حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
عالم برجسته اهل سنت کُردستان:

وحدت مسلمانان کلید پیشرفت جامعه اسلامی است

  • کد خبر : 18118
  • 09 مهر 1402 - 7:39
وحدت مسلمانان کلید پیشرفت جامعه اسلامی است
عالم برجسته اهل سنت کردستان وحدت مسلمانان را کلید پیشرفت جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: دشمنان می‌دانند بزرگترین اهداف دین مبارک اسلام وحدت، اخوت، برادری، اعتدال و میانه‌روی است نه تفریق و افراق.

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی ضمن تبریک ماه ربیع‌الاول و هفته وحدت، اظهار داشت: مردم استان کردستان محب واقعی پیامبر اکرم (ص) هستند و این مسئله در جشن‌های ماه ربیع‌الاول به خوبی مشهود است.

وی با اشاره به اینکه هفته وحدت یک مسئله بسیار مهم میان اهل سنت و شیعه است، افزود: دوازدهم تا هفدهم ربیع‌الاول «هفته وحدت» نامیده شده، وحدت سر لوحه محبت، رحمت، مودت، اخوت و برادری بوده و نه تنها میان اهل شیعه و سنی بلکه در جهان اسلام یک مسئله بسیار مهم است که منجر به اتحاد میان همه مسلمانان جهان است.

امام جمعه سنندج، با بیان اینکه «هفته وحدت» یک مسئله بسیار مهم برای دشمنان دین مبارک اسلام است، تصریح کرد: دشمنان اسلام از روزی که دنیای اسلام یکپارچه شود، می ترسند و با ایجاد اختلاف و راه انداختن جنگ مذهبی در تلاش اند که بتوانند به راحتی مباحث اسلامی و ثروت های عظیم را چپاول و غارت کنند.

ماموستا رستمی بیان کرد: دشمنان می دانند بزرگترین اهداف دین مبارک اسلام وحدت، اخوت، برادری، اعتدال و میانه‌روی است نه تفریق و افراق. و آیه شریفه قرآن خطاب به همه مسلمانان این است که امت رسول الله امت میانه‌رو است و این نشان می دهد دین اسلام دین عزت، کرامت، وحدت، مودت و رحمت است.

وی اضافه کرد: قرآن کریم همه بشریت را به سوی وحدت یعنی خشنودی ذات پروردگار از وحدت و اتحاد در میان مسلمانان، دعوت کرده و در سوره آل عمران آیه ۱۰۳ می فرماید وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا و همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید که خداوند این آیه را به عنوان کمک به مسلمانان قرار داده و جامعه بشریت را از اختلاف و تمزق بیرون آورده و به سوی یک وحدت و اتحاد سوق داده است.

امام جمعه شهر سنندج ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) به معنای واقعی یک انسان کامل بودند که امت اسلامی می‌توانند سیره و رفتار ایشان را الگوی خود قرار دهند.

وی در پایان عنوان کرد: امروز شاهدیم که دشمنان خدا و دین به صورت بسیار بی سابقه‌ای توهین‌هایی علیه ادیان اسلامی به ویژه دین مبین اسلام و قرآن کریم و پیامبر خدا (ص) مرتکب می‌شوند ولی این کارها نه تنها از دیدگاه هر انسان با خدایی محکوم می‌باشد بلکه باید گفت هیچ قدرتی نمی‌تواند نورانیت قرآن و اسلام را خاموش کند.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18118
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.