حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

مردم سنندج بار دیگر جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

  • کد خبر : 24911
  • 24 آذر 1402 - 13:11
مردم سنندج بار دیگر جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند
نمازگزاران سنندجی بار دیگر پیش از خطبه‌های نماز جمعه، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم و بر دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اقشار مختلف مردم متدین سنندج روز جمعه با حضور در مسجد جامع سنندج، ضمن سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کردند و خواستار دفاع کشورهای اسلامی از فلسطین مظلوم شدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان در این مراسم اظهار کرد: رژیم سفاک صهیونیستی بیش از ۲۰ هزار کودک و زن و پیر را در غزه به خاک و خون کشیده است و بر حسب وظیفه شرعی و قرآنی باید از مظلوم دفاع کنیم.

حجت الاسلام سیدمحمد سادات افزود: هر هفته جمعه‌ها در کشورمان با عنوان جمعه خشم در تعدادی از استان‌ها نمازگزاران خشم و انزجار خود را از حرکت شوم دشمنان اسلام یعنی اسرائیل غاصب اعلام می دارند.

وی ادامه داد: انگلیس و استکبار، نطفه نامشروع رژیم صهیونیستی را در قلب جهان اسلام کاشتند و این رژیم با جنایات خود روی تاریخ را سیاه کرده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: باند صهیونیست اعتقادی به خدا و حضرت موسی ندارد و بزرگترین جنایات را در غزه رقم می زند.

حجت الاسلام سادات گفت: عده‌ای زیادی از مردم مظلوم فلسطین را به اسارت گرفته‌اند و در مقابل حماس نیز بعد از سالها تحمل رنج، طوفان الاقصی را به راه انداختند و آبروی رژیم صهیونیستی را بردند.

وی اضافه کرد: طبق فرموده پیامبر(ص) اگر صدای مسلمان مظلومی را شنیدیم و سکوت کردیم، در جرگه مسلمانان نیستیم.

امام جمعه موقت سنندج: ۵۷ کشور مسلمان به جنایات اسرائیل در غزه واکنش نشان ‌دهند

امام جمعه موقت سنندج: ۵۷ کشور مسلمان به جنایات اسرائیل در غزه واکنش نشان ‌دهند

ماموستا سیداحسن حسینی در ادامه اظهار داشت: به سادگی اعلام می‌کنیم ۱۸ هزار نفر در غزه شهید شدند و این جراحتی است که درمان ندارد.

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: آنها با وجود آماج حملات اسرائیل، برای درمان مجروحان هم امکانات ندارند و گاها مجروحان هم بخاطر نبود دارو و درمان به شهادت می‌رسند.

وی ادامه داد: هر روزه، روز انزجار و نفرت ما نسبت به اسرائیل و امریکای جنایتکار و اذناب آنهاست.

ماموستا حسینی اذعان داست: ۵۷ کشور مسلمان و ۲۲ کشور عربی در جهان وجود دارند اما چرا در برابر جنایات اسرائیل در غزه و فلسطین خود را نشان نمی‌دهتد در حالیکه مسلمان باید غیرت داشته باشد.

وی در بخش اولیه خطبه‌هایش گفت: اولیا باید بچه‌های خود را به گونه‌ای تربیت کنند که برای مردم و خانواده مضر نباشند.

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: بچه‌ها را قرآنی و اسلامی و به نوعی تربیت کنیم که خود را خادم و خدمتگزار پدر و مادر بدانند و آن وقت است که ما موفق به تربیت اسلامی بچه‌ها هستیم.

وی بر قناعت و صرفه‌جویی در خانواده‌ها تاکید کرد و افزود: خداوند مدیریت را به مردها داده است و اگرچه بیشتر زنان اهل قناعت و دلسوز بوده و در شوهرداری، مادری و بچه‌داری و خانه‌داری نمونه هستند اما برخی‌ها اسراف می‌کنند.

ماموستا حسینی ادامه داد: پیامبر می‌فرمایند هر زنی نسبت به شوهرش سه خصیصه داشته باشد عذاب قبر ندارد، یکی اینکه مهریه‌اش را در راه خدا ببخشد، اگر شوهرش به دلیلی عصبانی شد او صبور باشد و سوم اینکه به شوهر خود خیانت نکند.

وی ادامه داد: پیامبر می‌فرمایند، عده‌ای از مردان امت من خود را به دست خود هلاک می‌کنند به این دلیل که مال ربا و سود نامشروع را جمع کرده و برای خانواده هزینه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر می‌فرمایند، زنانی از امت من هستند که خود را با تجمل‌گرایی و پوشش‌های نامتعارف نیست و نابود می‌کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها حقوق همسایگی را یادآوری کرد و گفت: پیامبر ما می‌فرمایند حقوق همسایگی تا جایی است که انگار وارث هستند.

امام جمعه موقت سنندج غیب‌کردن را یکی دیگر از خصوصیات زشت انسانی عنوان کرد و گفت: غیبت‌کردن یک عمل نکوهش شده است که با ارتکاب چنین عملی فرزندان نیز مبتلا می‌شوند.

وی همچنین بر پرهیز مسلمانان از دروغ تاکید کرد و گفت: دروغ بزرگترین ضربه به خانواده می‌زند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24911
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.