حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

وضعیت شغلی کارگران در واحدهای کارگاهی کردستان مستمر رصد می‌شود

  • کد خبر : 23008
  • 01 آذر 1402 - 10:57
وضعیت شغلی کارگران در واحدهای کارگاهی کردستان مستمر رصد می‌شود
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: وزارت کار توجه جدی به وضعیت اشتغال کارگران و سختی کار آنان در موقعیت های سخت و زیان آور دارد و وضعیت شغلی آنان در واحدهای تولیدی به صورت مستمر رصد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از ایرنا، فرزاد پیشکاری روز چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت مشاغل سخت و زیان کارگران کاشی کسری و شرکت سیمان کردستان در سنندج اظهار کرد: بررسی‌های کارشناسی انجام می شود و در صورت دارا بودن شرایط لازم، زمینه برخورداری کارگران این واحدها از مزایای مشاغل سخت و زیان آور فراهم خواهد شد.

وی یادآور شد: اکنون و مطابق با قانون بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور و آیین نامه اجرایی مربوطه، کارهای سخت و زیان آور به کارهایی اطلاق می‌ شود که در آن‌ها عوامل زیان آور فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیر استاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر، تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های جسمی و روانی در وی ایجاد شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن است.

وضعیت شغلی کارگران در واحدهای کارگاهی کردستان مستمر رصد می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: مشاغل مورد تایید از سوی کمیته‌های استانی در ۲ گروه الف و ب قرار می‌گیرد که مشاغل گروه الف مشاغلی هستند که می‌توان با اتخاذ تمهیدات فنی، مهندسی و بهداشتی و ایمنی در محیط کار، صفت سخت و زیان آوری شغل را حذف کرد.

به گفته پیشکاری، مشاغل گروه ب نیز مشاغلی هستند که سخت و زیان آور بوده و با بکارگیری تمهیدات فنی، مهندسی و ایمنی صفت سخت و زیان آور بودن شغل کاهش یافته، ولی کماکان سخت و زیان آور بودن آن‌ها حفظ می‌ شود.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=23008
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.