حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تاکید کرد:

لزوم حمایت از ظرفیت‌های دانش‌بنیان در کردستان

  • کد خبر : 28973
  • 29 بهمن 1402 - 12:43
لزوم حمایت از ظرفیت‌های دانش‌بنیان در کردستان
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با تأکید بر حمایت از ظرفیت‌های موجود در استان در حوزه دانش‌بنیان، بیان کرد: همه نهادها و دستگاه‌ها باید برای پشتیبانی از ایده‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان پای کار بیایند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، سردار امان‌الله گشتاسبی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان صبح امروز در همایش رویداد ملی «تا ثریا» با هــدف سرمایه گذاری بر روی طرح های برتر و فناور در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: استقبال مردم و جوانان و همه نخبگان در استان کردستان برای رسیدن به موفقیت به خوبی مشهود است که باید ظرفیت‌سازی‌ها انجام شود تا استانی همچون کردستان دیده و حمایت شود.

وی گفت: استان کردستان این ظرفیت را دارد که در بحث دانش بنیان رشدهای مناسبی را با همکاری سایر سازمانها ببینیم تا دلگرمی‌های زیادی برای جوانان رقم بخورد.

سردار گشتاسبی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی بهترین مولفه در رسیدن به موفقیت را در بین کشورهای جهان را به دست آورده است گفت: امروز اگر یک کشور ۲۵ مولفه را داشته باشد جزء قدرت‌های برتر است که جمهوری اسلامی ایران ۱۸ مورد از این مولفه‌ها را بدست آورده است.

ظرفیت هلدینگ پیشگامان در توسعه کسب و کارهای فناورانه و نوآورانه

احمد عینی مدیر عامل شرکت پیشگامان در استان کردستان در ادامه اظهار داشت: در راستای منویات منویات مقام معظم رهبری در بحث تبدیل علم به ثروت مجموعه رویدادهای ملی تا ثریا در سراسر کشور برگزار خواهد شد که بیست و یکمین رویداد امروز در کردستان در حال برگزاری است که هدف از آن، کمک به تجاری‌سازی محصولات فناورانه است.

وی افزود: در راستای احصاء نیازهای فناورانه ۴۷ طرح به دبیرخانه این رویداد واصل شد که در ارزیابی‌های اولیه ۳۳ طرح به تایید رسید و ۱۲ طرح امروز ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت هلدینگ پیشگامان در توسعه کسب و کارهای فناورانه و نوآورانه، اظهار کرد: رویداد «تا ثریا» به منظور جذب سرمایه و در راستای محرومیت‌زدایی در استان کردستان برگزار می‌شود و لازم است با هم‌افزایی به برگزاری باشکوه این رویداد همت کنیم.

عینی همچنین از احصاء ۳۱ نیاز در استان در این رویداد خبر داد و گفت: بیشتر طرح‌ها مربوط به شرکت شهرک‌های صنعتی، آموزش و پرورش، راهداری و ورزش و جوانان بوده است.

وی همچنین میزان اشتغالزایی ۲۰ رویداد گذشته را ۴۵۲ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: در قالب این رویدادها ۲۰۵ میلیارد تومان نیز سرمایه گذاری صورت گرفته است.

شرکت‌های دانش بنیان امروز در دولت سیزدهم دست نیاز به سمت متخصصین دراز کرده است

در ادامه دکتر حامد قادرزاده رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به جایگاه و اهمیت مراجع علمی و فلاسفه ایران در جهان، در سال‌های گذشته، اظهار کرد: امروز اگر بخواهیم جامعه‌ای علمی داشته باشیم و به مرجعیت علمی در دنیا برسیم، بیش از گذشته نیازمند علم هستیم.

رییس دانشگاه کردستان با تاکید بر اینکه ترویج علم بدون تمرکز امکان‌پذیر نیست، بیان کرد: عالم فردی متمرکز است، اما سلطه‌گرا نیست و هم‌افزایی را سرلوحه کار خود قرار می‌دهد و تلاش می‌کند از همه منابع بهره بگیرد.

به گفته او، در دیدگاه علمی و دانش‌بنیان متوجه خواهیم شد که هیچ‌چیز بیهوده نیست، همه منابع طبیعی در راستای علم و انجام عمل نیک به بار خواهد نشست.

وی با اشاره به اینکه ما به‌عنوان مسلمان باید زمان را بشناسیم و به‌موقع اقدامات لازم را به نتیجه برسانیم، افزود: تا رسیدن به هدف نهایی، نقطه اوج در فناوری و پیشرفت در علم هنوز راه زیادی باقی مانده است و باید با هم‌افزایی، شناسایی نیازها و علل بروز پدیده‌ها به سوی این اهداف حرکت کرد.

همچنین بهشت آیین، مسئول سرمایه گذاری هلدینگ پیشگامان، سیر تحولات علم و فناوری در ایران پس از انقلاب اسلامی بررسی و عنوان کرد: هلدینگ پیشگامان به دنبال درنوردیدن مرزهای علم و دانش است و این هدف را از طریق حمایت از شرکت‌های مختلف برای تجاری سازی، توسعه بازار و … دنبال می‌کند.

وی اظهار کرد: شرکت پیشگامان در استان‌های مختلف سرمایه در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد و در تکمیل و فروش طرح‌ها، شبکه سازی شرکت‌های دانش بنیان و اعطای وام بلندمدت آنها را حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=28973
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.