حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
امام جمعه شهرستان بیجار؛

نماینده مجلس وظیفه قانون گذاری دارد

  • کد خبر : 29347
  • 08 اسفند 1402 - 8:48
نماینده مجلس وظیفه قانون گذاری دارد
امام‌جمعه بیجار گفت: وضع قانون و پیگیری روند اجرایی آن توسط دولت، از وظایف اصلی نماینده مجلس است، داوطلبان انتخابات مطالعه کنند.
حجت الاسلام علی خورشیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اظهارداشت: متاسفانه برخی از داوطلبین انتخابات، صرفا برای جذب مخاطب، بدون مطالعه و آگاهی در خصوص حوزه وظایف یک نماینده، وعده‌هایی می‌دهند که خارج از اختیارات آن‌ها است.
وی افزود: وضع قانون و پیگیری روند اجرایی آن توسط دولت، نقش اصلی نماینده مجلس است که اگر درست اجرا شود، شاهد خدمت رسانی بهتر و تاثیرگزاری در رفاه جامعه خواهیم بود.
امام جمعه بیجار با بیان اینکه انتقادات از دولت در برخی از مسائل اقتصادی وجود دارد و ماهم به آن اذعان داریم، گفت: نقش نمایندگان مجلس این است که راهکارهای رفع مشکلات را به دولت ارائه کنند و اگر نیاز است، قانونی تغییر یا وضع شود.
وی ادامه داد: مجلس و دولت، همیار و تکمیل کننده یکدیگر هستند و هر گاه این همکاری تقویت یافته، در جامعه تاثیرات مثبت آن شامل حال همه آحاد مردم شده است و جامعه از عمکلرد نماینده و دولت رضایت خواهند داشت.
حجت الاسلام خورشیدی به تفرقه افکنی و کارشکنی دشمنان در موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: سخن شهید همت را باید همیشه در ذهن یادآوری کرد که به موضوع بزرگی اشاره دارد و آن این است که ” هرگاه دشمن نقطه‌ایی از کشور را مورد هدف قرار داد، بدانید آن نقطه خط مقدم خودی است ” پس می‌توان امروز یافت که چرا این همه فتنه و دشمنی علیه انتخابات و راهنمایی ۲۲بهمن وجود دارد.
وی تاکیدکرد: امروز که آن حماسه عظیم مردمی را در ۲۲بهمن پشت سرگذاشته‌ایم و مسئولین دولت و مجلس بیش از گذشته مهم و سنگین‌تر شده است، حضور و مشارکت مردم در انتخابات ۱۱اسفندماه با انتخاب فردی متعهد و اصلح، می‌تواند پشتوانه محکمی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.
امام جمعه بیجار ادامه داد: فرد اصلح که توسط مردم مردم انتخاب می‌شود، نباید از مشورت، راهنمایی و نقش اصلی مردم غافل شود و همواره در طول چهارسال سکانداری نمایندگی مجلس، همچون این یک هفته، ارتباط چهره به چهره خود را حفظ کند.
وی با اشاره به تاکید آگاهی جامعه در انتخاب فرد اصلح، اظهارکرد: مردم باید این ویژگی‌های را در انتخاب فرد مورد نظر خود به این موارد دقت کنند، فرد اصلح باید متعهد به ارزش‌های دینی و انقلابی باشد، اعتقادات و منش زندگی فردی یکی از بهترین راه شناختن چنین شخصی برای نمایندگی است.
حجت الاسلام خورشیدی توضیح داد: قوانین در مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان مجلس تعیین و تدوین می‌شود، این قوانین بر گرفته از نیاز جامعه و مردمی است که نماینده خود را به مجلس معرفی کرده‌اند، پس انتخاب امروز ما سرنوشت فردای ما رقم خواهد زد.
وی گفت: مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رای نمایانگر این است که مردم با تمام وجود پای انقلاب هستند و با این حضور، نشان خواهند داد که دولت و مجلس، می‎توانند بر مشکلات به‌وجود آمده در کشور به کمک اللهی و حمایت مردم پیروز شوند.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=29347
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.