حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از مرز باشماق بازدید کرد

  • کد خبر : 15818
  • 05 شهریور 1402 - 7:46
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از مرز باشماق بازدید کرد
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت عصر روز گذشته از مرز باشماق مریوان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کوردتودی، سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عصر روز گذشته در مرز باشماق با همراهی مسئولان استانی و شهرستانی از بخش‌های مختلف پایانه مشترک ایران و عراق بازدید و وضعیت تردد زائران از این مسیر را از نزدیک بررسی کرد.

وی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه اقدامات و زیرساخت‌های بسیار خوبی در مرز باشماق ایجاد شده و شرایط مرز بسیار بهتر از سال گذشته است، گفت: به زائران اربعین حسینی توصیه می‌کنم که از طریق این مرز راهی راهپیمایی اربعین شوند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه بر خلاف تصورات ذهنی، موکب‌های متعدد جهت خدمت‌رسانی به زائران در مرز باشماق برپا و فرایند خروج زوار در کمترین زمان ممکن، انجام می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت بسیارمناسبی در مرز رسمی باشماق مریوان برقرار است و همه زوار از نحوه خدمات‌دهی و شرایط این مرز احساس رضایت می‌کنند.

وی ضمن قدردانی از اقدامات فراجا برای تسهیل تردد در مرزهای کشور به ویژه مرز باشماق افزود: با استقرار نیروهای انتظامی جدا از تأمین نظم و امنیت عمومی، فرایند خروج زائران به صورت دقیق، روان و با نهایت احترام انجام می‌شود و کسی اعتراض ندارد،که این رویکرد و زحمات قابل تقدیراست.

ضرغامی بیان کرد: مواکب مردمی‌، نیروهای هلال احمر، بخش‌های بیمارستانی و اورژانس، مجموعه نیروهای نظامی و انتظامی در مرزهای این استان مستقرهستند تا در اربعین حسینی خدمات مطلوبی به زائران حسینی ارائه کنند.

وی اذعان داشت: اگرچه شاید فاصله مرز باشماق تا کربلا نسبت به سایر مرزهای کشور مقداری دورتر می‌باشد، اما موقعیت این مرز، آب و هوای خنک، ظرفیت‌های گردشگری مسیر، دریاچه زریبار، خونگرمی و مهمان‌نوازی کُردها مغتنم و ظرفیتی بوده که قابل وصف نیست.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: به زائران توصیه می‌شود که مرز باشماق را در اولویت سفر خود قرار دهند تا جدا از سفر زیارتی، با فرهنگ خوب و اصالت مردم کردستان آشنا شوند و جاذبه‌های نهفته در این خطه از ایران اسلامی را از نزدیک نگاه کنند.

ضرغامی بر ضرورت بهبود حوزه گردشگری در کردستان به ویژه مریوان تأکید کرد و گفت: دریاچه زیبای مریوان ظرفیتی بی‌نظیر بوده که می‌توان بسیار بهتر از اکنون از آن استفاده کرد،و باید با همکاری سایر دستگاه‌ها زمینه سرمایه‌گذاری ویژه بخش خصوصی را فراهم کنیم کما اینکه ما نیز در پرداخت تسهیلات و حمایت از فعالان این عرصه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15818
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.