حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
رئیس کل دادگستری کردستان:

میزان کشفیات کالای قاچاق در مرز باشماق مریوان ۱۰۰ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 27632
  • 10 بهمن 1402 - 9:06
میزان کشفیات کالای قاچاق در مرز باشماق مریوان ۱۰۰ درصد افزایش یافت
رئیس کل دادگستری استان کردستان از افزایش ۱۰۰ درصدی کشفیات کالای قاچاق در دی ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، حجت الاسلام سید حسین حسینی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله با قاچاق کالا در استان کردستان، گفت: میزان کشفیات کالای قاچاق در دی ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در مرز باشماق مریوان ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در راستای مبارزه با قاچاق در سطح استان و حسب دستورات مقامات قضایی دادگستری شهرستان مریوان و با هماهنگی پلیس گمرک مرز باشماق، عنوان کرد: با اقدامات صورت گرفته در دی ماه سال جاری کالاهای قاچاق نظیر انواع سوخت، خودرو، مشروبات الکلی، مهمات جنگی و … به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: همچنین در این خصوص ۱۲۴ فقره پرونده قضایی و تعزیراتی تشکیل شده و ۵۰ نفر از متهمین با صدور قرار تامین متناسب بازداشت و روانه زندان شده اند.

حجت الاسلام حسینی برخورد و مبارزه جدی با مقوله قاچاق را سرلوحه اقدامات دستگاه قضایی استان برشمرد و تاکید کرد: از جمله عوامل افزایش کشفیات کالاهای قاچاق در ماه گذشته می توان به تشدید اقدامات کنترلی دقیق در مبادی ورودی و خروجی مرز باشماق و شناسایی شیوه و شگردهای قاچاقچیان سوخت اشار کرد.

وی با اشاره به افزایش ساعات خدمات کارکنان گشت مبارزه با قاچاق شهرستان مریوان، اظهار کرد: در همین مدت با اجرای گشت و عملیات مشترک فرماندهی مرزبانی و پاسگاه های انتظامی محدوده مرز باشماق مریوان اقدامات خوبی در راستای مقابله با قاچاق کالا در مرز باشماق مریوان صورت گرفته است.

استان کردستان ۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و مرز رسمی و بین المللی باشماق مریوان و مرز سیرانبند بانه از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می آید که در زمینه ترانزیت، صادرات و امور مسافری فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=27632
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.