حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
استاندار کردستان خبر داد:

ممنوعیت خروج دام از استان /یافتن سرحلقه‌های قاچاق ماموریت اصلی نهادهای اطلاعاتی و انتظامی

  • کد خبر : 6879
  • 03 اسفند 1401 - 8:48
ممنوعیت خروج دام از استان /یافتن سرحلقه‌های قاچاق ماموریت اصلی نهادهای اطلاعاتی و انتظامی
استاندار کردستان به صراحت گفت که خروج دام از استان تا اطلاع ثانوی و تحت هر عنوانی ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک شعبان گفت:استان کردستان در حوزه تولید گوشت قرمز نیازهایی دارد و بر همین اساس تولیدات آن در جهت تنظیم بازار باید در خود استان به مصرف برسد.

وی افزود:با توجه به محدودیت های گذشته و همچنین شیوع تب برفکی در برخی استان‌های کشور عراق هیچ دامی از استان نباید خارج شود و لغو این محدودیت تنها با دستور استاندار امکان‌پذیر خواهد بود.

وی افزود: استان کردستان  نسبت به دیگر استان‌ها در قیمت گوشت قرمز در میانه‌های جدول قرار دارد ، اما باید با اعمال مدیریت بهتر نسبت به ساماندهی و ثبات این کالای اساسی موثرتر عمل کرد.

زارعی کوشا در ادامه مبارزه با قاچاق کالا  را مورد تاکید قرار داد و گفت:  فعالیت‌ها  در این حوزه باید بیش از گذشته و با قدرت بیشتر توسط دستگاه‌های ذیربط ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه تا زمانی نرخ ارز افزایشی باشد  انگیزه قاچاق نیز وجود خواهد داشت، اظهار کرد: پیگیری ها برای یافتن سرحلقه‌های قاچاق باید در اولویت قرار بگیرد ، چرا که این مهم به صورت  مستقیم به معیشت مردم مربوط می شود.

استاندار کردستان از مرزبانی و نیروی انتظامی و همچنین نهادهای امنیتی خواست  در حوزه عملیاتی مراقبت‌ها و نظارت‌های خود را افزایش دهند، کما اینکه آمار و کشفیات نشان می‌دهد که در این بخش به خوبی عمل شده است.

زارعی کوشا همچنین در رابطه با مدیریت نفتگاز و میزان برداشت از جایگاهها سوخت ، عنوان کرد: با توجه به اینکه عمده کالاها از دیگر استان‌ها به کردستان حمل می شود اعمال این محدودیت در استان تا زمانی که برای‌ کل کشور الزامی نشده می‌تواند در تغییر قیمت کالاها اثر گذار باشد و بر همین مبنا تا زمان الزام قطعی، اجرای این طرح در استان منتفی است.

استاندار کردستان در پایان با ابراز نگرانی از افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی گفت:با رویکرد جدید بانک مرکزی امیدواریم شاهد اتفاقات مثبت در بازار ارز باشیم و طی روزهای آینده ثبات در این بخش ایجاد شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=6879
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.