حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی:

مطالبه فعالان حوزه فرش کردستان، ایجاد رشته دانشگاهی فرش و تخصیص تسهیلات مناسب است

  • کد خبر : 13758
  • 26 تیر 1402 - 3:45
مطالبه فعالان حوزه فرش کردستان، ایجاد رشته دانشگاهی فرش و تخصیص تسهیلات مناسب است
نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: نتیجه پیگیری‌ها و تلاش‌های سه سال اخیر مسئولان و زحمت‌کشان فرش بیجار، امروز به نتیجه رسید و فرش آهنین بیجار صاحب نام و نشان جهانی شد‌.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کوردتودی، علیرضا زندیان در جشن ثبت جهانی فرش آهنین بیجار که شامگاه روز گذشته در سالن آزادی این شهرستان برگزار شد، اظهارداشت: فرش آهنین بیجار، تنها یک فرش نیست، یک میراث گرانبهای فرهنگی و هنری است که از اولین تار و پود تا رنگ و نقش آن، با روح و جان آدمی ارتباط برقرار می‌کند.

وی افزود: از برکات ثبت جهانی فرش آهنین بیجار گروس، شهرت جهانی آن، صادرات آن همراه با شناسنامه، برداشتن حق کپی برداری و هدیه‌ایی ارزشمند برای نسل آینده خواهد بود.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: با همه تلاش‌های چند سال اخیر، توانستیم تیمچه حاج شهباز که یک اثر تاریخی و فرهنگی است را به نمايشگاه دائمی فرش آهنین بیجار اختصاص دهیم تا علاقه‌مندان به این حوزه سردرگم افراد سودجو نباشند.

وی افزود: از استاندار کردستان مطالبه داریم نسبت به حمایت از صنایع دستی هم توجه داشته باشند چرا که برپایی نمایشگاه دائمی صنایع دستی بیجار هم ضروری است.

زندیان با اشاره به اینکه چهار هزار بافنده فرش بیجاری و علاقه‌مندان و هنرمندان بیجاری در این دیار مانده‌اند و خواهندماند، گفت: مطالبه فعالان حوزه فرش، ایجاد رشته دانشگاهی فرش و تخصیص تسهیلات مناسب است.

وی ادامه داد: مشکل امروز فرش، تولید کننده، تهیه مواد اولیه، نقشه و طرح نیست، مشکل اساسی نظارت و عدم متولی بود که با اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان صمت و بازرگانی و جهادکشاورزی منفک و متولی فرش مشخص شد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13758
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.