حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
استاندار کردستان تاکید کرد:

لزوم مناسب‌سازی اصولی معابر شهری متناسب با نیاز جامعه

  • کد خبر : 16628
  • 19 شهریور 1402 - 9:10
لزوم مناسب‌سازی اصولی معابر شهری متناسب با نیاز جامعه
استاندار کردستان با تاکید بر مناسب‌سازی محیط شهری برای سهولت تردد معلولین گفت: معلولان به ترحم نیاز ندارند بلکه با تامین خدمات رفاهی، تفریحی و رعایت حقوق اجتماعی باید كرامت آنها را حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه روز گذشته در دومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی محیط شهری که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با عنایت به اهمیت موضوع و پیرو مصوبات قبلی، متولیان امر و دستگاه‌های مربوطه در همه حوزه‌ها، مکلف به اجرای مناسب سازی معابر و فضاهای شهری، متناسب با نیاز جامعه معلولین هستند.

وی حضور فرمانداران و شهرداران استان در جلسات ستادملی مناسب سازی را ضروری اعلام کرد و گفت: اجرای طرح مناسب سازی محیط شهری برای جامعه معلولان در تمامی نقاط استان رسالت تکلیفی بین بخشی و فرا بخشی دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی است.

استاندار کردستان با بیان اینکه دسترسی افراد دارای معلولیت به امکانات همانند سایر افراد جامعه یک مطالبه عمومی و حق حداقلی است، افزود: معلولان جزو اقشار توانمند جامعه هستند و علی‌‌رغم مشکلات ظاهری، محدودیت‌‌ها و همه مشکلاتی که دارند انصافا در همه عرصه‌ها توانایی خود را اثبات کرده‌اند لذا توجه ویژه به این قشر باید در جامعه فرهنگ سازی و نهادینه شود.

زارعی کوشا انگیزه جامعه معلولین برای پیگیری مشکلات این قشر را ستود و این مطالبات را الهام‌بخش عنوان کرد و گفت: معلولان به باور ما نیاز دارند نه ترحم، لذا همه ما مسئولیم با تامین خدمات رفاهی و رعایت حقوق اجتماعی كرامت آنها را حفظ کنیم.

زارعی کوشا با تاکید بر اینکه مناسب‌سازی معابر مدنظر سازمان‌ها قرار گیرد ادامه داد: پیشنهادات مطرح شده در این جلسه نیازمند کار کارشناسی و نگاه واقع‌بینانه در راستای رفع نیاز جامعه معلولین و لحاظ کردن خدمات رفاهی در اسرع وقت است و شانه‌خالی کردن مدیران اجرایی در این زمینه قابل قبول نیست.

وی با تاکید بر اینکه دفتر امور شهری نسبت به رعایت الزامات صدور پایان کار با حساسیت ویژه برخورد نماید، افزود: درساختمان‌های عمومی، پارکینگ و مناسب سازی متناسب با معلولین موضوع مهمی بوده و نیازمند توجه ویژه است.

استاندار کردستان مناسب سازی بوستان‌ها برای معلولین را ضروری عنوان کرد و گفت: من مخالف واژه پارک معلولین هستم و معتقدم نباید اقشار جامعه را از هم جدا کرد بلکه با حفظ ساختارها پذیرای همه اقشار باشیم.

زارعی کوشا با تاکید بر مناسب سازی معابر ادارات و سازمان‌ها برای سهولت تردد معلولین یاد آور شد: همه دستگاه‌ها از جمله استانداری  ملزم به مناسب سازی معابر متناسب با نیاز معلولان هستند و تحقق این مهم به اعمال مدیریت برمی‌گردد.

وی با ارزیابی مناسب سازی اصولی فضاهای شهری خصوصا ادارات استان برای تردد معلولان طبق رعایت حقوق اجتماعی، اظهار کرد: با توجه به اینکه از همه اقشار خصوصا سالخوردگان، بیماران با نیازهای ویژه و  معلولین در این نهاد حاکمیتی تردد می‌کنند بایستی مناسب سازی در استانداری انجام شود و همه مدیران نیز بدون هیچ عذر و بهانه‌ای در سازمان محل خدمت خود نسبت به این موضوع همت بگمارند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=16628
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.