حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3
رئیس دانشگاه کردستان:

موفقیت رشته‌های آموزشی در دانشگاه‌ها مستلزم توجه به دروس گروه معارف است

  • کد خبر : 11588
  • 09 خرداد 1402 - 7:39
موفقیت رشته‌های آموزشی در دانشگاه‌ها مستلزم توجه به دروس گروه معارف است
رئیس دانشگاه کردستان گفت: برای موفقیت سایر رشته‌های آموزشی در دانشگاه لازم است تا دروس گروه معارف در دانشگاه‌ها خیلی‌ جدی‌تر گرفته شود زیرا دروس معارف در ایجاد شناخت و یادگیری نقش بسیار مهمی دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، حامد قادرزاده شامگاه روز گذشته در اولین همایش اساتید گروه معارف دانشگاه‌های استان که با حضور معاونت آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در تالار فردوسی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: در نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کردستان در تلاش هستیم که نیروی جوان موفق را در دانشگاه کردستان داشته باشیم.

وی افزود: دانشگاه مهد پرورش انسان پس از یک دوره آموزشی در خانواده و قبل از دانشگاه است

قادرزاده خاطرنشان کرد: مهمترین بخش آموزش امروز در دنیا تربیت فکر و آماده سازی فرد برای این امر است که در کنار تخصص مسائل اخلاقی را مورد توجه قرار دهد.

وی بیان کرد: در آموزش باید پراکنش را به حداقل برسانیم تا از تقابل به تعامل تغییر مسیر داده شود.

رئیس دانشگاه کردستان یادآور شد: در حال حاضر ۱۱۵ استاد گروه معارف در دانشگاه‌های استان فعالیت می‌کنند که ۹۰ نفر از آنها را آقایان و ۲۵ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند و تنها ۱۱ نفر از آنها عضو هیات علمی دانشگاه‌ها هستند.

وی ادامه داد: باید شرایط اشتغال بهتری را برای اساتید گروه معارف در دانشگاه‌های استان فراهم کنیم.

قادرزاده تصریح کرد: برای موفقیت سایر رشته‌های آموزشی در دانشگاه لازم است تا دروس گروه معارف در دانشگاه‌ها خیلی‌ جدی‌تر گرفته شود زیرا دروس معارف در ایجاد شناخت و یادگیری نقش بسیار مهمی دارد.

اساتید گروه معارف مظهر مهربانی باشند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: اساتید در دانشگاه‌ها بخصوص اساتید گروه معارف باید همیشه مظهر مهربانی و لطافت دینی و مذهبی باشد‌.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در این مراسم با بیان اینکه متاسفانه آنچه که امروز در جامعه دانشگاهی کشور کم است مسئله یقین است، گفت: وضعیت فعلی جوانان در جامعه بخصوص در دانشگاه‌ها همگی نشات گرفته از تعلیم معلمان است زیرا این معلم است که افراد را تربیت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: وجود فقط ۱۱ هیات علمی گروه معارف نشان از کم‌کاری‌هایی است که در این زمینه انجام شده است.

حجت‌الاسلام پورذهبی ادامه داد: از جمله وظایف معلم این است که باید افراد را از دشمنی به دوستی دعوت کند.

وی بیان کرد: اساتید در دانشگاه‌ها بخصوص اساتید گروه معارف باید همیشه مظهر مهربانی و لطافت دینی و مذهبی باشد‌.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه تصریح کرد: مناسبات و مذاکرات علمی و مذهبی مابین اساتید گروه معارف باید گرامی انگاشته شود.

افزایش آگاهی‌های دینی دانشجویان از اساس و اهداف دروس معارف است

معاون آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: اساتید گروه معارف در خط مقدم خداپرستی و دین مداری و انسانیت در دانشگاه‌ها قرار دارند.

حجت‌الاسلام محمدمهدی حرزاده نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه مسائل صنفی اساتید گروه معارف از دغدغه‌های اصلی این گروه است، گفت: متاسفانه گاها در دانشگاه‌ها برای دروس گروه معارف که ۱۰ درصد دروس مقطع کارشناسی را تشکیل می‌دهد هیات علمی وجود ندارد.

معاون آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: اساتید گروه معارف در خط مقدم خداپرستی و دین مداری و انسانیت در دانشگاه‌ها قرار دارند.

وی افزود: افزایش آگاهی‌های دینی دانشجویان از اساس و اهداف دروس معارف است.

حجت‌الاسلام حرزاده ضمن اشاره به فایده محوری مسائل مطرح شده توسط اساتید در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: نقش آموزشی اساتید گروه معارف مقدمه‌ای برای تربیت دانشجو به عنوان هدف است.

وی ادامه داد: لازمه دفاع از اسلام و توحید دفاع از نظام جمهوری اسلامی است.

معاون آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: جذب اساتید گروه معارف و جذب هیات علمی گروه معارف مستلزم اخذ مجوز است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=11588
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.