حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6
یاداشت:

محرومیت روستاهای هدف گردشگری دیوزناو و جولانده از ارتباطات، زیربنای اصلی توسعه

  • کد خبر : 11073
  • 01 خرداد 1402 - 9:16
محرومیت روستاهای هدف گردشگری دیوزناو و جولانده از ارتباطات، زیربنای اصلی توسعه
گردشگری به عنوان بزرگترین و پیچیده ترین صنعت دنیا به شمار می رود،تنوع ابعاد و پیچیدگی های صنعت گردشگری متناسب با مناطق جغرافیایی، زمینه های ویژه ای برای برنامه ریزی و مدیریت گردشگری می طلبد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، در مناطقی که پتانسیل های بالقوه فراوانی برای توسعه صنعت گردشگری دارند، اما روند مطلوبی را طی ننموده اند, باید به دنبال عوامل و عناصری گشت, که سبب سرعت بخشیدن به حرکت کند جریان گردشگری هستند. هر چند توسعه گردشگری در مناطق مختلف راه حل کلی برای همه مسایل نیست, اما راهبردهای نوینی پیش روی برنامه-ریزان و تصمیم گیران مرتبط می گذارد.

در عصر ارتباطات و با این همه تبلیغ و هیاهو در مورد زیربناهای اصلی و شاهرگ حیاتی توسعه در هر کشور یعنی ارتباطات، متاسفانه در شهرستان سرواباد هستند روستاهایی که هنوز از این زیربنای اصلی توسعه محروم می باشند.

 شاید برایتان پیش آمده باشد که سفری به روستاهای هدف گردشگری دیوزناو و جولانده داشته باشید که با وجود مجتمع پرورش ماهی سردابی و جاذبه های بی نظیر گردشگری در ماه هایی از سال میزبان تعداد زیادی از گردشگران عزیز از مناطق مختلف ایران می باشد.

مسئولین و گردشگرانی که به این روستا مسافرت کرده اند  فاجعه ی جاده خاکی را خود دیده اند و لازم به توضیح نیست.

مخصوصا بعد از بارش های شدید ۲٤ فروردین ماە کە جادە بە کلی ویران شدە و بعد از چند بار وعدە و وعید کارمندان  ردە بالای محترم ادارە راە، همچنان فقط باید اسم جاده رو به یدک بکشد و گرنه جاده ای وجود ندارد و ابر راهی بیش نیست.

متاسفانه با وجود خیل فراوان گردشگران به این دو روستا در دره سیروان همیشه خروشان، ارتباطات تلفنی هرازگاهی از دست رس خارج و ارتباط به طور کامل قطع می شود.

 این قطعی در ماه چند بار عادی به نظر می رسد اما متاسفانه از بهار امسال هر هفته چند روز ارتباط تلفن همراه و اینترنت قطع می شود و این بزرگترین معضل برای منطقه به حساب می آید.

 حال از مردمان بومی این روستاها بگذریم اگر حادثه ای برای گردشگران محترم به وجود بیاید با وجود قطعی ارتباط تلفنی و تلفن همراه فاجعه غیر قابل جبران به وجود می آید و علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد.

روستای دیوزناو و جولانده به عنوان یکی از قطب های تازه شناخته شده اکوتوریسم، در مسیر  گردشگران فصلی، کوهنوردان، قایقرانان،  علاقمندان به ماهی گیری، فوتبالیست ها، صخره نوردی، دره نوردی و …  می باشد و هر کدام از این ورزشها خطرات خود را دارند لذا دو تا سه روز قطعی ارتباطات در هر هفته  می تواند بزرگترین معضل و خطر برای این گردشگران و مردمان بومی روستاها باشد لذا مسئولان شهرستان سروآباد باید در این باره احساس مسئولیتی دو چندان داشته باشند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=11073
  • ارسال توسط : گ ظ

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.