حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

مردمان کردستان تجلی طبیعت آن در صلابت و پایداری و غیرت و وفاداری هستند/ هر تکه‌ای از این سرزمین تکه‌تکه‌ای از بدن‌های ما است

  • کد خبر : 12797
  • 05 تیر 1402 - 16:46
مردمان کردستان تجلی طبیعت آن در صلابت و پایداری و غیرت و وفاداری هستند/ هر تکه‌ای از این سرزمین تکه‌تکه‌ای از بدن‌های ما است
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مردمان استان کردستان به مانند طبیعت آن استوار و با صلابت، و غیرتمند و وفادار به سرزمین اسلامی خود هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، عصر امروز و در مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید سپاه بیت‌المقدس استان کردستان که در سنندج برگزار شد، با بیان اینکه کردستان یک طبیعتی بسیار با صلابت و سربلند دارد و کوهساران بلند و رفیع و سر به فلک کشیده با امتدادهایی وسیع روی زمین و در عین حال جویبارها و رودخانه هایی مواج و صاف و اسمانی و سرزمینی باطراوت و با نشاط است، اظهارداشت: مردم عزیز کردستان تجلی طبیعت آن هستند و آنچه ما در این طبیعت استثنایی می بینیم در شخصیت مردمان آن هم می بینیم

وی افزود: صلابت، سرافرازی، صافی و زلال بودن و صادق بودن اینها خصوصیات بسیار برجسته مردمانی با وفا و غیرتمند و فداکار است که به سرزمین ایران دلبسته هستند و حافظ این سرزمین اند و مرزداران غیور کشور می‌باشند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: مردم کردستان مهمان نواز و صدیق در رفاقت و اخوت و حریت و آزادگی هستند که فرهنگ ادب و هنر در وجود آنان متبلور است و این سرزمین  سرزمین ادیبان بزرگ و فرهنگ های زیبا و انسانی و سرزمین قلبهای نورانی است

 

وی ادامه داد: این مردم با این خصوصیت شایسته هر خدمت و هر نوع وفاداری هستند که در عین حال دشمن از گذشته دور و از اوایل پیروزی انقلاب و حتی پیش از آن همیشه بر این نگین سبز انگشتری ایران عزیز، طمع داشته اند و این در منطق رژیم صهیونیستی جای دارد چرا که اسرائیل نمی تواند بزرگ شود پس باید کشورهای اسلامی کوچک شوند.

 

سردار سلامی افزود: استکبار، شخصیت عظیم کشورهای اسلامی را نمی پسندد و اتحاد مسلمانان را تحمل نمی کنند چرا که جهان اسلام جهانی سراسر شوکت و کمال و فرهنگ و عدالت طلبی است که با منطق استکبار سازگار نیست و هر جا بتوانند آتش تفرقه را روشن می کنتد

 

وی ادامه داد: در منطق استکبار، جهان اسلام باید تکه تکه شود تا آنها بتوانند بر سرنوشت مسلمانان حاکم شوند و مسلمانان را از هویت تاریخی خود جدا کنند و نوامیس مسلمانان را آواره جهان نمایند که نمونه آن را در دیگر کشورهای مسلمان همچون یمن و افغانستان و سوریه و عراق و لبنان دیده ایم چرا که استکبار به دنبال این است تا مسلمانان برای نجات از این سرنوشت خطرناک به صاحبان طراحی آن روی بیاورند

 

سردار سلامی بیان داشت: در همین کردستان عزیز ما، پیشمرگان مسلمان کرد در کنار بسیج و سپاه و ارتش و نیروی انتظامی اگر در برابر تجزیه‌طلبان نایستاده بودند سرنوشت مردم به گونه دیگری رقم خورده بود.

