حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

مخلان نظم و امنیت چهارشنبه آخرسال در کردستان تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند

  • کد خبر : 7647
  • 22 اسفند 1401 - 17:14
مخلان نظم و امنیت چهارشنبه آخرسال در کردستان تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند
معاون دادگستری کردستان هشدار داد: افرادی که به بهانه مراسم چهارشنبه سوری در استان قصد اخلال در نظم و مبادرت به تخریب اموال عمومی دارند، مورد تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

رضا اعظمی در گفت‌وگو با کردتودی با اشاره به به اینکه در آستانه سال نو هستیم، اظهار داشت: کسانی که به بهانه مراسم چهارشنبه پایان سال قصد اخلال در نظم و آسایش و آرامش عمومی داشته باشند و یا مبادرت به تخریب اموال عمومی کنند، بر حسب گزارش و یا اعلام جرم از سوی ضابطین تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه در این شب هیجانات و شور و شوق خاصی در افراد به ویژه کودکان و نوجوانان وجود دارد، افزود: این قشر سنی سعی دارند به هر شکلی این هیجانات را تخلیه کنند، اما استفاده از مواد آتش‌زا و محترقه در این شب باعث مصدومیت یا در برخی موارد جانباختن هموطنان می‌شود.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان با اشاره به اینکه شب چهارشنبه آخر سال یا همان چهارشنبه سوری، شبی است که بر اساس یک سنت قدیمی برای تخلیه هیجانات کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان بوده است، گفت: استفاده از مواد محترقه، بعضا انفجاری و مصدومیت و حتی مرگ افراد می‌تواند غم و اندوه را جایگزین شادی و نشاط چهارشنبه سوری کند.

 

وی با بیان اینکه مردم نباید با ایجاد سر و صدای ناهنجار و مهیب، شادکامی دیگران را به تلخی تبدیل کنند، به ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی که در آن اخلال در نظم و آسایش و آرامش عمومی جرم انگاری شده است، اشاره و تصریح کرد: جهت پیشگیری از این اقدامات که بعضا با حرکات غیرمتعارف و مخل آسایش مردم، می‌تواند عمل مجرمانه را به همراه داشته باشد از شهروندان تقاضا می‌شود با استفاده از ارزش‌ها و هنجار‌های عمیق جامعه مبتنی بر فرهنگ نشاط و شادی در سبک زندگی اسلامی ایرانی چهارشنبه سوری را پاس بدارند.

 

اعظمی با اشاره به اینکه پیشگیری از حوادث تلخ چهارشنبه‌سوری مستلزم ارتقای فرهنگ ایمنی است و در این میان خانواده‌ها نقش به‌سزایی در آموزش و افزایش آگاهی فرزندان خود دارند، عنوان کرد: والدین در این روزها بر رفتار و عملکرد فرزندان خود در چهارشنبه پایان سال نظارت کرده و اجازه استفاده از ترقه‌های غیر مجاز و غیر استاندارد را ندهند، چراکه در سال‌های گذشته استفاده از این ترقه‌ها باعث صد مات فراوان و نقص عضو شده است.

معاون دادگستری کردستان با تاکید بر اینکه مخالفتی با شادی مردم وجود ندارد، ابراز داشت: مشکل از جایی آغاز می‌شود که افراد آسایش و آرامش شهروندان را نقض کرده و بدون توجه به وضعیت جسمانی افراد سالمند و مریض و کودکان، با استفاده از مواد محترقه و آتش‌زا، هم آسایش عمومی را سلب کرده و به خودشان و دیگران آسیب می‌زنند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=7647
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.