حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
6

وجود ۶۵۸ واحد صنعتی فعال در کردستان

  • کد خبر : 5731
  • 10 بهمن 1401 - 10:27
وجود ۶۵۸ واحد صنعتی فعال در کردستان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۶۵۸ واحد از ۹۹۶ واحد صنعتی موجود در استان هم‌اکنون فعال است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، بختیار خلیقی اظهار کرد: ۹۹۶ واحد صنعتی در استان وجود دارد که از این تعداد ۶۵۸ واحد معادل ۶۵.۹۳ درصد این واحدها فعال هستند.

 

وی با اشاره به اینکه تعداد واحدهای غیرفعال صنعتی در استان هم ۱۶۵ واحد است که ۱۶.۵۶ درصد مجموع واحدهای موجود در استان را تشکیل می دهد، افزود: مابقی واحدهای صنعتی هم به طور نیمه فعال کار می کنند.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به وجود ۳۵۵ واحد معدنی هم در استان، گفت: از این تعداد خم ۲۰۲ واحد معادل ۵۶ درصد آن فعال و هفت واحد هم در حال تجهیز و مابقی هم غیرفعال است.

 

خلیقی با بیان اینکه توسعه صنایع صادرات محور از جمله برنامه های این اداره کل است، افزود: واحدهای تولیدی استان باید در امر بازاریابی و تولید محصولات رقابت پذیر در باز‌ار جهانی تلاش بیشتری کنند و در این راستا هر حمایتی هم لازم باشد از سوی این اداره کل انجام می شود.

 

وی با اعلام اینکه ۴۲.۵ درصد اقتصاد کردستان مربوط به مجموعه صنعت، معدن و تجارت است، گفت: این استان دارای ظرفیت هایی هم چون مرزی بودن و داشتن مواد معدنی فراوان از جمله سنگ آهن و طلا است که امکان افزایش سهم اقتصاد استان در این بخش ها هم وجود دارد.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: وجود منطقه ویژه اقتصادی بانه ومنطقه آزاد کردستان از دیگر توانایی های این استان در راستای افزایش تولید و اشتغال است.

 

خلیقی اظهار کرد: در بخش صنعت تقویت و حمایت از صنایع خرد را مدنظر داریم و از ابتدای سال جاری هم تاکنون از طریق معرفی متقاضیان به بانک های استان و اعطای تسهیلات به آنها از فعالیت این صنایع حمایت کردیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=5731
  • ارسال توسط : گ ظ

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.