 

مأموریت‌های رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع)

وی با برشمردن گوشه‌ای از اقدامات و مأموریت‌های رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) در برابر دشمنان افزود: ایثار و از‌خود‌گذشتگی رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) در برابر تفرقه‌افکنی معاندان رمز اقتدار این قرارگاه است و بحمدالله در برابر دشمنان همیشه پیروز بوده‌اند و دشمن هیچ‌گاه جرئت تجاوز به مرزهای غربی‌ ایران را ندارد.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمنان “ایران” را مانند شهرهای سوریه می‌خواهند، گفت: آنها برای ‌برهم زدن “امنیت”‌ برنامه‌‌ دارند و در این مسیر از تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

دشمنان برای برهم‌زدن آرامش و امنیت مسلمانان برنامه‌ریزی دارند

وی ادامه داد: منش و آیین استعمار برای مسلمانان چیزی جز این نیست چون سرزمین‌های اسلامی سرزمین برکت و ثروت هستند؛ بلاد اسلامی اقتصاد، فرهنگ، دین و حرّیت دارند و عدالت و کرامت انسان را دنبال می‌کنند. دشمنان برای بر هم زدن آرامش و امنیت مسلمانان برنامه‌ریزی دارند، چرا که دشمنان نمی‌توانند “آرامش و امنیت” مسلمانان را تحمل کنند.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران با بیان اینکه دشمن نمی‌تواند پیشرفت مسلمانان را تحمل کند و برای همین اندوخته‌های “سیاسی، ذخایر راهبردی و استعدادهای تفرقه‌افکن و ناامن‌ساز” خود را به‌سمت سرزمین‌های اسلامی گسیل می‌کنند و خواهان تجزیه و عقب‌ماندگی کشورها هستند، ادامه داد: این نقشه استکبار، آمریکا، صهیونیزم و شرکای آن‌هاست؛ آوارگی به‌سادگی خاتمه نمی‌یابد و باید مرزهای ما امن و طیّب باشد.

پاسداران رفاه ملت را به رفاه خود ترجیح می‌دهند

وی با تصریح به اینکه برای تبدیل سرزمین به محل ایثار و سلامت و صلاح نیازمند آرامش و امنیت هستیم”، افزود: ‌این با جانفشانی مردانی میسر می‌شود که رفاه ملت را به رفاه خود ترجیح دهند و همواره در معرض خطر باشند تا خطر از دیگران دور شود.

سرلشکر سلامی با یادآوری اینکه “ما با دشمنان بزرگی روبه‌رو هستیم که در مقابلمان صف کشیده‌اند و برایمان برنامه‌ریزی دارند”، اضافه کرد: آن‌ها نقشه دارند و برای تفرقه‌افکنی بین مسلمانان نقشه می‌کشند، اما در نیروهای مسلح مدام از نقشه آن‌ها آگاه می‌شویم و به همین دلیل مقابله می‌کنیم و بحمدالله همیشه در برابر ما شکست خورد‌ه‌اند

وی بی‌ثباتی، جنگ رسانه‌ای قوی، دروغ، شایعه‌پراکنی و تلاش برای بحران‌سازی از حوادث عادی را نقشه‌های دشمن دانست و گفت: این موضوعات یک جریان ‌دائمی از سوی دشمنان است و ‌برای یک لحظه و موقت نیست.

فرمانده‌کل سپاه با بیان اینکه فرزندان ایران اسلامی از ابتدای مسیر در ارتفاعات سخت و در صخره‌های ستبر پاسداری می‌کنند و این نماد اقتدار و عزت و مردانگی این رزمندگان است، اظهار داشت: هیچ چیزی نمی‌تواند توصیف‌کننده تلاش و سختکوشی رزمندگان در دمای چندین درجه زیر صفر و شرایط سخت باشد؛ باید در سنگر ایستاد، در سرمای سخت ماند و فهمید رزمندگان با چه عشق و ایثاری به دفاع از مرز ایستاده‌اند و ایمانشان فراتر از قله‌های رفیع و مستحکم است.

