حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

ماه محرم بهترین فرصت برای تبیین دین اسلام است

  • کد خبر : 14128
  • 01 مرداد 1402 - 10:57
ماه محرم بهترین فرصت برای تبیین دین اسلام است
 امام جمعه بیجار گفت: ماه محرم و درس های تاسوعا و عاشورای حسینی، بهترین فرصت و زمان برای تبیین دین اسلام و تربیت خود انسان است.

حجت الاسلام علی خورشیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کوردتودی، اظهارداشت: در کنار امر به معروف و نهی از منکر که از درس‌های مهم ماه محرم است، ظرفیت مهمی برای نجات بشر است.

وی افزود: ظالمین زمان همواره تلاش کردند راه نجات بشریت را بندند و خاموش کنند، ماه محرم و واقعه عظیم عاشورا همه این کوشش‌ها را نقش بر آب کرده است.

خطیب جمعه بیجار با اشاره به اینکه یکی از این ریسمان الهی، تاسوعا و عاشورا است تا راه‌ گم نشود، تاکید کرد: تهاجم و جبهه فرهنگی بی‌سابقه ایی علیه اسلام و دین و قران پیش روی داریم، دشمنان بدانند هیچ راهکاری برای مقابله دین اسلام ندارد، چون این خون پاک امام حسین علیه السلام در راه خدا ریخته و می جوشد و می جوشاند.

وی بهره‌مندی از عاشورا و تاسوعا را یک ظرفیت غنی برشمرد و گفت: اولین قدم برای دست‌یابی به این ظرفیت، اشک است، اشک جریان‌ساز است، اشک ترحم را شمر زمانه و سپاهیانش داشتند، اشک باید هیمنه دشمن و حیله دشمن را نقش برآب کند و با تلنگری حریت وجود آدمی را زنده کند.

حجت الاسلام خورشیدی دومین راه دستیابی به ظرفیت غنی تاسوعا و عاشورا، را زیارت حرم مطهر اباعبدالله ذکر کرد و گفت: با زیارت اهل بیت پیامبر اسلام و بخصوص زیارت کربلا و حرم امام حسین(ع)، معرف شناختی انسان را رشد فزاینده ایی می‌بخشد.

وی به جوانان و نوجوان که در هیات مذهبی و دسته‌های عزاداری حضور می یابند، توصیه کرد: زندگی خود را هم‌رنگ و همسو با امام زمان(عج) داشته باشید، تاسوعا سراسر درس معرفت، بصیرت و پاسداری از دین و امام دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14128
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.