حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
نماینده ولی فقیه در کردستان عنوان کرد:

لزوم تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کردستان/‌ بهبود وضعیت معیشتی مردم ضروری است

  • کد خبر : 13818
  • 27 تیر 1402 - 7:13
لزوم تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کردستان/‌ بهبود وضعیت معیشتی مردم ضروری است
پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از پروژه های نیمه‌تمام در این استان به‌عنوان یک نیاز ضروری را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در دیدار با سرپرست، معاونین و مدیران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با اشاره به لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و پروژه‌های توسعه‌ای در استان گفت: با توجه به اهمیت موضوع، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان در اولویت امور قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش و جایگاه کلیدی این سازمان در توسعه و ریل گذاری برنامه‌های آتی استان با تاکید بر نظارت دقیق و شفاف، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از فعالیت‌های عمرانی، خدمت‌رسانی، توسعه ای و … خواستار توجه ویژه به وضعیت کلیه شهرستان‌های استان شد.

حجت‌الاسلام پورذهبی برگزاری کمیته های برنامه‌ریزی شهرستانی با حضور سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را اقدامی شایسته در توزیع اعتبارات شهرستانی دانست و گفت: خوشبختانه با جدیتی که از سرپرست جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سراغ داریم امیدواریم شاهد تحولی نو در ساختار مدیریت و برنامه‌ریزی استان باشیم.

نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان بازدید میدانی از پروژه های عمرانی استان و همچنین بررسی وضعیت شهرستان‌ها از جنبه‌های گوناگون را گامی موثر در راستای دستیابی به اهداف و برنامه‌های دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در استان فرهنگی کردستان ذکر کرد و افزود: لازم است سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از بعد نظارتی خود به صورت جدی بر کلیه امور و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی اشراف داشته باشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود از آمار بالای جمعیت تحت پوشش نهادهای حمایتی استان به عنوان یکی از معضلات استان نام برد و افزود: بیش از ۷۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش اداره کل بهزیستی و ۱۶۸ هزار نفر نیز تحت پوشش اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هستند که این وضعیت خود حاکی از محروم بودن استان از ابعاد مختلف است که امیدواریم با پیگیری و کار جهادی دولتمردان دولت سیزدهم شاهد بهبود وضعیت معیشت، بازار کار و افزایش روند شتاب توسعه استان باشیم.

در ادامه اکبر محمدی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان نیز اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۴۷۰ پروژه نیمه ‌تمام دارای اولویت با پیشرفت‌های ۳۰ تا ۷۰ درصد در استان وجود دارد.

محمدی افزود: خوشبختانه در سال جاری شاهد رشد ۴۶ درصدی اعتبارات استان نسبت به سال گذشته هستیم که این مهم حاصل تلاش استاندار محبوب و مردمی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مساعدت سازمان برنامه و بودجه کشور است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به سیاست ها و اولویت‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در سال جاری، عنوان کرد: در سال جاری این سازمان همسو با سیاست‌های نماینده عالی دولت در استان و با تاکید اولویت‌بندی پروژه‌های نیمه تمام استان سعی دارد نسبت به اتمام پروژه‌های مهم و تاثیر‌گذار در زمینه توسعه استان و همچنین پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد به صورت جدی اهتمام ورزد.

وی با تاکید بر ضرورت همراهی و هم‌افزایی کلیه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های سازمان برنامه‌ریزی در استان، گفت: در حال حاضر بیش از ۴۷۰ پروژه نیمه ‌تمام دارای اولویت با پیشرفت‌های ۳۰ تا ۷۰ درصد وجود دارد که اجرای این تعداد پروژه حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند.

محمدی اضافه کرد: برنامه‌‌ریزی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام باید اولویت مسئولان باشد و نباید با شروع پروژه جدید بار مالی مضاعف را متوجه دولت نمائیم و در صورت ضرورت، تعریف پروژه جدید حداقل باید ۲۰ درصد از اعتبار مورد نیاز پروژه در سال اول تامین گردد و سایر شرایط آئین نامه ماده ۲۳ قانون الحاق نیز رعایت شود.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: برنامه‌ریزی در راستای تحقق شعار سال الزام و نیاز ضروری است و باید با تمام توان در راستای تحقق منویات معظم له گام برداریم.

محمدی با اشاره به اهمیت اعتبارات عمرانی استان کردستان، گفت: اعتبارات عمرانی می‌تواند اهرمی برای جذب اعتبارات دیگر شود و مدیریت درست اعتبارات عمرانی می ‌تواند در راستای انتفاع حوزه‌های تولیدی و اقتصادی بسیار تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13818
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.