حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

واکنش علمای اهل سنت به اظهارات ملاعبدالحمید/ او با سخنانش تمامیت ارضی کشور را زیر سوال می بَرَد

  • کد خبر : 2611
  • 14 آبان 1401 - 18:54
واکنش علمای اهل سنت به اظهارات ملاعبدالحمید/ او با سخنانش تمامیت ارضی کشور را زیر سوال می بَرَد
عالم برجسته اهل سنت کردستان در واکنش به سخنان ملا عبدالحمید اظهار داشت: مسلمانان شیعه و سنی در کشور ما با وحدت و برادرانه در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و نسبت به یکدیگر محبت و علاقه دارند.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، ماموستا عبدالرحمن خدایی عالم برجسته اهل سنت کردستان در واکنش به سخنان ملا عبدالحمید اظهار داشت: مسلمانان شیعه و سنی در کشور ما با وحدت و برادرانه در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و نسبت به یکدیگر محبت و علاقه دارند.

 

امام جمعه بانه تصریح کرد: دشمنان مسئله شیعه و سنی را بیان می‌کنند و نباید با سخنانی نسنجیده، تمامیت ارضی کشور توسط عالمان اهل سنت زیر سوال برود در حالیکه در کشورمان بین اهل تشیع و تسنن هیچ مشکلی نیست و  با دوستی و محبت در کنار هم زندگی می‌کنند و از همسایگی، ارتباط و رفت‌وآمد با یکدیگر خوشحال هستند و رابطه آن‌ها با هم گرم و صمیمی است.

 

وی افزود:  وحدت شیعه و سنی در ایران خاری در چشم دشمنان اسلام است و مردم متدین کردستان هم با علم به این موضوع از هیچ تلاشی برای تحکیم هرچه بیشتر این وحدت فروگذار نمی‌کنند لذا لازم است که عالمان اهل سنت از سخنان تحریک آمیزی که باعث اختلاف بین مسلمانان خواهد شد پرهیز کنند چرا که دشمنان همواره برای شکست اسلام و مسلمین تلاش می‌کنند و قصد دارند با تبلیغات رسانه‌ای بین صف‌های مستحکم مسلمانان اختلاف بیندازند و از طریق ایجاد اختلافات مذهب به اهداف خود دست یابند.

 

وی اضافه کرد: هر نوع رفتاری که باعث اختلاف در کشور شود و مردم را به سمت اغتشاش و اقدامات ضد امنیتی بکشاند نشان از طراحی بزرگی برای کشور از سوی آنان دارد.

 

وی با بیان این که امنیت، اقتدار و ثبات کشور از سوی دشمنان در این روزها نشانه گرفته شده است، افزود: معمولا دشمنان وقتی در ابعاد تحریم و تهدید به نقطه مشخصی نمی‌رسد، رو به تنش آفرینی در داخل کشورمان می‌آورند و سواستفاده از تنوع قومیتی در کشور را با شیوه‌های کثیف ضد امنیتی دنبال می‌کنند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=2611
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.