حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی کردستان خبر داد:

واکسیناسیون بیش از ۱۱ هزار قلاده سگ با هدف پیشگیری از بیماری هاری در کردستان

  • کد خبر : 18454
  • 15 مهر 1402 - 8:15
واکسیناسیون بیش از ۱۱ هزار قلاده سگ با هدف پیشگیری از بیماری هاری در کردستان
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی کردستان از واکسیناسیون بیش از 11 هزار قلاده سگ جهت کنترل و پیشگیری بیماری هاری از ابتدای سال تاکنون در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 8 هزار و 429 قلاده شامل سگ‌های صاحب‌دار روستایی بوده‌اند و 3 هزار و 280 قلاده را نیز حیوانات خانگی و شهری تشکیل می‌دهند.

فرزاد رحمانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، با اشاره به اقدامات اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان در مبارزه با بیماری هاری،اظهار داشت: در راستای کنترل و پیشگیری بیماری هاری اداره‌کل دامپزشکی کردستان به صورت مستمر و سالیانه با همکاری سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی مسئول، نسبت به انجام اقدامات کنترلی لازم اقدام می‌نماید.

وی افزود: در این راستا از ابتدای سال جاری اقداماتی توسط این اداره کل صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به واکسیناسیون ۸ هزار و ۴۲۹ قلاده سگ‌ صاحب‌دار روستایی و ۳ هزار و ۲۸۰ قلاده سگ خانگی و شهری اشاره نمود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی کردستان خاطرنشان کرد: همکاری بین بخشی با مراکز ساماندهی سگ‌های بلاصاحب شهرداری‌های شهرستان‌های تابعه و انجام ۲۹ نوبت مراقبت بیماری هاری در مناطق مشکوک و گزارش شده استان از دیگر اقدامات کنترلی این اداره‌کل می‌باشد.

رحمانی به انجام ۶ مورد نمونه‌برداری و ارسال نمونه به آزمایشگاه مرجع هاری سازمان دامپزشکی کشور اشاره نمود و گفت: از این تعداد آزمایش ۲ مورد منفی و ۴ مورد نیز مثبت بوده که تمامی اقدامات لازم شامل انجام مراقبت از کانون و شعاع کانون، واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار، دفن بهداشتی لاشه حیوان گزنده و برگزاری کلاس‌های آموزشی اجرا شده است.

وی در پایان به برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی برای بهره‌برداران در واحدهای روستایی و مالکین سگ‌های صاحب‌دار نیز اشاره نمود.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18454
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.