حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
6

مطالبات گندم کاران کردستانی به زودی پرداخت می‌شود

  • کد خبر : 670
  • 15 شهریور 1401 - 12:18
مطالبات گندم کاران کردستانی به زودی پرداخت می‌شود
۶۰ درصدمطالبات گندمکاران کردستانی تاکنون پرداخت شده است و ۴۰ درصد باقیمانده نیز تا پایان این هفته به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، از زمان برداشت محصول گندم در کردستان، مطالبات کشاورزان یا پرداخت نشده یا به صورت نیمه تمام پرداخت شده؛ این در حالی است که کشاورزان نسبت به این وضعیت معترض بوده و از دغدغه‌های معیشتی خود می‌گویند.

تنها ۱۷ درصد مطالبات گندمکاران باقی مانده است
سرپرست بانک کشاورزی استان کردستان گفت: در کشور تنها ۱۷ درصد مطالبات گندمکاران باقی مانده که پرداخت شود، ولی این رقم در کردستان ۴۰ درصد است.

وی سردسیر بودن استان را یکی از دلایل دیر پرداختن بهای گندم اعلام کرد و افزود: برداشت گندم از استان‌های گرمسیری زودتر آغاز می شود و وجه گندم در ابتدا به حساب انان واریز  می شود وکردستان به دلیل کوهستانی بودن جزو استان‌های آخر است برای پرداخت مطالبه، که باید این موضوع حل شود.

با توجه به اینکه کردستان جز استان‌های است که درآخر فصل برداشت گندم صورت می‌گیرد، لذا بحث پرداخت وجه گندم تحویلی بسیار حائز اهمیت است و، چون هزینه تولید برای کشاورز بالا بوده و باید بتواند سال زراعی پیش رو را به موقع نهاد‌های خود را تأمین و کشت را انجام بدهد باید پرداخت پول به موقع انجام شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم گفت: تاکنون بیش از ۶۰۹ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شده است، ولی این میزان خرید تضمینی گندم در استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

بیشترین میزان گندم خریداری شده در استان هم مربوط به شهرستان‌های سقز با ۱۳۱ هزار و ۹۳۵ تن بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=670
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.