حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

بارش ۱.۵ متری برف در محور مریوان-سقز/ممنوعیت تردد کشنده‌ها در محور دیواندره سنندج

  • کد خبر : 6270
  • 20 بهمن 1401 - 9:22
بارش ۱.۵ متری برف در محور مریوان-سقز/ممنوعیت تردد کشنده‌ها در محور دیواندره سنندج
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از مسدودشدن محور بانه ـ مریوان به علت بارش شدید برف و ممنوعیت تردد کشنده‌ها در محور دیواندره - سنندج خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، بارش رحمت الهی که مجددا از دو روز گذشته وارد استان کُردستان شد باعث خوشحالی مردم شد به طوریکه بارش برف در بعضی از روستاهای شهرستان مریوان به بیش از یک متر و نیم رسید.

فرزاد حسنی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان اظهار کرد: با ورود موج بارشی جدید به استان از روز گذشته شاهد بارش برف سنگین در نقاط مختلف استان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برفروبی توسط تیم‌های راهداری به صورت مستمر در سطح جاده‌های استان ادامه دارد اما به دلیل بارش سنگین برف مجبور به مسدودکردن برخی مسیرها شده‌ایم.

حسنی از مسدود شدن محور بانه ـ مریوان به دلیل بارش برف خبر داد و گفت: تردد کشنده‌ها در محور دیواندره به سنندج و بلعکس نیز به دلیل بارش برف و کولاک شدید ممنوع شد.

وی خاطرنشان کرد: تردد خودروهای عبوری نیز در محور دیواندره به سنندج و بلعکس فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: در محور سنندج ـ کامیاران و کامیاران ـ روانسر بارش برف و کولاک شدید داریم و تردد در این محور نیز تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

حسنی تصریح کرد: بارش برف و کولاک در سایر محورهای استان نیز ادامه دارد و راهداران مشغول انجام عملیات برفروبی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۵۵۰  نیروی فعال راهداری بخش دولتی و ۱۳۵ نیروی بخش خصوصی تا ۲۰  فروردین سال ۱۴۰۲ در محورهای شهری و روستایی در قالب ۷۱ اکیپ بخش دولتی و خصوصی به مردم استان و مسافرین خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان با بیان اینکه ۳۱ راهدارخانه ثابت و سیار در سطح جاده‌های استان فعال است، گفت: ۲۶ راهدارخانه ثابت و ۵ راهدارخانه سیار وجود دارد که برای استقرار ماشین‌آلات و پرسنل در حین اجرای طرح زمستانه ساماندهی شده‌اند.

وی از اختصاص تعدادی از راهدارخانه‌ها به محل اسکان در راه ماندگان خبر داد و افزود: راهداران بخش دولتی در تمام محورهای شهری و روستایی به مردم ارائه خدمت خواهند کرد، اما نیروهای بخش خصوصی وظیفه خدمت‌رسانی در راه‌های روستایی در مواقع بارش برف را دارند.

حسنی خاطرنشان کرد: ۴۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری شامل ۳۱۶ دستگاه بخش دولتی و ۱۰۵ دستگاه بخش خصوصی برای برفروبی و پاکسازی راه‌های شهری و روستایی در طرح زمستانه امسال در سطح جاده‌ها فعال است.

وی خاطرنشان کرد: نیروها و ماشین‌‌آلات در قالب ۷۱ اکیپ راهداری در بازه زمانی یاد شده به مردم خدمات‌رسانی خواهند کرد.

شرایط یخبندان شدید در راه است/ورود سامانه بارشی به کردستان از شنبه آینده

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: دمای هوا در استان از امروز روند کاهشی دارد و به تدریج تا ۱۲ درجه افت دما در استان پیش‌بینی می‌شود.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه موج بارشی فعال در استان تا صبح امروز همچنان به صورت برف خواهد بود، اظهار کرد: به دنبال آن، بارش‌های پراکنده و بیشتر در مناطق شرقی استان خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان اضافه کرد: هوای استان روزهای جمعه و شنبه آینده پایدار است ضمن اینکه به تدریج از فردا با روند کاهشی دما مواجه خواهیم بود لذا ۱۰ تا ۱۲ درجه دمای هوا کاهش می‌یابد و یخبندان شدید و زمستانه استان را در برمی‌گیرد.

وی به ورود موج جدیدی از بارش‌ها به استان از شنبه‌شب هفته آینده اشاره کرد و گفت: این سامانه نیز تا بعدازظهر روز یکشنبه آینده فعال خواهد بود.

پناهی در ادامه به دمای ۲۴ ساعت گذشته استان اشاره کرد و گفت: کمترین دما مربوط به بهارستان با دمای منفی هفت درجه و بیشترین نیز در سلین هورامان با ۸ درجه سانتیگراد  به ثبت رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=6270
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.