حدیث روز

  • امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0

هوای کردستان اواسط هفته جاری سردتر می‌شود

  • کد خبر : 6587
  • 23 بهمن 1401 - 12:45
هوای کردستان اواسط هفته جاری سردتر می‌شود
معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری هوای استان روند کاهشی خواهد داشت و بین سه تا چهار درجه (بویژه دمای صبحگاهی و شبانگاهی) سردتر می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، علی پناهی با اشاره به فعالیت موج بارشی که از شب گذشته در استان فعال شده است، گفت: اوج فعالیت این موج بارشی در نقاط مختلف استان تا عصر امروز است و در بخش شرقی استان شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان تا پایان شب فعال خواهد بود.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان ادامه داد: از روز چهارشنبه موج بارشی دیگری وارد استان خواهد شد که خیلی فعال برآورد نشده است و فعالیت این سامانه تا روز پنجشنبه خواهد بود، ضمن اینکه با ورود این سامانه از سرمای هوا کاسته می شود اما از روز جمعه باز هم دمای هوا کاهشی خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در شبانه روز گذشته نیز بیشترین میزان آب حاصل از بارندگی در استان مربوط به حاجی ممدان با چهار میلی متر، زرینه، بابارشانی و یاسوکند هرکدام سه میلی‌متر، هزارکانیان سه میلی متر و قاملو و کامیاران ۲ میلی متر بود.

پناهی همچنین بیشترین میزان ارتفاع برف در استان را مربوط به زرینه با ۹ سانتی متر، بانه و هزارکانیان با هفت سانتی متر، مریوان ۶ سانتی متر، بیجار چهار سانتی متر، قروه سه سانتی متر و سنندج ۲ سانتی متر اعلام کرد.

به گفته وی در شبانه روز گذشته هزارکانیان با منفی ۱۹ درجه سانتی گراد سردترین و سلین با هفت درجه گرمترین نقاط استان بودند و دمای هوای سنندج نیز بین منفی پنج و ۲ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=6587
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.