حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

ماموستا حسینی: منتقدان اربعین، سال گذشته در اغتشاشات سکوت کرده بودند

  • کد خبر : 16057
  • 08 شهریور 1402 - 22:49
ماموستا حسینی: منتقدان اربعین، سال گذشته در اغتشاشات سکوت کرده بودند
امام جمعه اهل سنت کامیاران گفت: کسانی که به هزینه‌های اربعین انتقاد می‌کنند سال گذشته در برابر آتش‌زدن چند دستگاه آمبولانس و نابودکردن برخی زیرساخت‌ها و امکانات عمومی سکوت کرده بودند و حرفی نمی‌زدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، ماموستا سیدمحسن حسینی ظهر امروز در یادواره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت در استان کردستان که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: پیامبر مکرم اسلام می‌فرمایند “شدیدترین عذاب در قیامت مربوط به کسانی است که در دنیا دیگران را عذاب می‌دهند”.

امام جمعه اهل سنت کامیاران نقد منصفانه را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: نقد منصفانه که دارای راهکار باشد و مشکلی را حل کند، نقد عالمانه است.

ماموستا حسینی اضافه کرد: امروز که دشمن با تمام توان نقشه براندازی نظام را کشیده است و مسائل و مشکلاتی وجود دارد باید با همدلی و نقد منصفانه زمینه رفع این مشکلات را فراهم کنیم.

وی از ایران به عنوان پایتخت تشیع در جهان نام برد و گفت: برخی سخنان و اظهارنظرها در خصوص چرایی هزینه برای اربعین را قبول نداریم چون در کشوری که پایتخت تشیع جهان است این حرکت فرهنگی لازم و ضروری است.

امام جمعه کامیاران اضافه کرد: اگر محرم و عاشورا را از تشیع بگیرند و عشق و ارادت اهل بیت و خلفای راشدین را از اهل سنت بگیرید باید فاتحه شیعه و سنی را خواند.

ماموستا حسینی افزود: کسانی که به هزینه‌های اربعین انتقاد می‌کنند سال گذشته در برابر آتش‌زدن چند دستگاه آمبولانس و نابودکردن برخی زیرساخت‌ها و امکانات عمومی سکوت کرده بودند و حرفی نمی‌زدند.

وی با بیان اینکه ملت ایران بصیرتر و آگاه‌تر از این هستند که به این ابرازنظرهای بی‌خود گوش دهند، گفت: هر دشمنی که فکر می‌کند با طرح این موضوعات بی‌پایه می‌تواند کلاه سر ملت فهیم و بصیر ایران بگذارد سخت در اشتباه است.

امام جمعه کامیاران اضافه کرد: محرم و اربعین ریشه در تاریخ و اعتقادات ملت‌های مسلمانان جهان و خاصتا ملت ایران دارد، محرم جایگاه تکریم است و تشیع و اهل سنت هر کدام به شیوه خود تکریم می‌کنند و قطعا اهل سنت کمتر از تشیع به امام حسین(ع) و عاشورا و اربعین اعتقاد ندارند.

ماموستا حسینی با بیان اینکه امروز خداوند در سایه برکت خون امام حسین(ع) به مردم کردستان مرزی عطا کرده که مسیر تردد زائرین اباعبدالله الحسین شده است، گفت: حضور پرشور مردم و موکب‌داری و خدمت آنان به زائرین اربعین حسینی بهترین سلاح برای مقابله با دشمنان و خنثی شدن تبلیغات سوء آنان است.

به گفته وی، ارادت اهل سنت به اهل بیت و خاصتا سالار شهیدان ارادتی قلبی و ریشه‌دار است، علما و بزرگان اهل سنت کتاب‌های زیادی در مورد اهل بیت(ع) دارند که قابل تامل است.

وی در ادامه به برخی انتقادات و جهت‌گیری‌ها توسط افرادی در مورد انتصاب مسئولان در استان اشاره کرد و گفت: از برخی‌ها به شدت گله‌مندی داریم اصل در نظام مقدس اسلامی خدمت به مردم است چه فرقی می‌کند مسوول از کدام شهر و دیار باشد.

امام جمعه کامیاران ادامه داد: برخی‌ها به انتخاب مدیران قروه‌ای انتقاد کرده و نسبت به آن جبهه‌گیری می‌کنند در حالیکه قروه خارج از نقشه کردستان نیست.

گفت: نباید احساسات پاک مردم را با این حرف‌ها جریحه‌دار کرد و امنیت را به خطر انداخت از هیچ کس پذیرفته نیست که امنیت استان را دچار مخاطره کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=16057
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.