حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
رئیس‌کل دادگستری کردستان خبر داد:

ورود دستگاه قضایی به مسائل ۸۰ معدن کردستان

  • کد خبر : 15840
  • 05 شهریور 1402 - 7:51
ورود دستگاه قضایی به مسائل ۸۰ معدن کردستان
رئیس‌کل دادگستری کردستان گفت: در دو سال اخیر به مسائل ۸۰ معدن استان اعم از نحوه برداشت، صدور مجوزها و پرداخت حقوقات دولتی ورود کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی به نقل از روابط عمومی دادگستری کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی‌ در آئین تکریم و معارفه رؤسای حوزه‌های قضایی شهرستان دهگلان و بخش سریش‌آباد، ضمن تسلیت ایام ماه صفر اظهار داشت: عدالت شئون مختلفی دارد و اگر در جامعه عدالت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی محقق شود، عدالت به تمام معنا اجرا خواهد شد.

وی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری دستگاه قضایی، عیار سلامت جامعه بوده و در طراز بیانیه گام دوم انقلاب گام بر می‌دارد. سند تحول قضایی که به تایید مقام معظم رهبری رسیده، به نوعی چشم انداز دستگاه قضایی به شمار می‌رود و امسال نیز، سال پایانی اجرای این سند بوده و روزآمد کردن این سند در دستور کار مسئولان عالی قوه قضاییه قرار دارد.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان از تشکیل قرارگاهی در دادگستری استان متناظر با قرارگاه پیگیری و اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب در قوه قضاییه خبر داد و افزود: سند تحول قضایی و فرامین معظم‌له نقشه راه دستگاه قضایی بوده و در تمامی استان‌ها از جمله استان کردستان به لحاظ شرایط خاص هر استان برنامه عملیاتی بر اساس سند تحول و فرامین رهبری تدوین و ابلاغ شده و در حال اجراست.

وی کردستان را از استان‌های موفق در اجرای این برنامه عملیاتی دانست و تصریح کرد: با زحمات و تلاش‌های رؤسا و دادستان‌ها در استان در حوزه حقوق عامه در چند سال اخیر اقدامات بسیار خوبی انجام شده که می‌توان به حوزه آب و معادن اشاره کرد.

حسینی عدالت را دارای شئون قضایی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … دانست و بیان کرد: تحقق عدالت قضایی بر عهده دستگاه قضایی است اما تحقق شئون مختلف عدالت بر عهده سایر دستگاههای اجرایی در جامعه است.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی استان در دو سال اخیر به مسائل ۸۰ معدن استان اعم از نحوه برداشت، صدور مجوزها، پرداخت حقوقات دولتی و … ورود کرده است.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان ادامه داد: موفقیت و دستیابی به اهداف هر دستگاهی بویژه دستگاه قضایی منوط به وجود دو مولفه سلامت و کارآمدی است و در حوزه کارآمدی توجه به کاهش ورودی پرونده‌ها ، کاهش اطاله دادرسی از طریق اصلاح و ساماندهی فرآیند دادرسی‌ها، اتقان آراء، اجرای دقیق و بهنگام آرای قضایی، تمرکز بر مسائل زندان و حتی مراقبت‌های پس از خروج از زندان لازم و ضروری است.

کاهش ۹ درصدی ورودی پرونده‌ها

وی خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۱ با توجه به اقدامات پیشگیرانه انجام شده در حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف، شاهد کاهش ۶ درصدی پرونده‌های ورودی به دادگستری استان بوده‌ایم که نسبت به رشد ۱۵ درصدی سال ماقبل آن، ۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان اعلام کرد: در سال گذشته در بحث فرآیند رسیدگی‌ها نیز با ساماندهی شعب و رفع مشکلات و پیچیدگی‌های موجود در فرآیند رسیدگی‌ها، با کاهش اطاله دادرسی مواجه بوده‌ایم.

به گفته وی، استان کردستان به لحاظ داشتن ۳ مولفه مهم مرز، معدن و کشاورزی و حضور شهروندان اهل تسنن و تشیع در استان، دارای اهمیت ویژه‌ای بین استان‌های کشور بوده و همواره مورد طمع دشمنان قرار گرفته است.

حسینی یادآور شد: یکی از وظایف ذاتی دستگاه قضایی در کنار مراجع امنیتی، اطلاعاتی و اننظامی، بحث تامین مقوله امنیت است و ما در این زمینه به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد و با مخدوش‌کنندگان امنیت مردم، مدارا نخواهیم کرد.

در پایان این مراسم‌ها، در حوزه قضایی شهرستان دهگلان از زحمات حجت‌الاسلام عبدالقادر افتخاری مهر تقدیر و حجت الاسلام محمد رستمی احقر به‌عنوان رئیس جدید این حوزه قضایی معرفی و در حوزه قضایی بخش سریش‌آباد نیز ضمن قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام محمد رستمی احقر، حجت‌الاسلام سعید بهرامی به عنوان رئیس جدید حوزه قضایی بخش سریش‌آباد معرفی شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15840
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.