رسانه‌های بومی شهرستان دهگلان، مطالبات بسیاری از سوی همشهریان دهگلانی مبنی بر اجرایی نشدن این وعده صورت گرفت.

اختلالات شدید در پخش شبکه‌های تلویزیونی

رضا مفاخری، شهروند دهگلانی با اشاره به وضعیت پخش برنامه‌های تلویزیونی در شهرستان در ادامه افزود: حدود دو ماه پیش از طریق رسانه آگاه شدیم که قرار است، کانال‌های تلویزیونی سروسامان بگیرد و کیفیت پخش برنامه‌ها را افزایش دهند، اما هیچ این وعده تحقق نیافت، بلکه کانال‌های SD را هم که قبلا پخش می‌شد، در حال حاضر با اختلالات شدید و عجیبی روبه رو شده و قابل پخش نخواهد بود.

مطالبه از پرسنل صدا و سیما 

مهدی اشرفی، دیگر شهروند ساکن شهرستان دهگلان در گفتگو با خبرنگار کردتودی، اذعان داشت: من به عنوان فردی که از صبح زود تا اوایل شب مشغول کار هستم و شب که خسته از سرکار برمی‌‌گردم، از زمانیکه تلویزیون را روشن می‌کنم تا ساعت ۱۲ شب، نمی‌توانم فیلمی یا برنامه‌ای از تلویزیون ببینم، در ساعات اولیه شب به ناچار دستگاه را خاموش کرده و از دیدن برنامه‌های در حال پخش محروم می شویم.

اشرفی در ادامه از پرسنل صداوسیما مطالبه‌ای داشت و عنوان کرد: از دست اندرکاران زحمتکش پخش صداوسیمای کردستان عاجزانه درخواست دارم که ما مردم به همان پخش قبلی کانال‌های بی کیفیت SD گذشته هم قانع هستیم، از زمانیکه از طریق رسانه وعده HD شدن کانال‌ها منتشر شده است، یک بار نتوانسته ایم از مشاهده برنامه‌های کانال‌های داخلی بهره مند شویم.

رضا منصوری، ساکن شهرک شافعیه دهگلان در گفتگو با خبرنگار ما یادآور شد: من بخاطر اینکه از ریسیور و دستگاه‌های ماهواره‌ای و کانال‌های آن استفاده نکنم، یک دستگاه دیجیتالی خریدم و از آن استفاده می‌کنم و شخصاً از برنامه‌های کانال‌های داخلی بیشتر لذت می‌برم، قریب به دو ماه است که از دیدن کانال‌های داخلی خودمان محرومیم، یعنی عملاً با این کار خود دست اندرکاران صداوسیما مردم را به سمت استفاده از دستگاه‌های ماهواره‌ای که غیرقانونی بوده، سوق می‌دهند، در حالیکه برنامه‌های داخلی خیلی پرمحتواتر و خاص‌تر هستند، از مسئولان تقاضا داریم برای حل برطرف نمودن این موضوع چاره‌ای بیاندیشند.

این دستگاه در ایستگاه تلویزیونی روستای باشماق نصب می‌شود

در همین راستا در طی تماس تلفنی خبرنگار کردتودی مستقر در دهگلان با منصور محمدی، معاون فنی و پشتیبانی صداوسیمای مرکز کردستان، اذعان داشت: اعتباری در جهت اجرایی شدن همین موضوع به کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دهگلان اختصاص داده شده است و کار در روزهای آتی انجام خواهد گرفت.

محمدی تاکید کرد: دستگاه نامبرده ۵ کلیو وات نبوده بلکه ۵۰ کیلووات بوده و مقرر است، این دستگاه خریداری شود و در ایستگاه تلویزیونی روستای باشماق نصب گردد.

وی یادآور شد: نصب این دستگاه و همچنین تبدیل شدن کانالهای SD به HD نهایتاً تا ۱۵ روز آینده انجام خواهد پذیرفت.

اکنون بیش از ۱۰ هفته از وعده معاون فنی صداوسیمای استان مبنی بر نصب دستگاه و همچنین مبدل ساختن کانال‌ها از SD به HD می‌گذرد و کوچک‌ترین پیشرفت فیزیکی در این راستا رخ نداده است.

حالا دیگر برای مردم دهگلان این قضیه اثبات شده است که شبکه‌های HD در دهگلان، موضوعی فرمالیته بوده و وعده‌ای توخالی بیش نیست.

سخن آخر…

هر مسئولی که وعده‌ای مبنی بر اجرایی شدن طرحی را در رسانه‌ها عنوان می‌کند، از طریق همان رسانه به مردم انعکاس داده می‌شود و مردم نیز چشم به راه به سرانجام رساندن آن هستند، خلاف وعده عمل کردن مسئولان از اعتماد و رضایت خاطر مردم نسبت به جایگاه و شأن آنان می‌کاهد و مردم را نسبت به نظام و سیاست‌های کلی آن در راستای امیدآفرینی در جامعه بدبین و دلسرد خواهد کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=27927
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.