حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

مربی سیار دهگلانی، ورزش‌های رزمی را رایگان به نوجوانان آموزش می‌دهد

  • کد خبر : 25219
  • 27 آذر 1402 - 9:10
مربی سیار دهگلانی، ورزش‌های رزمی را رایگان به نوجوانان آموزش می‌دهد
ناصرآبادی مربی و ورزشکاری است که با استفاده از تجربه، توانایی و مهارتش و با هزینه و خودروی شخصی، به روستاهای اطراف سفر کرده و رشته‌های ورزشی رزمی را به مردم شهر و دیارش آموزش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، ورزش کونگ‌فو، یک اصطلاح مشهور چینی بوده که به معنی مهارت و برای ماهر بودن در یک کاری استفاده می‌شود، این ورزش در واقع به رشته خاصی اشاره ندارد، بلکه به تمامی هنرهای رزمی برمی‌گردد.

در شهر دهگلان به سراغ مربی و ورزشکاری می‌رویم که با استفاده از تجربه، توانایی و مهارتش و با هزینه و خودروی شخصی اقدام به سفر در روستاهای اطراف کرده و رشته‌های ورزشی رزمی را به مردم شهر و دیارش آموزش می‌دهد.

این ورزشکار در رشته‌های رزمی بسیار مهارت خاصی دارد و می‌خواهد این مهارت را به مردم دیارش منتقل کند.

لطفاً خودتان را معرفی کنید

فایق ناصرآبادی هستم، متولد سال ۱۳۵۷ و در بلبان‌آباد به‌دنیا آمدم، تحصیلاتم را در مقطع ابتدایی و راهنمایی در بلبان‌آباد سپری کردم و برای ادامه تحصیل به شهر دهگلان آمدم، تحصیلاتم را تا مقطع دیپلم دنبال کردم، اما در کنار تحصیل بیشتر اوقاتم را به ورزش‌ اختصاص می‌دادم، کم کم به رشته‌های رزمی علاقه‌مند شدم و بصورت فشرده و طاقت فرسا تمرین می‌کردم، با وجود شرایط سخت موجود توانستم درجه مربیگری را در رشته‌های رزمی و در رشته کونگ‌فو کسب کنم.

چرا کونگ‌فو را انتخاب کردید؟

کونگ‌فو رشته‌ای کامل است، هم از نظر دفاع شخصی و هم از لحاظ رزمی به‌عنوان رشته‌ای کامل و جامع شناخته می‌شود.

دلیل اصلی من از انتخاب رشته کونگ‌فو معنی و تعبیر آن است، در اصل و در متون چینی کونگ‌فو را به حقیقت معنا کرده‌اند و به معنی با حقیقت زیستن است، کونگ‌فو را نیز می‌توان به واقعی زندگی کردن نیز معنا کرد.

از چه زمانی رشته کونگ‌فو را دنبال کردید؟

از دهه ۶۰ مشغول فعالیت‌های ورزشی هستم، فعالیت‌ ورزشی‌ام را رسماً از رشته پرورش‌اندام شروع کرده و پس از آن رشته ورزش کونگ‌فو را انتخاب و دنبال کردم.

در این رشته زیرنظر اساتید و مربیانی همچون دهقانیان، مهدی نژاد و سلیمانی، نزدیک به ۱۵ سال فعالیت و در تهران تمرین کرده‌ام و در رشته‌های رینگی مانند بوکس و رشته‌های آزاد و نیمه آزاد نیز فعالیت داشته‌ام.

درحال حاضر حدود ۱۵ سال است که در شهرستان دهگلان مشغول فعالیت بوده و رشته ورزشی کونگ‌فو را آموزش می‌دهم.

توانسته‌ام در تمامی روستاهای حوزه شهرستان دهگلان و بخش بلبان‌آباد، ورزش‌های رزمی را زنده و فعال نگهدارم و امکان موفقیت در رشته‌های رزمی در مرحله استانی و حتی کشوری با اعزام کونگ‌فو کاران مقام‌های قهرمانی را کسب کنم.

تاکنون مورد حمایت مسئولان قرار گرفته‌اید؟ آیا مسئولین از شما سراغی گرفته‌اند؟

در جواب شما باید بگویم… خیر!

متأسفانه هیچگونه حمایتی از سوی هیچ مسئولی به من نشده است، در واقع باید پاسخ سؤال شما را اینطور معنا کنم که مسئولین نه تنها کمکی نمی‌کنند بلکه اگر متوجه فعالیت ورزشکاری شوند، مانع رشد او شده و اجازه فعالیت به او را نیز نمی‌دهند، مسئولان ذیربط همکاری لازم را در زمینه ورزشی نداشته و کارشکنی می‌کنند.

درخواست شما از مسئولان و جامعه ورزشی شهرستان چیست؟

من از مسئولان و مدیران خواهش می‌کنم که سطح مطالعه و آگاهی خویش را بالا ببرند، زیرا افراد سالم و دارای معلومات بالا بهتر می‌توانند به جامعه و مردم خدمت کنند، اما اگر مدیری از رفتار ناسالم و سطح آگاهی پایین‌تری برخوردار باشد مسلما در آینده نه تنها سود و منفعتی نداشته بلکه در بدنه مدیریت خطرآفرین نیز خواهد بود.

مسئول، فرد و یا ورزشکاری که از اوایل کار و حتی کودکی نتواند سالم رشد و ترقی پیدا کند و با اعتماد به نفس نباشد، در آینده عملکرد مناسبی برای جامعه نیز نخواهد داشت‌.

از حرکت بزرگی که انجام داده‌اید، بگوئید؟

من به عنوان فردی که در جامعه وجود دارد، به وظیفه خودم دانستم که در جهت ترویج فرهنگ ورزش در جامعه و تشویق نوجوانان و جوانان به ورزش، با وسیله نقلیه شخصی وانت حمل کنم، وسایل و تجهیزات ورزشی را با وانت به روستاهای حوزه شهرستان دهگلان می‌برم و برای نوجوانان، جوانان و مردم روستا بصورت رایگان ورزش کونگ‌فو را آموزش می‌دهم.

قصد من از انجام چنین اقدامی، نشان دادن عشق و علاقه‌ام نسبت به ورزش و رشته ورزشی‌ بود که آن را دنبال می‌کنم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=25219
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.