حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
بر اساس طرح پژوهشی کمیته امداد؛

 مشاغل کم سرمایه مناسب مناطق مرزی و محروم استان کردستان شناسایی شدند

  • کد خبر : 24204
  • 14 آذر 1402 - 12:06
 مشاغل کم سرمایه مناسب مناطق مرزی و محروم استان کردستان شناسایی شدند
بر اساس پژوهشی که توسط کمیته امداد انجام شد مشاغل خُرد کم سرمایه مناسب مناطق محروم و مرزی استان کردستان شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، پرویز طهماسبی، مدیر برنامه ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد استان کردستان عنوان کرد: این نهاد با هدف بررسی فرصتهای اشتغال کم سرمایه در مناطق محروم و مرزی استان کردستان پژوهشی با بهره‌گیری از کمک اساتید دانشگاه، متخصصان، کارشناسان و خبرگان حوزه کسب و کار انجام داده است.

وی افزود: مشاغل خرد و کم سرمایه یکی از انواع رایج اشتغال در کشورهای مختلف دنیا بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تأثیرگذاری کسب‌و کارهای کم سرمایه و خرد در اقتصاد کشورها نقش بسزایی ایفا نموده و تأثیر عظیمی در اقتصاد ملی آن‌ها را دارا می‌باشند.

مدیر برنامه ریزی و فناوری کمیته امداد کردستان گفت: جامعه‌آماری اين تحقيق مناطق مرزی و محروم چهار شهرستان مریوان، بانه، سقز و سروآباد بود. طهماسبی گفت: نتایج بدست آمده از این پژوهش نشان داد که مشاغل خرد و کم سرمایه در عموم مناطق مورد مطالعه دارای اهمیت بوده و با درنظر گرفتن تمهیداتی ساختاری، می‌توان زمینه پایدارسازی آنها را فراهم کرد.

وی ادامه داد: مشاغل کم سرمایه برای افراد کم درآمد و ساکن در مناطق محروم می‌تواند شامل فرصت‌های مختلفی باشد که نیازی به هزینه‌های قابل توجه راه اندازی یا آموزش تخصصی ندارد.

طهماسبی گفت: بر اساس این پژوهش مشاغلی که برای منطقه سرشیو شهرستان سقز مناسب بودند، شامل: توسعه تولیدات مرتبط با کشاورزی و دامپروری، توسعه خدمات مرتبط با تعمیرات ادوات کشاورزی، تاکید بر مشاغل خدماتی، تشویق ساکنین به توسعه گردشگری محلی، توسعه تولیدات تزئینی و سنتی، تاکید بر زراعت، آبزی پروری و باغداری(محوریت سیب و انگور) بودند.

وی عنوان کرد: همچنین برای روستاهای هدف مریوان(سرشیو، خاو و میرآباد) مشاغلی همچون: بهره‌گیری از بازارچه مرزی باشماق، تشویق ساکنین به خرید از تولیدات روستایی، فراوری میوه‌جات منطقه‌ای، تمرکز بر گردشگری و راهنمای سفر، توسعه حمل و نقل و لجستیک، توسعه گیاهان دارویی، توجه به محوریت راهبردی خاو و برده رشه در منطقه هدف مناسب هستند.

مدیر برنامه ریزی و فناوری کمیته امداد کردستان مشاغل مناسب برای روستاهای هدف بانه(ننور، بله که) را  توسعه تولیدات بافتی منطقه ای، توسعه تولیدات تزئینی و سنتی، تاکید بر آموزش خدمات فنی و تعمیرات، توسعه تجارت فرامرزی، توسعه مشاغل مرتبط با خدمات بازرگانی نام برد.

وی در ادامه مشاغل مناسب روستاهای هدف سروآباد(دزلی، اورامان) را توسعه مشاغل مرتبط با صادرات و بازرگانی فرامرزی، توسعه تولیدات مرتبط با فراوری میوه‌جات، تمرکز بر گردشگری و راهنمای سفر، توسعه خدمات پشتیبان کشاورزی، تاکید بر تولیدات مرتبط ماکیان و آبزیان و توجه به محوریت راهبردی اورامان، دزلی و سلین در منطقه هدف عنوان کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24204
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.