حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

نقشه راه حضور در انتخابات برای همه روشن است

  • کد خبر : 27263
  • 03 بهمن 1402 - 7:14
نقشه راه حضور در انتخابات برای همه روشن است
کارشناس مسائل سیاسی در بیجار گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی‌های اخیرشان در موضوع انتخابات، نقشه راه حضور در آن را برای همه روشن کردند، انتخابات حق مردم است، تامین سلامت امنیت مشارکت و ایجاد رقابت سالم در انتخابات هم وظیفه متولیان امر است.

مرتضی صبائی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اظهارداشت: مجریان هر یک از این مولفه‌های مهم که با آن اشاره شد، مشخص است، یکی از مهمترین نقش‌ها، مجریان انتخابات است که می‌تواند در افزایش میزان مشارکت مردم تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی افزود: در واقع ایجاد مقدمات یک انتخابات سالم و همچنین نظارت بر رقابت سالم و رقابت حداکثری، وظیفه‌ای است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت و به دست افرادی سپرد که از ماهیت واقعی آن بی اطلاع هستند.

این کارشناس سیاسی ضمن اینکه در انتخابات همه وظیفه‌ای دارند، عنوان کرد: ما وظیفه داریم با تمام داوطلبینی که خود را در معرض رای مردم قرار دادن یکسان برخورد کنیم و ضمن دعوت از آن‌ها در جلسات پیش مناظره یا شبه‌مناظره، شور و حال بهتری به حضور در انتخابات ایجاد کنیم.

صبائی با اشاره به اینکه در فضای رسانه‌ای دشمن، علیه انتخابات ۱۴۰۲ برنامه‌های مختلفی در حال اجرا و ساخت است، ابرازداشت: نباید تمام وقت و تمرکز خود را در یک هفته فرصت تبلیغات نامزدهای محدود و خلاصه کنیم، اهمیت این انتخابات به گونه‌ایی است که اگر از همین امروز به فکر نباشیم در تقابل با بدخواهان شکست خواهیم خورد.

وی افزود: در فضای مجازی که اولین خط دشمن علیه مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، به وضوح و تمام قد می‌بینیم که چه حجمه‌هایی به کسانی که در این انتخابات شرکت کرده‌اند وارد می‌شود، اگر حضور و مشارکت در این حماسه ملی مهم و اثرگذار نبود، بدون شک دشمنان خود را اینقدر به زحمت نمی‌انداختند.

این کارشناس سیاسی اظهار کرد: ابتدای امر بدخواهان و وطن فروشان لندن نشین، تمام تلاش خود را به کار بستند تا به نوعی به جامعه القا کنند که انتخابات مهندسی شده است و افراد پیش از ثبت نام انتخاب شده‌اند، هدف آن‌ها تنها یک چیز بود، کاهش شدید افراد ثبت نام کننده برای کاندیدای انتخابات شدن، که دیدم این طرح شیطانی شکست خورد.

وی افزود: همین کاندیدا شدن و خود را در معرض رای عمومی مردم قرار دادن برای هر فرد شرکت کننده، یک نقطه عطف در زندگی او محسوب می‌شود، معیاری است برای آنکه بدانند در طول زندگی که با همین مردم داشته‌اند، تا چه حد و میزانی توانسته‌اند در کنار مردم و برای مردم تلاش کنند.

صبائی تصریح کرد: بازرسی برای انتخابات و انتخاب نیروهایی که با وسواس زیاد در این حوزه می‎‌توانند تلاش را باید از نیروهایی به کار گرفت که ضمن اعلام بی‌طرفی ظاهری، در عمل هم بی‌طرفی خود را نشان دهند، که این موضوع را هم مردم خیلی زود دریافت می‌کنند، جامعه هیچ علاقه‌ایی ندارد که از مجریان انتخابات بوی جانب‌داری در اعمال و رفتار‌ها نمایان است.

وی ادامه داد: مهمترین ظرفیت بعدی که نباید به آن کم توجهی کرد، نقش انجمن‌ها و گروهای مردم‌نهاد است، همین ارتباطی که باید با قشرهای مختلف برقرار کرد را از ظرفیت بالای این گروهای مردمی می‌توان به دست آورد، مجریان و متولیان امر انتخابات از حضور در کنار آحاد مردم نباید غافل شوند.

این کارشناس تاکید کرد: انجمن‌های مردم نهادی که به هر علتی در ادارات و اماکن عمومی فعالیت دارند و خواهان ارتباط با سایر شخصیت‌های دولتی و اداری هستند را می‌توان با ایجاد ارتباط درست و روشن، در رسیدن به اهداف عالی نظام و انقلاب استفاده کرد.

وی گفت: این انتخابات در اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و به علت آنکه فاصله زیادی هم با دهه فجر و حضور مردمی در ۲۲بهمن ندارد، یکی از بهترین ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی است که می‌توان از آن ضمن شفاف‌سازی عملکرد دولت و مجلس، برکات و پیشرفت‌های برنامه‌های اجرایی و در دست اجرا را نیز به مردم مستقیم ارائه کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=27263
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.