حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

ورود ۲۳۰ هزار معلم ابتدایی به حلقه‌های کیفیت‌بخشی طرح شهید همت

  • کد خبر : 15111
  • 19 مرداد 1402 - 9:27
ورود ۲۳۰ هزار معلم ابتدایی به حلقه‌های کیفیت‌بخشی طرح شهید همت
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از ورود ۲۳۰ هزار معلم ابتدایی به حلقه‌های کیفیت‌بخشی در قالب طرح شهید همت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در جریان سفر به کردستان با حضور در نشست مدیران مدارس ابتدایی نواحی یک و دو سنندج در سخنانی ضمن تقدیر از خدمات صورت گرفته در مجموعه آموزش و پرورش استان به ویژه حوزه ابتدایی عنوان کرد: با توجه به بررسی میدانی به عمل آمده، حوزه ابتدایی آموزش و پرورش کردستان در کل وضعیت مناسبی دارد و در شاخص‌های توسعه‌یافتگی جزء رتبه‌های برتر کشور است.

معصومه نجفی افزود: کسب این شاخص‌ها نشان از تلاش شبانه‌روزی همکاران این مجموعه دارد که شایسته تقدیر است.

نجفی با مقایسه نیروی انسانی و فضاهای آموزشی استان با برخی از استان‌های کشور، آموزش و پرورش کردستان را دارای وضعیت مطلوبی توصیف کرد و اظهار داشت: باید جهت تلاش‌ها را به مسیر ارتقاء کیفیت آموزش و نیز سایر ابعاد مختلف درون‌مدرسه‌ای تغییر داد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم رکن اصلی در نظام تعلیم و تربیت است، تاکید کرد: باید این رکن تحول همواره به علم روز مجهز باشد و حضور و تدریس او در سر کلاس تدریس همراه با آشنایی دقیق از زوایای تعلیم و تربیت باشد.

 نجفی ادامه داد: با توجه به اینکه معلم فرمانروای کلاس خودش است، هر نوع تحلیلی که مرتبط با کلاس خودش باشد باید توسط وی انجام پذیرد نه اینکه از جایی خارج از کلاس به او دیکته شود.

وی با اشاره به طرح‌های مختلف در حال اجرای حوزه ابتدایی به طرح شهید همت اشاره کرد و گفت: طرح شهید همت یک کار بسیار عظیم و نوعی گفتمان آموزشی است که ۲۳۰ هزار معلم را در سراسر کشور در حلقه‌های کیفیت‌بخشی سامان داده است.

نجفی با اشاره به اینکه باید معلم ابتدایی در به‌کارگیری راهکارها بسیار خلاق و متفاوت باشد، خاطر نشان کرد: معلمان ما در مقطع ابتدایی باید منشأ خلاقیت و به‌کارگیری روش‌های متعدد باشند تا براساس شرایط مختلف کلاس خود را هدایت نمایند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت در پایان سخنانش با بیان اینکه باید تعاملات سطح مدرسه و خارج از آن وضعیت مناسبی داشته باشد عنوان کرد: مدیران مدارس راهبران کیفی مدارس هستند که باید در پروژه مهر تمام ابعاد را در بخش‌های مختلف مانند آموزش معلمان، تجهیز امکانات و بهسازی فضا به خوبی مدیریت نمایند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15111
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.