حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
امام جمعه سنندج:

مسجد دانشگاهی برای تربیت و تعالی بندگان خداوند است

  • کد خبر : 15579
  • 30 مرداد 1402 - 11:45
مسجد دانشگاهی برای تربیت و تعالی بندگان خداوند است
عالم برجسته اهل سنت کردستان با بیان اینکه نقش مساجد در دین مبین اسلام بسیار حائز اهمیت است گفت: مسجد و آینده کشور در دست همین جوان‌ها است و باید به فرزندان بها داده شود و آنها را برای حضور در مساجد راغبتر کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، ماموستا قایق رستمی امام جمعه سنندج صبح امروز در همایش معتمدین، بزرگان و ارکان مساجد شهرستان سنندج  که در راستای تحقق محله اسلامی همزمان با سراسر کشور و آیین ملی تکریم فعالان مسجد و پانزدهمین پاسداشت جهاد و مقاومت در مهدیه سنندج برگزار شد اظهار داشت: در دین اسلام مسجد یکی از مهمترین و اصلی ترین پایگاه های معنوی و سیاسی در بین مسلمین است.

وی افزود: مردم استان کردستان مردمانی دیندار و معتقد به ارزش‌های اسلامی هستند و وجود بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ مسجد در کردستان بیانگر عمق دینداری مردمان این دیار در طول تاریخ است.

وی با اشاره به اینکه مردم کردستان در طول تاریخ همواره در مسیر دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن در صحنه حاضر بوده‌اند، افزود: کردستانی‌ها با تمام وجود در مسیر دفاع از انقلاب اسلامی جان‌فدایی کرده‌اند.

عالم برجسته اهل سنت کردستان با بیان اینکه نقش مساجد در دین مبین اسلام بسیار حائز اهمیت است گفت: مسجد و آینده کشور در دست همین جوان‌ها است و باید به فرزندان بها داده شود و آنها را برای حضور در مساجد راغبتر کنیم.

ماموستا رستمی اضافه کرد: حضور ۵۴ ماموستای شهید در راه ارشاد و راهنمایی مردم در دفاع از این انقلاب و اسلام بیانگر اهمیت مسجد و ماموستایان است.

وی افزود: مساجد مرکز اخوت در جامعه بوده و باید جایگاه و پایگاه این مکان مقدس همواره حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: مسجد مکانی برای پیگیری و رفع مشکلات مردم است و دشمنان اسلام از تقویت جایگاه مساجد واهمه دارند.

برآن شدیم که آیین تکریم از مدافعان معنوی در مساجد را برگزار کنیم

سرهنگ میرآقایی فرمانده مقاومت ناحیه سنندج اظهار داشت: امروز روز جهانی مساجد است و همزمان با سراسر کشور نیز این محفل در حال برگزاری است و ما برآن شدیم که آیین تکریم از مدافعان معنوی در مساجد را برگزار کنیم.

وی گفت: در سال ۱۳۴۸ شمسی در چنین روزی رژیم غاصب صهیونیستی اقدام به تعرض و به آتش کشیدن قدس شریف کرد و در محکومیت این اقدام شنیع و حراست از جایگاه و پایگاه مساجد این روز به نام روز جهانی مساجد نامگذاری شد.

سرهنگ مرتضی میرآقایی افزود: همه ما گرد هم جمع شده ایم تا بر تقویت جایگاه و پایگاه مساجد بیافزاییم.

در پایان این مراسم از معتمدین، بزرگان و ارکان موفق مساجد سنندج تجلیل بعمل آمد.

گفتنی است؛ امروز «اولین آیین ملی تکریم فعالان مساجد» با عنوان «مثل مصطفی» و همچنین «پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» به همراه رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر ۲ کتاب با موضوع شهید والامقام مدافع حرم مصطفی صدرزاده با حضور ۳۰۰۰ نفر از خادمین و دست‌اندرکاران مساجد نمونه سراسر کشور و همچنین مسئولین در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15579
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.