در هر شرایط رزمندگان سپاه پای‌کار‌ند

سرلشکر سلامی با بیان اینکه “ایستادگی و استقامت بانوان و فرزندان رزمندگان” مفهوم عینی رشادت و ایمان است که به هیچ نحوی قابل تقدیر و تجلیل نیست، خاطرنشان کرد: با هر ناامنی امکان تهدید مردم است، اما در هر شرایط رزمندگان پای‌کار‌ند و در هر شرایطی به خدمت می‌پردازند. خدمت در شرایط سخت زلزله، سیل و بحران، ساخت بیمارستان و مدرسه، تلاش برای تأمین و بهبود معیشت مردم، خدمت برای کاهش درد و دغدغه مردم عامل زنده بودن نیروهای مسلح و رزمندگان اسلام است که می‌توانیم با مردم از سرافرازی‌ها سخن بگوییم

ایران جولانگاه‌ خائنان نیست

سرلشکر سلامی با بیان اینکه این سرزمین جای جولان دادن خائنین به ملت نیست، عنوان کرد: حضور هیچ مسلحی برای فتنه‌گری در این دیار قابل تحمل نیست و آیین رزم ما برای امن‌سازی است.

 

وی با بیان اینکه چهره رزمندگان اسلام و پیشمرگان مسلمان کرد در ۴۴ سال اخیر در دفا‌ع از انقلاب قابل تقدیر است، افزود: سپاهیان با همان اراده دوران دفاع مقدس و نیت خالص، تحمل سختی، هجرت و دوری از خانواده‌ها سختی‌ها را به جان خریده و بیش از دغدغه زندگی شخص خود، به آرامش و امنیت همین مردم فکر می‌کنند.

وی عنوان کرد: ما مثل برادران و فرزندان همین‌ مردم هستیم که برای تحمل سختی در راه آسایش آنان آماده بوده و جانمان را ایثار و فدا می‌کنیم.

فرمانده‌کل سپاه با بیان اینکه رزمندگان قرارگاه سپاه غنی از صلابت، ایستادگی، ایثار، مجاهدت و جانفشانی هستند، اظهار کرد: امروز برادر عزیز سردار اوصانلو مجاهد فی سبیل الله را تودیع و به قرارگاه امام‌ حسین(ع) منتقل و سردار پورجمشیدیان ‌از پیشکسوتان میدان‌دیده، پرچم را به دست گرفتند و سردار شهسواریان نیز تودیع و برادر عزیزمان سردار رجبی که سال‌های سال در این استان به عنوان فرمانده سپاه و قرارگاه کردستان خدمت می‌کرد، به عنوان فرمانده جدید آذربایجان غربی معرفی شدند.

فرمانده جدید سپاه کردستان مردم‌دار و با تدبیر است

وی افزود: فرمانده جدید سپاه کردستان سال‌های سال چه در دوران دفاع مقدس و بعد از آن به شایستگی خدمت کرده و در مسئولیت‌ها و عرصه‌های مختلف، حضور فعال و کارنامه درخشانی داشته است.

سرلشکر سلامی بیان کرد: سردار گشتاسبی یکی از فرماندهان درخشان سپاه بوده که ۴۱ سال خدمتش را در عرصه جهاد، جنگ و خدمتگزاری گذرانده و از فرماندهان بسیار موفق، مهربان، مردم‌دار، فهیم و با تدبیر هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن قدردانی از زحمات فرمانده سپاه سابق کردستان ابراز داشت: خوشبختانه امروز مردم در شهر و روستا در سایه آرامش و امنیت زندگی کرده و زندگی جریان دارد که امیدواریم قدردان و حافظ این وضعیت باشیم‌.

هر تکه‌ای از این سرزمین تکه‌تکه‌ای از بدن‌های ما است

سردار سلامی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه نیروهای نظامی و امنیتی ایران اسلامی به دشمنان این سرزمین اجازه نخواهند داد که فکر تعدی به مرزهای جمهوری اسلامی را هم در سر داشته باشند، افزود: هر تکه‌ای از این سرزمین تکه‌تکه‌ای از بدن‌های ما است و دشمن بداند که نخواهد توانست فکر تعدی به این سرزمین را حتی در سر بپروراند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12797
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.