حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
 مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد:

معرفی ارقام جدید توت فرنگی در آینده ای نزدیک/ تولید ۳۵ تا ۴۰ تن توت فرنگی در هکتار

  • کد خبر : 10259
  • 18 اردیبهشت 1402 - 9:35
معرفی ارقام جدید توت فرنگی در آینده ای نزدیک/ تولید ۳۵ تا ۴۰ تن توت فرنگی در هکتار
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: طی آینده نزدیک هم رقم و هم ژنوتیپ های امید بخش که حاصل زحمات محققان مرکز تحقیقات کشاورزی استان است معرفی و در اختیار توت فرنگی کاران استان قرار داده خواهد شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در گفتگو با کُردتودی اظهار داشت: به دلیل مواردی هم چون رعایت اصول صحیح به‌زراعی شامل کنترل آفات و بیماری‌ها با استفاده از شیوه های فیزیکی و سموم بیولوژیک، تغذیه صحیح و متعادل مستند به آزمایش خاک و برگ، آبیاری مناسب و کنترل علف‌های هرز در برخی از مزارع زیرکشت توت فرنگی شاخل عملکرد ۳۵ تا ۴۰ تن در هکتار است.

زاهد حاجی میرزائی  ادامه داد: به منظور توسعه هرچه بیشتر تولید توت فرنگی در استان پرداخت یارانه در تامین نشاء، اعطای وام و کمک های بلاعوض در اجرای سیستم های نوین آبیاری، مشاوره، ورود ارقام جدید با عملکردهای بالاتر و ماندگاری بیشتر را در دستور کار قرار داده‌ایم.

ارقام غالب توت فرنگی کشت شده در مزارع استان شامل پاروس و کوئین الیز است و بعد از آن هم ارقام دیگری هم چون سابرینا و سلو و کاماروسا نیز کشت و کار می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: طی آینده نزدیک هم رقم و هم ژنوتیپ های امید بخش که حاصل زحمات محققان مرکز تحقیقات کشاورزی استان است معرفی و در اختیار توت فرنگی کاران استان قرار داده خواهد شد.

حاجی میرزایی تولید و دستیابی به ارقام امید بخش را از مهمترین اقدامات این سازمان در راستای توسعه کشت توت فرنگی در استان خواند و افزود: افزون بر این تغییر در الگوی کشت و ترویج سیستم آبیاری نوین از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی مشکل اصلی توت فرنگی را بسته بندی و لجستیک و معرفی این محصول خواند و گفت: تغییرات چشمگیری در زمینه عرضه داخل صندوق های چوبی به بسته بندی در ظروف ۴۰۰ گرمی توت فرنگی شاهد هستیم.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: در راستای جذب سرمایه گذار در حوزه توت فرنگی هم خرداد ماه سال جاری همایش سرمایه گذاری توت فرنگی را در استان برگزار می کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10259
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.