حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

كردستان میزبان ۴ شهيد گمنام می‌شود

  • کد خبر : 23730
  • 08 آذر 1402 - 11:26
كردستان میزبان ۴ شهيد گمنام می‌شود
مديركل بنياد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان كردستان گفت همزمان با ايام فاطميه، كردستان به عطر 4 شهيد گمنام معطر می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، علی کلونی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان صبح امروز در جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد اظهار داشت:  ۸ پیکر شهدا را سال گذشته تحویل گرفتیم و در ۸ نقطه تشییع و تدفین شدند و امسال هم شهدای گمنام طبق سنوات گذشته در ۲۶ آذرماه تشییع و تدفین می‌شوند.

کلوندی ادامه داد: شهدای گمنام قطعاُ پیش خدا از شناخته‌ترین افراد کشورمان هستند که روزی شهید شدند و امسال هم به صورت گمنام برمی‌گردند که امسال تشییع ۲۸۰ شهید در کشور است که تشییع ۴ شهید در کردستان خواهد بود.

وی با بیان اينکه این شهدا پیوند بین نسلهای گذشته و نسل جدید خواهند بود، افزود: برگزاری این مراسم، پاسداشت شان و جایگاه شهدای گمنام و انتقال فرهنگ دفاع مقدس از طریق این مراسم و یادمان‌هایی که برایشان ایجاد خواهد شد.

کلونی خاطر نشان کرد: مراسم تشییع و تدفین این شهدا قطعاُ به وحدت جامعه کمک خواهد کرد.

وی گفت: پیکر شهدا ۲۵ ام تحویل و صبح ۲۶ ام همزمان با سراسر کشور در سنندج خواهیم داشت و بنا به درخواست فرمانده سپاه کردستان، یکی از شهدا در محل ستاد سپاه بیت المقدس تدفین  و سه شهدای دیگر در روستای قلعه قروه،  بیجار و پارک لاله دهگلان تشییع و تدفین خواهند شد.

وی در ادامه از مسئولان و مردم خواستار شد كه با استقبال و حضور با‌شكوه خود كه در شأن اين شهدای والا‌مقام باشد از آنها استقبال نمايند.

کلوندی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بیش از هزار مورد یادواره شهدا توسط دستگاه‌های مختلف در سطح استان کردستان هر ساله برگزار ‌می شود لذا به جهت برنامه‌های مختلف سامانه‌ای به نام سادم طراحی که به صورت برخط و آنلاین بررسی و ثبت می‌شود که عملکرد استان کردستان متاسفانه رتبه ۲۳ را داشتیم.

شهدا مدال عزت و افتخار را از خداوند دریافت کردند

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در ادامه اظهار کرد: شهدای گرانقدر با نثار جان خود پیام عزت، کرامت، شرافت، استقامت، فداکاری و وفاداری را برای ملت به ارمغان گذاشتند.

وی با بیان اینکه شهدا حفظ امنیت را برایمان به ارمغان آوردند، افزود: شهدای انقلاب اسلامی جان خود را به خداوند متعال اهدا کردند و در مقابل مدال عزت و افتخار را از خداوند دریافت کردند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نام شهید و شهادت در بسیاری از آیات قرآن آمده است و این امر نشان از جایگاه ایثار و شهادت نزد خداوند متعال است.

ماموستا رستمی تاکید کرد: باید قدر صبوری پدر و مادرهای شهدا را بدانیم که با جان و دل فرزندانشان را در راه دفاع از وطن رهسپار کردند.

تعدادی از مسئولین در کارهای فرهنگی و خصوصاَ برنامه مخصوص شهدا حضور ندارند

در ادامه سعید شعبانی معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان اظهار داشت: بسیاری از کارشناسان روسی در این تفکرند که علی‌رغم تمامی دشمنی و سنگ‌اندازی دشمنان علیه این نظام، این انقلاب چگونه توانسته که روی پای خود بایستد.

وی گفت: همه موفقیتهای خوبی که امروز از آن ما شده است همگی به برکت خون شهدا و مردم انقلابی ما است.

شعبانی افزود: مدیران کل باید در طراز انقلاب اسلامی باشند و در طراز انقلاب بودن یعنی ارج نهادن به خون شهدا.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت القدس کردستان با تذکر به بسیاری از مسئولین بیان داشت: تعدادی از مسئولین در کارهای فرهنگی و خصوصاَ برنامه مخصوص شهدا حضور ندارند و این باید به صورت جدی پیگیری شود.

وی عنوان داشت: با دستور کار قرار دادن تمام برنامه‌ها برای پیشبرد جهاد تبیین در حال حرکت هستیم و این امر باید به صورت ویژه عملی شود تا عملکرد خوبی در این امر داشته باشیم.

شعبانی در ادامه با اشاره به اینکه قبر شهید در سپاه بیت المقدس در حال آماده‌سازی است افزود: در بسیاری موارد المان شهدا در بسیاری از مواقع بسیار دیر آماده می‌شود اما المان این شهید همزمان با آماده ساختن قبر در حال ساختن است.

در جلسه‌ای که به اسم شهداست نباید دچار کم‌توجهی شود

مهدی رمضانی معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان با تاکید بر اینکه جلسه‌ای که به اسم شهداست نباید دچار کم‌توجهی شود، گفت: مصوب شود که خود مدیران کل در جلسات مرتبط با شهدا حتما حضور پیدا کنند.

رمضانی افزود: سردار سلیمانی در کلامی گفت که ۳۰ سال به دنبال شهادت بود و باید این اشتیاق را در وصیت‌نامه این شهید عزیز دریافت و راهرو مکتب حاج قاسم بود.

وصیت‌نامه شهدا حاوی راهکارها و رهنمودهایی است که باید در کنار یادمان شهدای گمنام نصب شود تا همه از این سبک و سیاق زندگی شهدا، بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه آرمان و منش شهدا باید در متن زندگی مردم باشد، افزود: یادمان شهدای گمنام در اماکن عمومی باشد چرا که به مثابه نوری در جامعه نورافشانی می کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان پیشنهاد داد مراسم شب وداع با شهدای گمنام در مسجد جامع سنندج برگزار و مدیریت مراسم به رزمندگان کرد مسلمان و پیشمرگان مسلمان کرد واگذار شود.

رمضانی با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر شهدا حداکثر کیفیت و کمیت را داشته باشد، یادآور شد: سهم استان از ۲۸۰ شهید گمنام کم است که باید با رایزنی تعداد آن را افزایش داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=23730
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.