حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4
یادداشت؛

مهر، سمفونی قشنگی از محبت را در مدرسه می‌نوازد

  • کد خبر : 17284
  • 01 مهر 1402 - 9:46
مهر، سمفونی قشنگی از محبت را در مدرسه می‌نوازد
امروز اول مهر است و قدم‌های کودکانه دانش‌آموزان با کوله‌های کوچکشان رهسپار محلی خواهند شد که در آن بوی مهر، بوی مهربانی، بوی لبخند، بوی درس و مدرسه و شوق کودکانه، بوی نمره‌های بیست، بوی دفتر حساب و مشق‌های ناتمام، بوی دوستی و محبت و ... می ‌آید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، چقدر دلم تنگ است برای دیدن و بوییدن مدرسه، دلم تنگ است برای در دست‌گرفتن پدر و مادر و رفتن به محلی برای گرفتن دوستی جدید، چه شور و حالی دارد این روزهای آغاز مدرسه، روزهایی سراسر دلهره، شوق و اضطراب، روزهایی که خیابانها سرخوش هیجان لبریز صداهای کودکانه جاری در پیاده روهایند.

هر سال این روزها هفت ساله می‌شویم و انگار از خوابی هزار ساله برمی‌خیزیم، پشت نیمکت تاریخ می‌نشینیم و خاطرات شیرین گشایش مدرسه را دوباره مرور می‌کنیم.

با آغاز سال تحصیلی امروز هزاران دانش آموز به شوق آموختن علم و دانش روانه مدرسه ها می‌شوند و این شور و اشتیاق زیبایی خاصی به جامعه می‌دهد، شور و شوقی که نیاز به هدایت و راهبری صحیح و درست توسط معلمان دلسوز دارد. معلمانی که با تلاش خالصانه خود پرچمدار این سکان عظیم فرهنگی هستند.

نقش و جایگاه تربیتی مدارس در رشد و شکوفایی، تربیت اجتماعی و تعلیم و تربیت دانش آموزان مسئله‌ای بسیار مهم و درخور توجه است، از این رو دقت نظر و توجه مسؤولان آموزش وپرورش در این امر خطیر و سرنوشت‌ساز لازم و ضروری است.

هاشم ناظمی جلال مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی اظهار داشت: با آمدن فصل پاییز و فرارسیدن ماه مهربانی، بار دیگر بهار تعلیم و تربیت از راه رسید و در موسم بازگشایی مدارس و شروع به‌کار مجدد مراکز علم و دانش، نوگلان بوستان دانایی خود را برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده کرده‌اند و با حضور سبز دانش‌آموزان در مدارس، فصل دیگری از علم‌آموزی آغاز و جنب و جوش دانش آموزان در فضای شهر و روستا، پویایی، نشاط، روح امید و فردای روشن را به جامعه هدیه کرده است.

وی گفت: مطابق روال سال های گذشته، بازگشایی مدارس، این رویداد به یادماندنی و خاطره‌انگیز در میهن عزیزمان با هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام در طول هشت سال جنگ تحمیلی تقارن داشته و طلوع مهر در سال جاری با ایام ولادت باسعادت خیرالموجودین‌ حضرت محمد مصطفی (ص) و هفته پربرکت وحدت مصادف گشته و این ایام فرصتی است که از مکتب انسان ساز پیامبر مهربان بهره مند شویم.

امیدواریم با مجاهدت‌های علمی معلمان عزیز و بهره گیری از ظرفیت و فرصت های مختلف یاد گیری، همچنان جلوه هایی از تعهد و ایثار فرهنگیان سخت کوش ثبت شده و تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت به بهترین وجه در راستای رسالت خطیر خود به ایفای نقش بپردازند.

به هر حال این روزه اچشم‌های صفا و یکرنگی، درحضور ماه  مهر می‌جوشد و شوق‌های دسته‌جمعی در محیطی گرد آمد‌ه‌اند تا باردیگر بوی یار مهربان را جشن بگیرند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=17284
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.