حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی؛

نمایشگاه “معرق کاری” آثار هنرمتد عباس آریافر در بیجار بازگشایی شد 

  • کد خبر : 8723
  • 23 فروردین 1402 - 10:31
نمایشگاه “معرق کاری” آثار هنرمتد عباس آریافر در بیجار بازگشایی شد 
نمایشگاه معرق کاری در گالری مهر پردیس سینمایی آزادی بیجار با حضور هنرمندان و جمعی از مسئولین شهرستان بیجار بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگارکردتودی، در این نمایشگاه که به مدت یک هفته از سه شنبه ۲۲ فروردین در گالری مهر بیجار آماده بازدید علاقه مندان است، ۲۷ اثر از هنرمند بیجاری عباس آریا فر در معرض بازدید علاقه مندان قرارگرفته است.

 

عباس آریافر در حاشیه برگزاری این نمایشگاه اظهارداشت: در این نمایشگاه ۲۷ تابلو معرق برجسته ابداعی است و تا کنون آثار معرق برجسته کار نشده است را در اندازه های مختلف صرفا جهت آشنایی مردم هنردوست با این سبک هنری در معرض نمایش قرار داده ام.

 

این هنرمند ۴۹ ساله بیجاری ادامه داد: از ۲۰ سال پیش به دلیل علاقه ای که به هنر معرق داشتم به این عرصه ورود پیدا کردم و در شهرهای سنندج، بیجار و شیراز چندین نمایشگاه از آثار خود را در معرض نمایش قرار داده ام.

 

 

وی افزود: آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه حاصل ۲ سال فعالیت مستمر است و امیدوارم مورد قبول علاقه مندان واقع گردد.

 

این معلم ودبیر شیمی مدارس بیجار در خصوص مهیا بودن شرایط فعالیت هنری گفت: چند سال پیش باحمایت مسئولین وقت آموزش و پرورش استان فرصتی فراهم شد تا چند سال در محل خوابگاه دانش آموزی شهید بهشتی بیجار در قالب طرح خوداتکایی این هنر را آموزش دهم که بسیار مور توجه واقع شد و به عنوان یک طرح موفق در مجله رشد هم به آن پرداخته شد که متاسفانه علی رغم استقبال و بازخورد بسیار خوبی که از آن شد بدلایلی به بهانه کمبود مکان تعطیل شد در حالیکه تنها یک اتاق برای این ادامه آموزش کافی بود.

 

وی در خصوص حمایت مسئولین ادامه داد: متأسفانه بعد از چندین سال فعالیت و قول و وعده های داده شده به این نتیجه رسیده ام که مسئولین در بخش فرهنگ وهنر تنها خوب صحبت کردن را بلد هستند و بر همین اساس زیاد به تحقق حمایت مسئولین امیدی ندارم.

 

آریافر در این رابطه افزود: چند سال پیش یکی از مسئولین محترم به کارگاه بنده آمد وضمن اظهار خوشحالی از وجود چنین هنری به قصد حمایت سه اثر هنری بنده را با خود بردند و با گذشت سالهای متمادی تنها کم شدن این سه تابلو از کارگاهم بود و دیگر هیچ!

وی که علاوه بر معرق در زمینه مجسمه سازی، قلم زنی و فرش بافی نیز فعالیت دارد، کمبود فضای آموزشی را مهمترین عامل در زمینه پرورش استعدادها وعلاقه مندان این رشته عنوان کرد و گفت: بنده نه وام می خواهم و نه امکانات دیگری تنها یک محل ثابت جهت استفاده برای آموزش هنرجویان این رشته می تواند زمینه معرفی استعدادهای هنری در این رشته های جذاب را فراهم آورد.

 

علاقه مندان همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۱۵ تا ۲۰ می توانند با حضور در پردیس سینمایی آزادی بیجار از این نمایشگاه بازدید کنند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=8723
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.