حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
فرماندار بانه:

مجوز تردد خودروهای شخصی از مرز سیرانبند بانه صادر شد

  • کد خبر : 15511
  • 29 مرداد 1402 - 8:49
مجوز تردد خودروهای شخصی از مرز سیرانبند بانه صادر شد
فرماندار بانه از موافقت گمرک برای تردد خودروهای شخصی در مرز سیرانبند خبر داد و گفت: این مهم در آینده ای نزدیک اجرایی و عملیاتی میشود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، کمال خدری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به فعالیت مرز رسمی سیرانبند بانه، اظهار کرد: با پیگیری های صورت گرفته از سوی مسئولان استانی و شهرستانی، مجوز تردد خودروهای شخصی از مرز سیرانبند بانه صادر شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در در راستای اجرایی کردن این مهم، افزود: ایجاد زیرساخت های لازم برای تردد خودروهای شخصی از مرز سیرانبند بانه در دست اقدام است و در این راستا قرار است همه ادارات و سازمان های مسئول مشارکت و همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار شهرستان بانه ایجاد راه ارتباطی مناسب را یکی از نیازهای اصلی برای تردد خودروهای شخصی از مرز سیرانبند عنوان کرد و گفت: ایجاد و راه اندازی درب ورودی و خروجی مجزا، ایجاد امکانات و زیرساخت های ارتباطی و اداری مناسب از دیگر نیازهای اجرایی کردن این مهم به شمار می رود.

وی با بیان اینکه هم اکنون روزانه ۴۰۰ نفر به صورت مسافر از مرز رسمی سیرانبند بانه تردد می کنند، یادآور شد: در صورت اجرایی کردن این طرح، زمینه برای تردد مسافران بیشتری نیز فراهم می شود.

خدری با اشاره به نقش اجرایی کردن این طرح در سایر بخش ها، بیان کرد: تردد خودروهای شخصی از مرز زمینه ساز افزایش تجارت در این مرز است و در همین راستا تلاش می شود که با استفاده از تمامی ظرفیت های در اختیار این مهم هر چه سریعتر اجرایی و عملیاتی شود.

وی بر تلاش ادارات و سازمان های دولتی مستقر در مرز در راستای انجام وظایف خود تاکید کرد و گفت: زیرساخت های لازم در مرز به ویژه در درون محوطه آن باید هر چه سریعتر تقویت شود و ادارات باید هر کدام وظیفه خود را به خوبی در این محدوده اجرایی کنند.

فرماندار شهرستان بانه با اشاره به برکات رشد فعالیت های تجاری و مرز در سیرانبند بانه، اظهار کرد: توسعه و تقویت فعالیت های مرز باعث توسعه شهرستان و استان می شود و به همین دلیل انتظار می رود که در سایه تعامل بخش خصوصی و دولتی شاهد فعالیت های بهتری در این راستا باشیم.

وی با اشاره به تصویب منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان، گفت: رشد فعالیت های تجاری در مرز و پیوند مسائل تجاری و مرزی به مسئله منطقه آزاد یک امر بسیار مهم برای رشد فعالیت های تجاری و صادرات کالا در استان کردستان به شمار می رود.

مرز سیرانبند بانه یکی از نزدیکترین مرزهای ایران به اقلیم کردستان عراق است و از سال ۱۴۰۰ به صورت یک مرز رسمی فعال شده و در صورت تامین زیرساخت های لازم می تواند نقش مهمی را در راستای تقویت مبادلات تجاری در استان کردستان داشته باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15511
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.