حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
امام جمعه سنندج:

وحدت و یکپارچگی ملت ایران اسلامی رمز پیروزی در برابر دشمنان است

  • کد خبر : 23282
  • 03 آذر 1402 - 13:00
وحدت و یکپارچگی ملت ایران اسلامی رمز پیروزی در برابر دشمنان است
امام جمعه سنندج گفت: دشمنان انقلاب بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب هجمه گسترده‌ای را علیه ملت ایران راه انداختند اما در محاسبات خود اشتباه کردند و همین موضوع موجب شد شکستی تلخ را تجربه کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی ماموستا فایق رستمی ظهر امروز و در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سنندج با بیان اینکه وحدت و برادری رمز پیروزی ملت ایران در انقلاب اسلامی و استمرار و تثبیت این انقلاب الهی بوده است، اظهارداشت: ملت ایران با رمز وحدت و دست خالی توانستند در برابر دشمنان تا دندان مسلح در طول هشت سال جنگ تحمیلی ایستادگی کنند و به پیروزی برسند.

 

به گفته وی دشمنان انقلاب بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب هجمه گسترده‌ای را علیه ملت ایران راه انداختند اما در محاسبات خود اشتباه کردند و همین موضوع موجب شد شکستی تلخ را تجربه کنند.

 

امام جمعه سنندج با بیان اینکه ملت ایران با تکیه بر سرمایه بزرگ و ارزشمند وحدت در طول ۴۵ سال عمر با برکت نظام همواره در برابر توطئه‌های دشمنان پیروز بوده است، گفت: دفاع مقدس و جنگ تحمیلی نمونه بارز نقش وحدت در پیشبرد اهداف و پیروزی ملت ایران در برابر دشمنان است که این الگو را باید در رفع مشکلات کنونی نیز بکار گیریم.

 

ماموستا رستمی اضافه کرد: امروز باید با وحدت و در کنار هم بودن مردم و مسوولان دست در دست هم مسیر رفع مشکلات را فراهم کنند.

امروز وجدان‌های بشری علیه جنایات اسرائیل بیدار شده است

وی در ادامه به شرایط امروز در کشور فلسطین گریزی زد و گفت: اسرائیل کودک‌کش با بدترین شیوه نسل‌کشی را در غزه راه انداخته و کودکان و زنان و مردم را به خاک و خون کشید که صدای فریاد جهانیان بلند شد.

 

وی افزود: امروز جهان از مسلمان و غیرمسلمان به دفاع از مردم مظلوم و بی‌گناه غزه به پاخواسته و خواستار توقف این نسل‌کشی هستند و همین اتحاد و یکپارچگی و یک‌صدایی موجب عقب‌نشینی اسرائیل شده است.

 

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: امروز وجدان‌های بشری علیه جنایات اسرائیل و به دفاع از فلسطین و مردم مظلوم غزه بیدار شده و این رژیم غاصب را مجبور به تسلیم و آتش‌بس کرده است.

 

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: ربا بزرگترین ضربه به اقتصاد می‌زند باید بانکداری اسلامی به معنای واقعی در جامعه تحقق پیدا کند و بانک‌ها سودهای بالا را برای پرداخت تسهیلات مقرر نکنند.

 

وی تصریح کرد: متمکین جامعه به جای اینکه پول خود را برای گرفتن سود در بانک قرار دهند آن را در مسیر تولید و اشتغالزایی هزینه کنند.

 

ماموستا رستمی همچنین بر لزوم رعایت حجاب و عفاف در جامعه تاکید کرد و افزود: حجاب از دستورات دین اسلام است نباید اجازه دهیم ارزش‌های دین اسلام که عزت و سربلندی مسلمانان برگرفته از آنهاست در جامعه کم‌رنگ شود و از بین برود.

 

امام جمعه سنندج عمل صالح و تقوای الهی را از تاکیدات تمام پیامبران بیان کرد و گفت: راه نجات بشریت تقوای الهی و عمل صالح است عمل صالح باید در تمام زوایای زندگی انسان‌ها مشهود باشد.

 

ماموستا رستمی اضافه کرد: خداوند تبارک و تعالی نعمت‌های فراوانی برای انسان‌ها قرار داده باید با انجام عمل صالح و پیشه کردن تقوای الهی شاکر و قدردان این نعمت‌های الهی باشیم.

 

وی بر دوری از رشوه‌دادن و رشوه‌گیری تاکید کرد و گفت: حرام جامعه را به سمت فساد و بی‌رحمی سوق می‌دهد لذا باید با مصادیق فساد در جامعه مبارزه کرد

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=23282
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.