حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

نیوجرسی‌های سرگردان در خیابان استقلال!

  • کد خبر : 26954
  • 27 دی 1402 - 8:20
نیوجرسی‌های سرگردان در خیابان استقلال!
شهرداری دهگلان در دو ماه اخیر اقدام به نصب نیوجرسی‌هایی در خیابان استقلال کرد، خیابانی کوچک که تمامی ترددهای درون شهری در این محور انجام می‌گیرد، اما اکنون این نیوجرسی‌های پلاستیکی به وسیله‌ای سرگرم کننده برای موتورسیکلت‌ها تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، دهگلان یکی از شهرهای استان کردستان و در غرب کشور ایران واقع شده است، این شهر در مرکز دشتِ حاصلخیز لیلاخ و در ۴۵ کیلومتری شرق سنندج  قرار گرفته است، شهرداری دهگلان در سال ۱۳۶۱ با هدف عمران و آبادانی فضای شهری تأسیس شد.

شهرداری دهگلان در طول ۴۱ سال تاسیس خود فعالیت های عمرانی و اجرایی بسیاری را در سطح شهرستان انجام داده است، این اداره خدمات‌رسان در اقدام دو ماه اخیر خود، نیوجرسی‌هایی را در خیابان استقلال دهگلان نصب کرده است، این خیابان از راه‌های اصلی ورود به شهر بوده که با قرار گرفتن نیوجرسی‌ها، به معظلی بزرگ برای رانندگان و حتی ساکنان این خیابان تبدیل شده است.

در طی پیگیری‌های مستمر و ادامه‌دار خبرنگار کردتودی مستقر در دهگلان و همچنین درخواست‌های مکرر جهت مصاحبه با شهردار دهگلان، متأسفانه شهردار حاضر به مصاحبه با خبرنگار نشد.

نیوجرسی‌های خیابان استقلال، مصداق ضرب‌المثلی زیباست، رفت که ریشش را دربیاورد، سبیلش را هم باخت.

اقدامی که در این خیابان کوچک انجام شد، شاید اگر صرف کارهای عمرانی دیگری می‌شد، خیلی زیباتر فعالیت شهرداری را نمایان می‌کرد.

حالا رانندگان و موتورسواران بصورت ناخودآگاه و ناخواسته به نیوجرسی‌ها برخورد کرده و موجب شکسته شدن آنها می‌شوند، و چهره زیبای خیابان را به تصویری زشت مبدل می‌کنند.

شهرداری دهگلان در راستای نوسازی و یا تعویض این نیوجرسی‌ها هیچ اقدامی نکرده است، حال این سؤال پیش می‌آید، اگر به فکر درست کردن کاری که خودتان انجام داده‌اید، نیستید، چرا از ابتدا اصلاً این کار را انجام دادید؟!

بهنام امیری از ساکنان و مغازه داران خیابان استقلال، در گفتگو با خبرنگار کردتودی، بیان کرد: قبل از اینکه این نیوجرسی‌ها توسط شهرداری نصب شود، این خیابان از لحاظ ترافیکی مشکلی نداشت، اما اکنون کل ترافیک شهر در همین خیابان وجود دارد، موتور سواران بخاطر کمبود جای تردد مجبورند روی نیوجرسی‌ها عبور کنند یا دور بزنند که همین حرکت آنها موجب شکسته شدن نیوجرسی شده و خسارت را بوجود می آورد.

امیری اضافه کرد: با چند نفر از اهالی خیابان استقلال به شهرداری مراجعه کرده ایم، و بعد از ۱۰ بار موفق شدیم که شهردار را ببینیم و در نهایت موضوع به این ختم شد که بودجه ای برای تعمیر و بازسازی نیوجرسی‌ها در شهرداری وجود نداشته و انجام نخواهد شد.

نصب نیوجرسی در خیابان استقلال، موضوعی بود که پیشنهاد آن توسط شهرداری دهگلان در جلسه شورای ترافیک شهرستان داده شد، سوالی که پیش می آید این است: آیا شورای ترافیک برای وضعیت موجود برنامه ای دارد یا خیر؟

محمد عباسی، از ساکنان کوچه مسجد حضرت علی (ع) منتهی به خیابان استقلال، اظهار داشت: چند روز پیش با اتومبیلم قصد خروج از کوچه مسجد علی (ع) به سمت خیابان استقلال را داشتم، با وجود اینکه در سمت مقابلم ترافیک بود، اما سمت من خلوت بود، وارد راه اصلی خیابان که شدم، بدلیل کمبود مکان و جای پارک با خودروی بغل دستی‌ام برخورد کردم و ماشین هردوی ماه دچار خسارت شد، در حال حاضر وجود نیوجرسی‌های رها شده احتمال حادثه را افزایش می‌دهد.

سخن پایانی…

یکی از وظایف شهرداری حفظ و حراست از مبلمان شهری است، امیدواریم هر چه زودتر شورای ترافیک راه حلی منطقی و مناسبی را برای رفع مشکلات شهرستان اتخاذ کند و اجرای تصمیمات این شورا توسط شهرداری انجام گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=26954
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.