حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
استاندار کردستان تاکید کرد:

لزوم اقدام جهادی برای زدودن اعتیاد از سیمای کردستان

  • کد خبر : 15496
  • 29 مرداد 1402 - 7:53
لزوم اقدام جهادی برای زدودن اعتیاد از سیمای کردستان
استاندار کردستان گفت: موفقیت در راستای مقابله و پیشگیری از معضل اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی مستلزم استفاده از ظرفیت‌های مردمی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه روز گذشته در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در محل سالن جلسات شهدای گمنام استانداری برگزار شد بر لزوم بکارگیری ظرفیت مردمی در مبارزه با مواد مخدر و آگاهی بخشی در خصوص آسیب‌های آن در این حوزه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مقابله با اعتیاد بدون مشارکت مردم میسر نیست یادآور شد: موفقیت در پیشگیری از اعتیاد و در مقابل مواد مخدر مستلزم بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی است.

استاندار کردستان  در ادامه مجمع یاری گران زندگی روستا  را طرحی خوب و  بسیار مطلوب با ساختاری منطقی وصف و ابراز امیدواری کرد این طرح در عمل و اجرا هدفمند و با چارچوب مناسب ارائه و تدوین شده است.

زارعی کوشا تاکید کرد: اجرای طرح یاریگران زندگی در روستاها با رویکرد پیشگیری و مقابله با اعتیاد به جدیت توسط تمام دستگاه های اجرایی برای روستاهای هدف دنبال شود.

وی اعتیاد به مواد مخدر را مهمترین آسیب اجتماعی نام برد و گفت: مقابله با  پدیده شوم اعتیاد بدون مشارکت مردم نتیجه بخش نخواهد بود و اگر به سوی پیشگیری حرکت نکنیم  در مقابله با قربانیان این تجارت منحوس و  نامبارک و سوداگران این حوزه عقب می‌مانیم.

استاندار کردستان با تأكید بر لزوم توجه به آگاه‌سازی جامعه نسبت به خطرات اعتیاد به مواد مخدر و پیشگیری از این معضل گفت: آموزش و آگاه‌سازی توسط تشکل‌های مردمی مانع از قبح زدایی اعتیاد می‌شود.

زارعی کوشا راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد ویژه زنان برای زدودن مظاهر اعتیاد از سیمای استان را ضروری بیان کرد و گفت: تجمع معتادان در معابر زیبنده استان نیست لذا
در مقابله جدی با این معضل اجتماعی کمیته‌ها و اعضای شورا در این حوزه وظیفه‌مند هستند و باید به رسالت خود عمل کنند.

وی با اشاره به بازدید سرزده از نقاط سنندج که محل تجمع معتادان است افزود:  مردم حق دارند در این خصوص گله‌مند باشند  چراکه معتادان متجاهر با شرایط نامناسبی در گوشه کنار شهر حضور پیدا می‌کنند.

استاندار کردستان با ابراز نگرانی برای فرزندان زوجین معتاد که در این فضای نامناسب و محیط آلوده زندگی می‌کنند
ازشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، فرماندار، مدیرکل بهزیستی، شورای شهر و شهرداری‌ها درخواست کرد با همت خیرین و  کسانی که برای تاسیس کمپ‌ها  اعلام آمادگی می‌کنند برای تحقق این مهم همکاری کنید.

وی با بیان اینکه از وضعیت موجود  راضی نیستیم اما برای بهبود شرایط باز تلاش می‌کنیم بر ساماندهی کمپ‌ها و  تعین تکلیف فاز دوم کمپ سنندج با برنامه ریزی تا ایجاد ظرفیت لازم در این حوزه تاکید کرد.

گفتنی است پوشش کامل روستاها، آگاه‌سازی روستائیان درباره خطر روبه رشد اعتیاد، ظرفیت سازی و افزایش مشارکت اجتماعی و حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست از اهداف مهم اجرای طرح یارگران زندگی روستا است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15496
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.