حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

نمایشگاه کاریکاتور با محوریت استکبارستیزی در سنندج گشایش یافت

  • کد خبر : 6383
  • 22 بهمن 1401 - 7:44
نمایشگاه کاریکاتور با محوریت استکبارستیزی در سنندج گشایش یافت
نمایشگاه کارتون و کاریکاتور با محوریت استکبارستیزی بمناسبت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی با حضور جمعی از مدیران استان در سالن گالری سوره سینما بهمن سنندج گشایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، نمایشگاهی از آثار هنرمندان کارتونیست و کاریکاتوریست کردستان به مناسبت دهه فجر در گالری سوره سینمایی بهمن سنندج گشایش یافت.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان در حاشیه این نمایشگاه با اشاره به اینکه پس از اعلام فراخوان جشنواره در دی ماه سال جاری ۷۰ اثر به ششمین جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور ارسال شد اظهار کرد: آثار ارسالی به این جشنواره پس از داوری از سوی هیات داوران جشنواره برگزیده شد و پس از بررسی نهایی آثار برگزیده در این نمایشگاه در معرض نمایش عموم قرار گرفت.

وی اتحاد ملی، خودکفایی، حقوق بشرآمریکایی، استکبارستیزی، مقاومت، مکتب حاج قاسم سلیمانی و سبک زندگی ایرانی – اسلامی را از موضوعات ترسیم شده در این کاریکاتورها عنوان کرد.

داوودنیا هدف از برگزاری این نمایشگاه را حفظ انسجام هنرمندان کاریکاتوریست و تولید آثار ارزشی و فاخر در جهت اعتلای هنر انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: این نمایشگاه بهترین فرصت برای انتقال مفاهیم ارزشی انقلاب اسلامی به نسل جوان و نوجوان با بهره‌گیری از زبان هنر است.

به گفته وی، فراخوان برپایی نمایشگاه در دی ماه سال جاری اعلام شد و پس از ارسال ۷۰ اثر از آثار هنری هنرمندان و کاریکاتوریست ها به دبیرخانه جشنواره ۳۰ اثر منتخب از سوی هیات داوران گزینش شد.

داودنیا همچنین از افتتاحیه جشنواره عکس نور از ۲۴ لغایت ۲۷ در شیراز خبر داد و گفت: تعداد ۵۰ اثر از آثار جشنواره متعلق به هنرمندان کردستانی است که ۲ اثر از کردستان به بخش نمایشگاه و مسابقه کشوری راه یافته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=6383
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.