حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

مشارکت سیاسی؛ چرا و چگونه

  • کد خبر : 28795
  • 25 بهمن 1402 - 5:45
مشارکت سیاسی؛ چرا و چگونه
امروزه يكی از شاخصه‌های توسعه سياسی ـ اجتماعی هر جامعه، به ميزان و نحوه مشاركت سياسی مردم آن جامعه بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، امروزه يكی از شاخصه‌های توسعه سياسی ـ اجتماعی هر جامعه، به ميزان و نحوه مشاركت سياسی مردم آن جامعه بستگی دارد. از طرفی ديگر اين بحث وجود دارد كه آيا نحوه مشاركت بايد در تمام جوامع يكسان باشد و يا اينکه مشاركت تابعی از همان جوامع است.

در این راستا نشست هم‌اندیشی انتخابات با موضوع «مشارکت سیاسی؛ چرا و چگونه» به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان و با همکاری بسیج کارکنان شهدای گمنام دانشگاه در سالن جلسات اتاق ریاست این دانشگاه برگزار شد.

شرکت در انتخابات قطعا کاهنده فساد است

دکتر حامد قادرزاده رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اهمیت شرکت در انتخابات از سوی آحاد مردم، اظهار داشت: مشارکت فراگیر در انتخابات فرصت رشد همگانی و برابر استعدادها را فراهم می‌کند.

به گفته رئیس دانشگاه کردستان، شرکت در انتخابات قطعا کاهنده فساد است و قدرت توزیع عادلانه را افزایش داده و شفافیت را گسترش می‌دهد.

دکتر قادرزاده تصریح کرد: انتخابات فرصتی است برای مردم که نظر خودشان را نسبت به شیوه حکومت و مدیریت یک دولت ابراز کنند.

وی افزود: مهم‌ترین کارکرد ویژه انتخابات و مشارکت سیاسی مردم، خنثی‌سازی توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان است که در عین حال موجب افزایش اقتدار نظام و امنیت ملی کشور نیز خواهد شد.

مسئله «کارآمدی» محور کلیدی بحث انتخابات است

در ادامه این نشست دکتر موسوی از اساتید کشور با بیان اهمیت شرکت در انتخابات تصریح کرد: آنچه به عنوان محور کلیدی بحث انتخابات می‌توان مورد توجه قرار گیرد، مسئله «کارآمدی» است.

وی افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) همواره در پیام‌ها و سخنرانی‌هايشان بر اهمیت انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری ملت در انتخابات تاکید داشتند.

دکتر موسوی بیان داشت: انتخابات یکی از نمادهای حاکمیت مردم در یک نظام سیاسی است. حضور و مشارکت بالای مردم در انتخابات گوناگون نماد رضایت آنها از حاکمیت و توانایی کارگزاران در مدیریت و اداره کشور است.

وی خاطر نشان کرد: انتخابات می‌تواند برای كشور و ملت ما یك وسیله‌ مصونیت و یك نمودار اقتدار باشد و ملت و نظام اجرایی كشور را در مقابله‌ با چالش‌های گوناگون جهانی، از گذشته مستحكم‌تر كند.

وی همچنین تصریح کرد: نباید فراموش کرد یکی از شاخصه‌های انتخابات شایسته نظام اسلامی رقابتی بودن انتخابات بوده و رقابتی بودن بدین معنا که با تکثر و تعدد نامزدهای انتخاباتی حق انتخابات و گزینش برای رأی‌دهندگان وجود داشته باشد.

دکتر موسوی گفت: مردم می‌دانند مهمترین ابزاری که می‌تواند اراده و خواسته آنان را محقق سازد، صندوق رأی است.

مهم‌ترین موضوع اثرگذار در میزان مشارکت اقناع‌سازی جامعه برای حضور پای صندوق رأی است، باید عموم مردم متوجه شوند که چرا باید در انتخابات شرکت کنند و مشارکت چه تأثیری بر زندگی افراد خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=28795
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.